Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právě teď je now!
Abramjan, Andran ; GOGOLA, Jan (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce se zabývá užitím absurdity v dokumentárním filmu z hlediska její role v našem chápání světa. Absurditu definuje jako iluzi nesmyslu, respektive smyslu, která vzniká vyjmutím jevů z jejich zažitých kontextů a spojením do kontextu nového, nečekaného. Tento kontext přesto nemusí být zcela náhodný a v řadě uměleckých děl plní nějakou specifickou funkci. Díky rozpuštění oné iluze (ne)smyslnosti pak může dojít k nahlédnutí hlubší podstaty věci. K samotnému rozklíčování absurdity samozřejmě dojít nemusí, nicméně už tím, že nás absurdita vytrhává ze zažitých vzorů vnímání světa, podněcuje naši fantazii. Autor rozebírá různé případy absurdity, která vzniká přičiněním ideologií, autorskou invencí, setkáním vzdálených paradigmat nebo protichůdných informací v lidské mysli, a jejím uchopení v dokumentárních filmech, včetně vlastní tvorby.
Radek Pilař "znovu nacházet dětství umění"
Komrzýová, Adéla ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností Radka Pilaře jak v rovině osobní, tak veřejné a umělecké. Skrze osobní deníkové zápisky, texty psané do periodik zabývajících se výtvarným umění, rozhovory různých žánrů i dosud nepublikovaných úvah o budoucnosti elektronického pohyblivého obrazu, se snažím o rekonstukci Pilařovy osobnosti a jejího prostoru v československém kontextu umění i doby.
Nuda ve filmu na konkrétním příkladu snímku Untitled
Bernátková, Tereza ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce se snaží za pomoci literatury z oblasti psychologie, vizuální antropologie a senzorické etnografie tematizovat nudu ve filmu, zejména prozkoumat její kritický potenciál. Klíčová je úvaha nad tím, co se děje ve filmu, když se zdánlivě nic neděje. Jako konkrétní příklad, na kterém desémantizaci promýšlím je tvorba Stephanie Sprayové, filmařky a antropoložky spjaté s prostředím Sensory Etnography Lab (SEL). Představuji nudu jako zajímavou emoci podporující vnímání tady a teď. Práce nemá nudu romantizovat, ani propagovat, jako spíš vést ke svému druhu ekologickému přístupu k audiovizuálnímu médiu a způsobu reprezentace reality.
Zelení 2003 - 2005 / portrét politické strany jako dramaturgický problém
Matějková, Daniela ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Cílem této práce je vytvořit studii k vlastnímu autorskému časosbernému dokumentárnímu filmu o Straně Zelených. Snaží se popsat osobní zkušenost se stranou a zkušenost s filmem uvnitř této strany s cílem najít výslednou interpretaci událostí z let 2003?2005, kdy Strana Zelených prošla výraznou vnitřní proměnou. Jedná se více o osobní než akademické hledání dramaturgického klíče k výsledné podobě filmu a samotného politického dění. Opírá se přitom o řadu dobových dokumentů, kterými se snaží ozřejmit procesy, jež zůstávají nezúčastněnému divákovi obyčejně neviditelné.
Předvolební spoty 2013
Kvapil, Robin ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; Šplíchal, Pavel (oponent)
Zmapovani vizualnich del k volbám 2013/2014
Vladimír Rula a ti druzí
Všetečková, Helena ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce o tvorbě, životě, smrti a nesmrtelnosti insitního filmového tvůrce Vladimíra Ruly a o některých dalších, kteří byli součástí amatérského hnutí v České republice a v Českoslovesku.
OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989
Kohout, Martin ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
Out istický film
Wagner, Jakub ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Abstract: OUT- IS -TICKÝ FILM Rodící se dokumentární underground v Čechách NORMÁLNÍ JE NETOČIT! Diplmová práce jako manifest - jako cesta ke svobodnému uměleckému projevu. Jako autor této práce vycházím z praktických a teoretických zkušeností, více jak dvanáctiletého vztahu s dokumentárním filmem ( filmem vůbec ), při jeho studiu i praktickém každodenním zažívání v nejrůznějších podobách. Snažím se naznačit a pojmenovat současnou problematiku, natáčení, financování a uplatňovaní dokumentárního režiséra v kontextu systému, kontextu společnosti. Cílem této práce je zdůraznit důležitost svobodného uměleckého projevu v nynějším dokumentárním filmu, který se přibližuje masové zábavě. Pokouším se popsat nové hranice mezi komerční, užitkovou tvorbou a nezávislou kinematografií - undergroundem. Tvůrci, jejichž filmy mají blíže k poezii, malířství, videoartu nebo experimentu a kteří vnímají odlišným způsobem umělecké i společenské hodnoty, mají velký problém realizovat jakékoliv ze svých námětů, či scénářů, především kvůli složitým finančně mocenským strukturám, nastaveným v televizních i grantových radách. Dokumentární film se dnes stává velmi efektním a žádaným produktem. Tvůrci stojící mimo komerční, módní i " artové " proudy jsou a priori vytlačováni z okruhů institucí, kde se obecně lépe uplatňují režiséři - schopni správně fungovat v systému i ve společnosti. Takové tvůrce, ( včetně sebe samého ) pojmenovávám outisty a jejich filmy pojmenovávám v outistickými. Demonstruji na nich svůj současný postoj. Out - z anglického překladu znamenající: stát mimo, být venku, být vypnutý. Outistický film chápu jako současný výraz a autorský termín pro nezávislý dokumentární film vzešlý z českého dokumentárního prostředí. Outismus vzniká přesmyčkou slova autismus - popis choroby, na outismus. V druhé části této práce popisuji silný fenomén dokumentaristek vzešlých za posledních deset let z katedry dokumentární tvorby na pražské Famu, jejichž přístupy k dokumentárnímu filmu jsou zcela bezprostřední, ojedinělé, outistické a současně je pro ně normální netočit! Klíčová slova: Out -, být vzdálen, být v odlivu, vypnutý, zhasnutý, být ve stávce, být mimo hru, vyřazený, nepřicházet v úvahu, underground, poezie, peníze, haldy peněz, obraz, televize, auta, vize, moc.
Kritická práce Andreje Stankoviče
Hendrich, Vladimír ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Největší pozornost věnuji kritické a umělecké práci a osobnímu naturelu Andreje Stankoviče v konotacích na jeho rodinné a kulturní zázemí a na specifický kriticismus Stankovičova "domovského" časopisu Tvář. Tématem je Stankovičova kritická práce vcelku s důrazem na etické a společensko-kritické vazby.
Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
Rychlíková, Apolena ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.