| |
|
Realizace aplikace typu Automatic Attendant pomocí ústředny Asterisk
Benýšek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
V současné době je IP telefonie na velkém vzestupu. Vedle profesionálních řešení určených pro velké společnosti se prosazuje také do malých organizací a domácností. Nabízené ústředny většinou obsahují pouze základní funkce a pokud chce zákazník využít pokročilých možností, musí sáhnout k nákladnému řešení. Tento stav se ale začíná pomalu měnit. Na trh přicházejí open source řešení, jejichž tvůrci proklamují, že jejich projekt dokáže nahradit i plně profesionální produkty. Jedním z nich je i pobočková ústředna Asterisk. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku IP telefonie, pojednává o základních principech a protokolech využívaných touto službou. Dále pojednává o softwarové ústředně Asterisk a jejích možnostech pro zabezpečení funkcí požadovaných provozem v call centrech, zejména ověřením možností vytvoření a správy volacích front. Po úvodním teoretickém rozboru se práce zabývá instalací a konfigurací ústředny. To se týká zejména instalace potřebného operačního systému, doplňujících balíčků obsahujících nutné knihovny a moduly pro její správnou funkci ústředny. Další část se věnuje konfiguraci Asterisku, zejména pak vytvořením a nastavením uživatelských účtů protokolu SIP a vytvoření číslovacího plánu. Následuje ověření možností vytvoření a spravování volacích front a to zejména s přihlédnutím k nastavení jednotlivých parametrů, připojováním operátorů a zařazením do číslovacího plánu. Poslední kapitola bakalářské práce prezentuje dosažené praktické výsledky.
|
|
DoS a DDoS útoky na SIP protokol
Staněk, Jan ; Peterka, Jiří (vedoucí práce) ; Vozňák, Miroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s protokolem SIP a s problematikou možných útoků na tento protokol, zejména se zaměřením na útoky typu DoS a DDoS. Práce se soustředí na podrobnou klasifikaci útoků, možnosti a způsoby generování těchto útoků a metodiky obrany proti nim. Velký důraz je kladen zejména na útoky záplavového typu (floods), neboť jejich generování je velmi snadné a zařízení, která jsou typickou součástí SIP architektury, jsou velmi náchylná vůči těmto útokům. Součástí práce jsou také pilotní implementace některých zásadních myšlenek týka- jících se jak generování útoků, tak obrany proti nim a jejich praktické testování v simulovaném SIP prostředí. 1
|
|
DoS a DDoS útoky na SIP protokol
Staněk, Jan ; Peterka, Jiří (vedoucí práce) ; Vozňák, Miroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s protokolem SIP a s problematikou možných útoků na tento protokol, zejména se zaměřením na útoky typu DoS a DDoS. Práce se soustředí na podrobnou klasifikaci útoků, možnosti a způsoby generování těchto útoků a metodiky obrany proti nim. Velký důraz je kladen zejména na útoky záplavového typu (floods), neboť jejich generování je velmi snadné a zařízení, která jsou typickou součástí SIP architektury, jsou velmi náchylná vůči těmto útokům. Součástí práce jsou také pilotní implementace některých zásadních myšlenek týka- jících se jak generování útoků, tak obrany proti nim a jejich praktické testování v simulovaném SIP prostředí. 1
|
|
Management výkonnosti a optimalizace VoIP technologie
Holubovský, Petr ; Tyrychtr, Jan (vedoucí práce) ; David, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci a výkonnost VoIP technologie. V práci jsou představeny teoretické základy IP telefonie a měření jejich kvality. Práce se primárně zabývá praktickým měřením kvality hovorů realizovaných pomocí VoIP technologie. K měření bude využit softswitch Asterisk, různé typy IP telefonů a umělé zatížení zprostředkované softwarovým Linuxovým směrovačem. Na základě těchto měření bude navržen procesní diagram reálného nasazení VoIP technologie.
|
| |
| |
|
Analyzátor kvality VoIP hovorů
Krajíček, Michal ; Žádník, Martin (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kvalitou IP telefonie a jejím měřením s využitím technologie netflow. Popisuje jednotlivé faktory ovlivňující kvalitu od vzorkování a kvantizace, přes znehodnocení způsobené kodeky, až po ztrátu kvality způsobenou přenosem po síti. Další část se zaměřuje na modely umožňující posuzovat kvalitu IP telefonie, důraz je kladen na E-model a z něj vycházející hodnocení kvality v podobě R-faktoru. Stručně seznamuje s technologií netflow a možnostmi měření kvality, které poskytuje. Praktická část popisuje princip měření kvality netflow sondou nProbe spolu s návrhem a implementací aplikace, které kvalitu měří. Bylo provedeno porovnání s komerčním analyzátorem kvality a výsledky jsou v práci diskutovány.
|
|
Domácí telefonní ústředna pro VoIP
Bílek, Tomáš ; Ščuglík, František (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá praktickým využitím VoIP technologie v kombinaci s opensource softwarovou pobočkovou ústřednou Asterisk v domácnosti. Podstatnou částí práce je popis funkce jednotlivých částí veřejné komutované telefonní sítě a sítě VoIP. Jsou popsány principy digitalizace hlasu,nejpoužívanější kodeky a některé protokoly hlasových bran. Zakončení tvoří návrh využití technologie VoIP v domácnosti a jeho následná realizace a ověření v praxi.
|
|
Ochrana datové sítě s využitím NetFlow dat
Sedlář, Petr ; Žádník, Martin (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Dokument poskytuje informace o technologii Cisco NetFlow a možnostech jejího využití pro ochranu počítačových sítí před různými druhy útoků. Součástí dokumentu je zmapování běžných bezpečnostních hrozeb z hlediska jejich detekovatelnosti na síťové a transportní vrstvě. Pro vybrané hrozby jsou určeny charakteristické vlastnosti, kterými se projevují v NetFlow datech a na jejich základě je navržena a implementována aplikace, která tyto hrozby detekuje.
|