Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační proces u rodičů novorozence s atrézií jícnu
Vodrážková, Kateřina ; Bratová, Andrea (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
V naší bakalářské práci se zabýváme edukačním procesem u rodičů novorozence s atrézií jícnu. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části se zabýváme problematikou atrézie jícnu, jejím rozdělením, diagnostikou, léčbou, jakož i možnými komplikacemi a následnou pooperační péčí o novorozence. Dále se v této části zabýváme základními poznatky vztahujícími se k edukaci a edukačnímu procesu. V empirické části je cílem zjistit úroveň vědomostí u matky novorozence, hospitalizované po operaci atrézie jícnu své dcery na Klinice dětské chirurgie Fakultní nemocnice v Motole, a poskytnou statistický přehled o dětech s atrézií jícnu hospitalizovaných v období od ledna 2011 do prosince 2016. Na základě poznatků zjištěných od matky vytvořit edukační proces, se souhlasem Fakultní nemocnice v Motole k vykonání průzkumné části nahlédnutím do zdravotnické dokumentace, a vykonání edukačního procesu. Prostřednictvím vytvořeného edukačního procesu jsme matku pacientky edukovali o důležitosti správné fixace nasogastrické sondy, o přípravě a podávání speciálních stravovacích přídavků a o důležitosti dodržování preventivních opatření po propuštění do domácího ošetřování. Na závěr jsme edukační činnosti a statistická data vyhodnotili, pokračovali jsme v diskuzi s doporučením pro praxi...
Edukační proces u rodičů novorozence s atrézií jícnu
Vodrážková, Kateřina ; Bratová, Andrea (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
V naší bakalářské práci se zabýváme edukačním procesem u rodičů novorozence s atrézií jícnu. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. V teoretické části se zabýváme problematikou atrézie jícnu, jejím rozdělením, diagnostikou, léčbou, jakož i možnými komplikacemi a následnou pooperační péčí o novorozence. Dále se v této části zabýváme základními poznatky vztahujícími se k edukaci a edukačnímu procesu. V empirické části je cílem zjistit úroveň vědomostí u matky novorozence, hospitalizované po operaci atrézie jícnu své dcery na Klinice dětské chirurgie Fakultní nemocnice v Motole, a poskytnou statistický přehled o dětech s atrézií jícnu hospitalizovaných v období od ledna 2011 do prosince 2016. Na základě poznatků zjištěných od matky vytvořit edukační proces, se souhlasem Fakultní nemocnice v Motole k vykonání průzkumné části nahlédnutím do zdravotnické dokumentace, a vykonání edukačního procesu. Prostřednictvím vytvořeného edukačního procesu jsme matku pacientky edukovali o důležitosti správné fixace nasogastrické sondy, o přípravě a podávání speciálních stravovacích přídavků a o důležitosti dodržování preventivních opatření po propuštění do domácího ošetřování. Na závěr jsme edukační činnosti a statistická data vyhodnotili, pokračovali jsme v diskuzi s doporučením pro praxi...
Analýza vybraných programů na podporu vzdělanosti romského etnika
Vodrážková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se zabývá nízkou vzdělaností romského etnika, významem vzdělání jako takovým a jeho funkcemi. Dále poukazuje na fakt, že vzdělání v tradici romského myšlení nemá velkou hodnotu a že tento problém je třeba řešit a to především uvědoměním si nezbytnosti vzdělání, jako prostředku zkvalitnění životní úrovně a integrace do společnosti a především do pracovního procesu. Specifikou romských dětí jsou zvláštní školy a je tedy nutné, co nejvíce eliminovat počty romských žáků v těchto školách. Významnou roli v integraci romských dětí do normálních škol hrají romští asistenti a přípravné třídy. Dále práce ukazuje význam celoživotního vzdělávání, kvalifikací a programů na podporu vzdělávání, tedy pozvednutí vzdělanostní struktury příslušníků této menšiny. Druhá část práce poukazuje na problém nezaměstnanosti Romů, jež úzce souvisí s nízkou vzdělaností a možnosti jejího řešení. Dále se práce zabývá analýzou vybraných programů na podporu vzdělanosti tohoto etnika v České republice, jejich významem, nezbytností, naléhavostí a také vyhodnocuje úspěšnost a efektivnost těchto programů.

Viz též: podobná jména autorů
4 Vodrážková, Katrin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.