|
Motivace pracovníků specifické výroby v malé firmě
Navrátilová, Hana ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá motivací lidských zdrojů v malé firmě vyrábějící speciální zdravotnické prostředky. Cílem je zanalyzovat současný stav motivační struktury a spokojenosti zaměstnanců pomocí empirického výzkumu a navrhnout doporučení pro zlepšení této oblasti řízení lidských zdrojů společnosti. Teoretická část charakterizuje problematiku motivace k práci, systém hodnocení a odměňování pracovníků včetně zaměstnaneckých výhod. Praktická část práce charakterizuje tyto oblasti personální práce v dané firmě a poté analyzuje faktory motivace a spokojenosti zaměstnanců. Výsledky dotazníkového šetření jsou využity pro navržení opatření na zlepšení pracovní motivace, spokojenosti a stabilizace pracovníků této společnosti.
|
|
Motivační účinnost benefitů
Heringová, Eva ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Malínková, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou zaměstnaneckých výhod a jejich působením na motivaci zaměstnanců. Teoretická část vymezuje pojem zaměstnanecké výhody, vysvětluje daňová opatření, popisuje teorie pracovní motivace a současné trendy v oblasti benefitů. Cílem navazující praktické části je analyzovat systém zaměstnaneckých výhod v konkrétní společnosti a navrhnout optimalizační opatření vedoucí ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců a snížení fluktuace ve firmě.
|
| |
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců
Čenovská, Iva ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na spokojenost zaměstnanců. Cílem práce je získat aktuální přehled o stavu spokojenosti zaměstnanců ve dvou malých podnicích a zjištěné výsledky poté vzájemně porovnat podle předem určených demografických znaků. Výsledky jsou také konfrontovány s odpověďmi vedoucích pracovníků na otázky týkající se stimulačních prostředků ve firmách. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy motivace a stimulace a jsou představeny některé modely motivace pracovního jednání. Pozornost je dále věnována pracovní stimulaci a vybraným stimulačním prostředkům, které ovlivňují spokojenost zaměstnanců. Praktická část je zaměřena na interpretaci výsledků dotazníkového šetření, na porovnání výsledků mezi firmami, které je doplněno o odpovědi vedoucích pracovníků.
|
|
Analýza pracovní spokojenosti a motivace v podniku PRAGA Louny CZ a.s.
Mrázková, Lucie ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala motivací a spokojeností zaměstnanců v podniku PRAGA Louny CZ a.s. Podnik PRAGA Louny CZ a.s. se potýká s vysokou fluktuací zaměstnanců. Cílem mé práce bylo zjistit, zda zaměstnanci uvažují o odchodu z firmy, s čím jsou ve firmě nespokojení,co by mohlo jejich spokojenost zlepšit, jaké faktory působí pozitivně na jejich motivaci a nakonec navrhnout možná opatření, která by současnou situaci ve firmě zlepšit.
|
|
Analýza spokojenosti pracovníků
Cikrytová, Kateřina ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu pracovní spokojenosti pracovníků call centra. V teoretické části je definován pojem pracovní spokojenost, popsány faktory působící na pracovní spokojenost a vztah mezi pracovní spokojeností a pracovní motivací. V aplikační části jsou zpracovány výsledky provedeného dotazníkového šetření a uvedeny návrhy možných opatření pro zvýšení pracovní spokojenosti. Respondenti byli dotazováni na spokojenost s obsahem práce, mzdovým ohodnocením, organizací práce, vztahy na pracovišti, fyzickými podmínkami práce a vzděláním a zaměstnaneckými výhodami.
|
|
Motivace a spokojenost pracovníků v organizaci
Lišková, Petra ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spokojenosti a motivace zaměstnanců v konkrétní firmě, a s ní spojený problém vysoké fluktuace. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky z oblasti motivace a pracovní motivace, vysvětleny nejznámější teorie motivace a styly vedení a shrnuty poznatky z průzkumu Kvality pracovního života týkající se hodnotových orientací zaměstnanců v České Republice. V praktické části jsem díky dotazníkovému šetření mezi zaměstnanci zanalyzovala současnou situaci spokojenosti a motivovanosti pracovníků. Zaměstnanci byli dotazováni na důležitost jednotlivých aspektů spokojenosti s prací -- mzda, jednání nadřízených, pracovní atmosféra, přístup k informacím, jistota zaměstnání, uznání za dosažené výsledky, pracovní podmínky, náplň práce, zaměstnanecké výhody a finanční odměny. Ze získaných dat jsem shrnula závěry a doporučení pro vedení organizace.
|
|
Finanční zainteresovanost manažerů prodejen maloobchodních řetězců na výkonnosti prodejen -- analýza nástrojů manažerského účetnictví
Benešová, Zuzana ; Stránský, Jakub (vedoucí práce) ; Kvasničková, Iveta (oponent)
Autor práce: Zuzana Benešová, studentka 3. ročníku Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze Vedoucí práce: Ing. Jakub Stránský, CEMS MIM, Katedra manažerského účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze Termín práce: Zadání: 28.2.2009 Sběr dat: 14.3.2009 Verze pro připomínky: 13.4.2009 Verze pro korektury: 24.4.2009 Odevzdání hotové práce: Květen 2009 Posudky: Červen 2009 Oponování: Červen 2009 1. Cíl práce V bakalářské práci se budu zabývat studiem systému hodnocení, kompetence a motivace manažerů prodejen retailingových řetězců. Především bych se chtěla zaměřit na vazbu mezi hodnocením manažera v závislosti na výsledku prodejen a jeho kompetencí tyto výsledky ovlivnit. Dále mě bude zajímat, zda jsou manažeři hodnoceni i dle dalších kritérií, než je výkonnost prodejny. Postup práce: Sběr potřebných dat. Prověření hypotéz. Objasnění problémů Návrh možného řešení problémů Hypotézy: Manažeři prodejen maloobchodních řetězců jsou finančně ohodnoceni na základě hodnotových ukazatelů. Manažeři jsou kompetentní ovlivňovat tyto ukazatele a jsou tedy finančním hodnocením motivováni k příznivějším výsledkům. Manažeři jsou hodnoceni na základě dalších kritérií, jako mohou být: čerstvost potravin, řádná prezentace produktů, krátké fronty u kas, čistota na prodejně i v zázemí, vstřícnost zaměstnanců k zákazníkům, 2. Způsob šetření Ahold Czech Republic, a.s. Rozhovor se zaměstnancem oddělení Compensations&Benefits (garant práce), získání potřebných dat a následné zpracování. Rozhovor s vybraným Distrikt Managerem. Rozhovor s vybraným Store Managerem. Účast na projektu SMS certifikace a zhodnocení výsledků. Tesco Stores ČR, a.s. Rozhovor s manažerem konkrétní prodejny, porovnání získaných dat s analýzou ve společnosti Ahold Czech Republic. 3. Literatura Cimer P. & Zadražilová D. a kol, Retail Management, Management Press, Praha 2007 Drury C., Management and cost accounting, 7th edition, 2008 Dvořáková Z. a kol, Management lidských zdrojů, C.H. Beck, Praha 2007 Fibírová J., Šoljaková L., Wagner J., Nákladové a manažerské účetnictví, Aspi, Praha 2007
|
| |
| |