Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti
Dudka, Kamil ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí práce je popis návrhu a implementace knihovny, která umožňuje sdílenou paměť jednoduše a efektivně používat. Knihovna umožňuje sdílet přímo objekty jazyka C++ mezi procesy. Kromě toho vytváří knihovna platformově nezávislé rozhraní pro práci se sdílenou pamětí v operačních systémech Linux a Microsoft Windows. V závěru práce je zhodnocena efektivita využití sdílené paměti jako způsobu meziprocesové komunikace.
Klasifikace objektů v obraze podle textury
Hutárek, Jiří ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí textur v obraze pomocí metody Local binary patterns (LBP). Texturním příznakem je histogram hodnot LBP ve zkoumaném obraze a klasifikace textur je prováděna pomocí umělé neuronové sítě. S použitím těchto metod je vytvořen obecný detektor textur, jehož konkrétní aplikace je zaměřena na rozpoznávání objektů na leteckých snímcích.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Hulík, Rostislav ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů pro detekci zubů na 3D polygonálním modelu čelisti. Postupně zde popisuji možné způsoby detekce tvarů na počítačovém modelu, včetně jejich využití na konkrétním 3D modelu čelisti. Dále zde probírám problematiku filtrace takto získaných segmentů, aby byly spolehlivě odděleny regiony zubního oblouku a zbytku čelisti. Všechny tyto poznatky poté použiji pro tvorbu cílové aplikace. Zde je možnost výběru ze dvou uživatelských nabídek, jedné jako jednoduchého uživatelského prostředí, kde demonstruji možné použití v praxi, druhé pak testovací, která umožňuje demonstraci použitých filtrů a jejich vliv na detekci. Program je psaný v jazyce C++ ve vývojovém prostředí MS Visual Studio 2005 a přeložen pod jeho interním kompilátorem. Testován byl pod OS MS Windows XP a MS Windows Vista.  
Nejkratší cesta mezi dvěma body po povrchu objektu
Mezera, Lukáš ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Hledání nejkratší cesty patří mezi základní problémy řešené v počítačové geometrii. Optimálním řešením je výpočet pomocí Dijkstrova algoritmu. Existuje ale i celá řada aproximačních algoritmů, které je také možné pro výpočet nejkratší cesty použít.
Detekce rohů v obraze
Hýna, Petr ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Detekce rohů je důležitá z hlediska získání podmnožiny bodů z množiny všech bodů obrazu, podle které lze následně zkoumat vztahy mezi obrazy. Zkoumání takových vztahů je pak méně časově a paměťově náročné. Tato práce se zabývá detekováním významných bodů se zaměřením na metodu Harris Stephens. Implementace je součástí MDSTk (Medical data segmentation toolkit). Program je napsán v jazyce C/C++ s využitím knihoven MDSTk.
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Filip, Jan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. V případě jakékoli nepřesnosti při detekci lze měnit některé parametry a metody, kterými bude možné ovlivnit přesnost detekce. Program bude importovat model ve formátu STL a následně uživateli umožní v prohlížeči prohlédnout výsledek detekce. Detekované modely zubů bude možno exportovat ve formátu STL a to jednotlivě, či dohromady. Implementačním jazykem bude C++, kompilátorem GNU C v distribuci MinGW, toolkitem pro práci s 3D modelem bude MDSTk a zejména jeho část VectorEntity. Pro zobrazení 3D scény bude užit toolkit OpenSceneGraph. Aplikace bude vyvíjená hlavně pro OS MS Windows, ale díky užití GNU nástrojů by měla být na úrovni zdrojových kódů dobře přenositelná na jiné OS.
Detekce rohů v obraze
Hýna, Petr ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Detekce rohů je důležitá z hlediska získání podmnožiny bodů z množiny všech bodů obrazu, podle které lze následně zkoumat vztahy mezi obrazy. Zkoumání takových vztahů je pak méně časově a paměťově náročné. Tato práce se zabývá detekováním významných bodů se zaměřením na metodu Harris Stephens. Implementace je součástí MDSTk (Medical data segmentation toolkit). Program je napsán v jazyce C/C++ s využitím knihoven MDSTk.
Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti
Dudka, Kamil ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí práce je popis návrhu a implementace knihovny, která umožňuje sdílenou paměť jednoduše a efektivně používat. Knihovna umožňuje sdílet přímo objekty jazyka C++ mezi procesy. Kromě toho vytváří knihovna platformově nezávislé rozhraní pro práci se sdílenou pamětí v operačních systémech Linux a Microsoft Windows. V závěru práce je zhodnocena efektivita využití sdílené paměti jako způsobu meziprocesové komunikace.
Nejkratší cesta mezi dvěma body po povrchu objektu
Mezera, Lukáš ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Hledání nejkratší cesty patří mezi základní problémy řešené v počítačové geometrii. Optimálním řešením je výpočet pomocí Dijkstrova algoritmu. Existuje ale i celá řada aproximačních algoritmů, které je také možné pro výpočet nejkratší cesty použít.
Klasifikace objektů v obraze podle textury
Hutárek, Jiří ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí textur v obraze pomocí metody Local binary patterns (LBP). Texturním příznakem je histogram hodnot LBP ve zkoumaném obraze a klasifikace textur je prováděna pomocí umělé neuronové sítě. S použitím těchto metod je vytvořen obecný detektor textur, jehož konkrétní aplikace je zaměřena na rozpoznávání objektů na leteckých snímcích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.