Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souhra výtvarné a verbální složky v knihách pro děti v posledních sedmdesáti letech
Dvořáková, Alžběta ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Reissner, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje souhře ve výtvarné a verbální složce knih pro děti. V teoretické části vymezuji základní pojmy této oblasti (výtvarná složka, ilustrátor, verbální složka ve smyslu tvorby slovesné, spisovatel), které definuji s ohledem na odbornou literaturu, která se k tomuto tématu váže. Dále se snažím prezentovat vybrané názory odborníků na literaturu pro děti a mládež, kteří se zvolenému období také věnovali a doplňuji je o mé komentáře. Za popularizaci dětské knihy vděčím nejen odborníkům, ale i těm, kteří skrze ocenění popularizují literaturu pro širokou veřejnost. Nabízím vybraný přehled autorů dětské literatury, kteří se věnovali knize v posledních zhruba sedmdesáti letech, tzn. ve druhé polovině 20. století až po dnešek. U jednotlivých literárních děl popisuji, kde vnímám souhru obou složek. Třídím vybrané knihy a představuji mé vlastní rozdělení z hlediska vzájemného vztahu textu a výtvarné složky. Praktická část diplomové práce představuje soubor čtyř odučených hodin literární výchovy a jedné hodiny výtvarné výchovy. Pracuji s knihou Františka Skály "Jak Cílek Lídu našel" a nabízím přípravy na vyučovaní, popisy a analýzy po odučení. Na výzkumné části se mnou spolupracovali žáci třetího ročníku na fakultní základní škole v Praze. Jednotlivé hodiny jsou připravené s ohledem na...
Didaktická interpretace zahraničních textů o holocaustu pro děti
Razimová, Anežka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Reissner, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout vyučujícím druhého stupně základní školy materiály k výuce o holocaustu. Teoretická část přináší obecné informace o holocaustu a druhé světové válce a o vztahu holocaustu a Rámcového vzdělávacího programu. Dále informuje o čtenářských specificích pubescentů a didaktické interpretaci textů. V praktické části jsou za pomoci didaktické interpretace knih Spočítej hvězdy od Lois Lowryové, Chlapec v pruhovaném pyžamu Johna Boyna, Ostrov v Ptačí ulici od Uriho Orleva a Zlodějka knih Marka Zusaka vypracovány plány vyučovacích hodin s pracovními listy a metodickými pokyny. V diplomové práci je k vypracování pracovních listů využit model E-U-R a metody kritického myšlení. Vybrané pracovní listy byly vyzkoušeny na žácích 2. stupně malotřídní základní školy a poté byl zhodnocen průběh vyučovací hodiny a dosažení jednotlivých cílů. Práce nabízí také možnosti vylepšení těchto pracovních listů a plánů vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA holocaust, druhá světová válka, zahraniční literatura, literatura pro děti, didaktická interpretace, pubescentní čtenářství
Role ilustrace na porozumění textu LPDM na 1.st.ZŠ
Cimerová, Barbora ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Reissner, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast ilustrací v knihách pro děti a mládež nejen z oblasti samotné ilustrace, ale také v souvislosti vztahu ilustrace a textu. Obsahem teoretické části je vývoj ilustrací, čtenářská a vizuální gramotnost a oblast porozumění textu. Dotýká se i problematiky map učebního pokroku. Přináší možnosti práce s ilustrací v hodinách literární výchovy na prvním stupni základní školy. Praktická část nese konkrétní odučené hodiny literární výchovy v první, třetí a páté třídě, ve kterých je použita práce s ilustrací s cílem porozumění textu. Dále praktická část čtenáři přináší i nabídku dalších zajímavých knih vhodných pro obdobnou práci v hodinách literární výchovy. Klíčová slova: Ilustrace, knihy pro děti a mládež, porozumění textu, literární výchova, čtenářská gramotnost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.