|
Optimalizace mezistaničního úseku Skrochovice - Krnov
Loučka, Filip ; Wrana, Radim (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem optimalizace železniční trati situované mezi železniční stanicí Krnov a železniční stanicí Skrochovice. Úsek začíná v km 87,892 napojením na výhybku v železniční stanici Krnov a končí v km 90,4 za zastávkou Krnov-Cvilín. Hlavním cílem této práce je zpracování návrhu úpravy geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku, obnovy odvodnění a technologie práce. Součástí práce je také vypracování výkazu výměr, a pokud to bude možné i návrh zvýšení traťové rychlosti. Dále bylo potřeba navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů a železniční svršek na mostní konstrukci v km 90,367.
|
| |
| |
|
Most na křižovatce v Brně
Kyzlink, Lukáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením mostní nosné konstrukce na rampě v Brně. Silniční most křižuje silnici I/42 a železniční trať. Most je součástí VMO Brno. Konstrukce je navržena z předpjatého betonu. Posouzení konstrukce je prováděno dle platných Evropských norem. Při návrhu nosné konstrukce je zohledněna postupná výstavba mostu. Práce zahrnuje statický výpočet, výkresovou dokumentaci a 3D vizualizaci.
|
| |
| |
|
Rekonstrukce železniční tratě Branná - Ostružná včetně technologie prací
Raif, Lukáš ; Burda, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku trati Mikulovice – Hanušovice v úseku km 15,350 – 17,847. Úsek začíná za přejezdem s pozemní komunikací číslo II/369 mezi stanicemi Branná a Ostružná a končí výhybkou č. 5 v železniční stanici Ostružná. Při rekonstrukci je potřeba také vyřešit železniční přejezdy podle platných právních předpisů a dále je potřeba řešit také obnovu odvodnění tratě. Součástí práce bude i provedení technologie práce.
|
|
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
|
| |
|
Návrh rekonstrukce úseku železniční tratě mezi žst. Uničov a žst. Šumperk, km 32,2 - 35,2
Svrček, David ; Mazel, Lukáš (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční trati mezi železničními stanicemi Uničov a Šumperk. Konkrétně se jedná o úsek ve staničení km 32,2 – 35,2. Cílem práce je úprava směrových a sklonových poměrů, rekonstrukce železničního svršku i spodku. Dále potom návrh odvodnění trati a rekonstrukce nástupiště železniční zastávky Hrabišín, která se zde nachází. Součástí je také návrh technologie práce.
|