Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti hipoterapie v terapii spasticity u dětí s dětskou mozkovou obrnou
VOLŠINSKÁ, Monika
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech hiporehabilitace spastické parézy dolních končetin u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO). V klinické praxi se využívají pro terapii koncepty na neurofyziologickém podkladě. Hlavními metodami jsou Vojtova reflexní terapie a Bobath koncept, které jsou pro rehabilitační léčbu DMO nenahraditelné. V práci se zaměřuji na doplňkovou terapii ve formě hiporehabilitace. Tato metoda využívá opakovatelné, rytmické a pravidelné podněty pro centrální nervový systém. Sumace podnětů následně ovlivňuje plasticitu mozku a dopomáhá větší efektivitě léčby. Teoretická část je zaměřena na problematiku dětské mozkové obrny. Seznamuje s její definicí, příčinami onemocnění a jeho příznaky, mezi které patří postižení centrálního nervového systému, které se mimo jiné projevuje zvýšeným svalovým napětím. Práce proto popisuje také vznik a projevy spasticity a škály, které spasticitu hodnotí. Spasticitu lze ovlivnit hiporehabilitací, se kterou seznamuji blíže v teoretické části mé práce. Metodická část popisuje postupy při odběru dat, které jsou použity pro výzkum. Praktická část probíhala formou kvalitativního výzkumu, případové studie, které se zúčastnili dva probandi s diagnózou spastické formy dětské mozkové obrny. U jednotlivých probandů byl proveden vstupní a výstupní kineziologický rozbor, který obsahuje anamnézu, fyzikální vyšetření aspekcí a palpací, goniometrii, testy chůze - TUG, 2MWT a 10MWT. Pro zhodnocení spasticity byla použita hodnotící modifikovaná Ashworthova škála. Celý výzkum probíhal po dobu týdenního hiporehabilitačního pobytu. Pro výsledky terapie bylo použito srovnání vstupního a výstupního kineziologického rozboru, které ukazuje na pozitivní trendy v efektu terapie. U obou probandů došlo k mírnému zlepšení stability a držení těla, rychlosti a pravidelnosti chůze. Pozitivní ovlivnění spasticity se projevilo změnou postavení pánve a mírným zvětšením rozsahů pohybů dolních končetin. Hiporehabilitací došlo ke zmírnění projevů svalové hyperaktivity, a proto představuje možnost rozšíření fyzioterapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Urbanistický rozvoj města Brna v lokalitě Brno - Žebětín
Subbotina, Liubov ; Dominik, Vladimír (oponent) ; Herzan, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozvojem oblasti Brno – Žebětín za účelem zvýšení atraktivnosti daného území a poskytnutí možnosti vyžití obyvatel města Brna a okolí. V práci je nastíněn stávající stav oblasti s jeho výhodami i nedostatky. Zároveň jsou však navrženy varianty pro zlepšení. Je zde rozebrána možnost výstavby zábavního parku se skateparkem, inline dráhou a boulderingem. Velký důraz je kladen na pomoc lidem s postižením pomoci hiporehabilitace. V potaz jsou brány také ostatní okolnosti jako konání závodů na Masarykově okruhu. V areálu je zakomponovaný lukostřelecký klub, který poskytne další možnost zábavy. Dojem areálu je podtržen architektonickým zpracováním centra pomoci dominanty v podobě obelisku pohledové osy a Zeleného bulváru. Celý koncept návrhu je vytvořen se zvážením potřeb obyvatel, zachování stávajícího využití a přírody oblasti.
Význam hiporehabilitace pro pacienty s onemocněním Downův syndrom a charakteristika soutěže paravoltiž
Zichová, Simona
Bakalářská práce je zaměřena na hiporehabilitaci charakteristiku hiporehabilitace, její historii, působení v České republice, podobory, z kterých se skládá a cíle. Druhá část se zabývá profilem genetického onemocnění Downův syndrom, jeho diagnostiku, znaky a následnou léčbu pomocí hiporehabilitace. Ve třetí kapitole je popsána soutěž para-voltiž. Definuje její pravidla, klasifikaci a výběr správného paravoltižního koně. V práci jsou uvedeny případové studie jedinců s onemocněním Downův syndrom, kteří se zaměřují na disciplínu paravoltiže. Práce poukazuje na psychické a fyzické vlastnosti, které získali právě díky této disciplíně.
Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol
Divišová, Markéta
Bakalářská práce s názvem „Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol“ se zabývá tématem, jak pomáhá hiporehabilitace postiženým jedincům. Cílem je zjistit, zda tato rehabilitace pomáhá ve zvládání stresu, zda zlepšuje školní prospěch, posiluje sociálních vazby a komunikační schopnosti. V rámci výzkumného šetření byla využita dotazníková metoda, technika dotazníku. Ten byl distribuován online formou a následně sesbíraná data byla zpracována. Bylo zjištěno, že u většiny jedinců hiporehabilitace pomáhá ve snižování stresu, zlepšuje hodnocení žáků a dopomáhá díky zlepšené komunikaci i k tvorbě sociálních vztahů. Dosažené výsledky mohou posloužit i v praxi. Díky uvedeným výsledkům se jeví hiporehabilitace jako přínosná pro žáky středních škol. Tyto výsledky mohou být také inspirací pro lékaře, když budou tuto terapii předepisovat. Je možné tak zlepšit klientovu životní situaci v soukromém životě i ve škole. Bohužel není moc zdrojů, které se zabývají využitím hiporehabilitace v pedagogice. Průzkumné otázky se volily podle toho, co se jeví jako důležité pro lepší vzdělávání na škole. Výsledky je potřeba vnímat jako určitou prvotní sondu. Dotazováni byli především rodiče. Jedná se tedy o názory respondentů, kteří mají subjektivní pohled na otázky v dotazníku. Rodiče mohou vidět zlepšení ve škole i doma. Kdybychom chtěli odbornější a přesnější výsledky, bylo by zapotřebí zeptat se například třídních učitelů na školách. Takový dotazník by se dal použít v navazující práci. V práci je shrnuto, jak hiporehabilitace působí na klienta a zlepšuje jeho školní prospěch. Úspěšným žákem může být jedinec, pokud bude mít dostatečně rozvinutou pozornost, paměť, je ve skupině spolužáků, kteří ho přijímají, a není kvůli vyučování ve stresu. To vše pak přispívá k jeho celkové úspěšnosti a zvládání výuky na středním stupni vzdělávání.
Hiporehabilitace Havlíčkův Brod
Veselý, Karel ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je navrhnout budovu s téměř nulovou spotřebou energie sloužící pro hiporehabilitaci v Havlíčkově Brodě. Stavba má tři nadzemní a jedno podzemní podlaží, navržena s výtahem, obsahuje pět terapeutických místností s výstupem na terasu a možností ustájení až sedmi koní. Podzemní podlaží tvoří chodba, technická místnost, strojovna vzduchotechniky a sklady. V ostatních podlažích se nachází zázemí pro zaměstnance hiporehabilitace a boxy pro koně. Stavební objekt je založen na železobetonových základových pasech. Svislé nosné konstrukce jsou navrženy z keramických tvárnic, v suterénu je monolitické železobetonové opláštění zatepleno kontaktním zateplovacím systémem (ETICS). Stropní konstrukce tvoří prefabrikované železobetonové panely. Schodiště je řešeno jako železobetonové prefabrikované. Budova je zastřešena plochou jednoplášťovou střechou, částečně řešena jako vegetační extenzivní. Vytápění a ohřev TV zajišťuje napojení na areálový systém centrálního zásobování teplem pomocí předávací stanice. Větrání v objektu je zajištěno vzduchotechnickými jednotkami se zpětným získáváním tepla. Na střeše objektu jsou osazeny fotovoltaické panely. Ve třetí části byly posouzeny detaily ve 2D teplotním poli vybraných částí budovy, navrženy úpravy a provedeno vyhodnocení. Diplomová práce byla zpracována převážně v softwarech ArchiCad a DEKSOFT.
Možnosti využití terapie pomocí koně u dětí a dospívajících s poruchami chování umístěných v dětském domově
REICHELOVÁ, Magda
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití terapie pomocí koně u dětí a dospívajících s poruchami chování, umístěných v dětském domově. V úvodní části se věnuji definici a charakteristice problematiky poruch chování. Krátce se zmiňuji o specifické výchově a výchovném procesu v kontextu školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Stěžejním tématem práce je hiporehabilitace. Zaměřuji se zejména na hiporehabilitaci v pedagogické a sociální praxi, která může být zároveň vhodnou alternativou organizované volnočasové aktivity. Cílem práce je popsat tuto metodu, a její vliv na děti a dospívající s poruchami chování. V praktické části zkoumám, jak tato metoda působí na jedince a jeho aktuální emoce, které během terapie prožívá.
Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii
Fraňková, Věra ; Lopot, František (vedoucí práce) ; Kubový, Petr (oponent)
Název: Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii Cíle: Cílem práce je seznámení s hipoterapií a hiporehabilitací. Hlavním cílem je zjistit, zda a jaký vliv má plemeno koně a typ terénu na zapojování břišních svalů v hipoterapii v pozici samostatného sedu. Metody: Diplomová práce má charakter intraindividuální případové studie. Obsahuje část obecnou a část praktickou. Obecná část informuje o problematice hipoterapie a hiporehabilitace, o kinematice svalů břišní stěny a o elektromyografii, v druhé části je zhodnocena aktivita břišních svalů člověka během hipoterapie u šesti plemen koní a v různém terénu (rovina, terén). Jako hipoterapeutická pozice je zvolen samostatný sed, k hodnocení bude využito terénního EMG přístroje. Výsledky: Výsledky práce prokazují vliv typu terénu na aktivaci břišního svalstva a vyvracejí vliv plemene koně z důvodu individuality biomechaniky každého koně. Klíčová slova: hipoterapie, hiporehabilitace, plemeno koně, aktivace břišních svalů, samostatný sed, EMG, povrchová elektromyografie
Využití hiporehabilitace u dětí s poruchami chování a ADHD
Lukáš, Martin ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Hiporehabilitace se stává stále více oblíbenou terapeutickou metodou a nejrozšířenější formou animoterapie. Pojem hiporehabilitace je široký a zahrnuje v sobě čtyři základní podobory. Nejčastěji využívaným avšak nejméně popsaným je obor, který se do roku 2011 nazýval léčebné pedagogicko-psychologické ježdění a nyní je rozdělen na dva obory s názvy psychoterapie pomocí koní (PPK) a aktivity s využitím koní (AVK), které se však stále mísí a jsou realizovány souběžně. PPK a AVK se v případě dětí školního věku využívá především u poruch chování a ADHD. Diplomová práce má za cíl zhodnotit míru efektivity hiporehabilitačního programu u dětí s těmito diagnózami. Výzkum byl realizován ve Středisku hiporehabilitace Pirueta, které působí v rámci Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování pěti probandů v rámci jednoho uceleného hiporehabilitačního programu. Na začátku a na konci programu byla zadána vyučujícím pěti probandů posuzovací škála, která byla doplňující technikou výzkumu poskytující vstupní a výstupní diagnostiku z pohledu třídního učitele. Data z vlastního pozorování se přibližně z 90% shodovaly s výsledky, které poskytlo srovnání vstupních a výstupních posuzovacích škál. V průběhu programu všichni klienti dosáhli zlepšení v oblasti sebejistoty, dodržování...
Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii
Fraňková, Věra ; Lopot, František (vedoucí práce) ; Kubový, Petr (oponent)
Název: Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii Cíle: Cílem práce je seznámení s hipoterapií a hiporehabilitací. Hlavním cílem je zjistit, zda a jaký vliv má plemeno koně a typ terénu na zapojování břišních svalů v hipoterapii v pozici samostatného sedu. Metody: Diplomová práce má charakter intraindividuální případové studie. Obsahuje část obecnou a část praktickou. Obecná část informuje o problematice hipoterapie a hiporehabilitace, o kinematice svalů břišní stěny a o elektromyografii, v druhé části je zhodnocena aktivita břišních svalů člověka během hipoterapie u šesti plemen koní a v různém terénu (rovina, terén). Jako hipoterapeutická pozice je zvolen samostatný sed, k hodnocení bude využito terénního EMG přístroje. Výsledky: Výsledky práce prokazují vliv typu terénu na aktivaci břišního svalstva a vyvracejí vliv plemene koně z důvodu individuality biomechaniky každého koně. Klíčová slova: hipoterapie, hiporehabilitace, plemeno koně, aktivace břišních svalů, samostatný sed, EMG, povrchová elektromyografie
Dítě a kůň : využití metody AAA pro podporu osobnosti
Jiráková, Vladana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce vymezuje uplatnění metody AAA (Animal Assisted Activities) v animoterapii a její použití v rámci hiporehabilitace. Stručně seznamuje s metodikou a klientelou aktivit s využitím koní (AVK) a představuje možný přínos humánně- animálních interakcí pro rozvoj osobnosti dítěte. Dále jsou zde stručně představeny rizikové faktory doprovázející vývoj dítěte. Praktická část předkládá výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného na vzorku dětí navštěvujících soukromou jezdeckou stáj. Výzkum byl uskutečněn na základě zápisků z pozorování a rozhovorů s členy stáje pomocí zakotvené teorie a snaží se objasnit, jakým způsobem dochází při kontaktu s koněm k vývoji psychických a fyzických dovedností dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.