|
Mikrobiologie koření - stanovení a porovnání výskytu významných skupin mikroorganismů ve vzorcích koření - pepře černého celého a pepře černého mletého
Procházková, Marcela
Diplomová práce se zabývá mikrobiálním osídlením pepře černého, který patří k celosvětově nejpoužívanějším druhům kořením. Charakterizuje jednotlivé druhy pepřů, popisuje mikroorganismy vyskytující se v koření a způsoby ošetření koření. Uvádí také legislativní limity výskytu mikroorganismů. Praktická část této práce se věnuje experimentálnímu stanovení vybraných skupin mikroorganismů v pepři černém. Analyzované vzorky pepře byly zakoupeny v obchodních řetězcích prodávané pod známou značkou i privátní značkou a v obchodech zabývajících se pouze kořením a bylinkami. Z výsledků práce vyplývá, že mikrobiální kontaminace koření se neustále snižuje a ve většině případů nepřekračuje povolené limity. Nejvíce kontaminovaný vzorek patřil ke vzorkům privátních značek a nejméně kontaminovaný vzorek náležel velkoobchodním distributorům koření.
|
|
Mikroflóra vybraných druhů koření
Procházková, Marcela
Bakalářská práce pojednává o mikroflóře koření. Definuje co je to koření, jeho skupiny, obsahové látky a také se více věnuje konkrétním vybraným druhům koření, v tomto případě černému pepři a provensálskému koření. Dále popisuje mikroorganismy, které se mohou v koření vyskytovat. Věnuje se převážně bakteriím. V neposlední řadě je zde také uvedeno experimentální stanovení mikroorganismů ve vybraných druzích koření a srovnání jednotlivých vzorků koření.
|
| |
|
Ocenění Komerční banky, a.s.
Procházková, Marcela ; Hrdý, Milan (vedoucí práce) ; Ducháčková, Eva (oponent)
Cílem této diplomové práce je ocenění Komerční banky, a.s. V první části této práce jsou popsána specifika oceňování bank. Druhá část je věnována popisu metod oceňování. Ve třetí praktické části je provedeno samotné ocenění Komerční banky, a.s. V rámci ocenění je nejprve uvedena stručná charakteristika Komerční banky, a.s., následuje finanční a strategická analýza, na základě kterých je sestaven finanční plán. Na závěr je pak provedeno ocenění vybranými metodami a určení výsledné hodnoty.
|
|
Analýza marketingového mixu lékárny
Trnka, Štěpán ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Procházková, Marcela (oponent)
V této bakalářské práci zkoumám, jakým způsobem je možné aplikovat marketingový přístup v prostředí lékárny na malém až středně velkém městě. Teoretická část se zabývá marketingovými prvky, které jsou pro danou oblast relevantní, a doplňuje je o specifika oblasti zdravotnictví. Důraz je kladen na marketingový mix v tradičním pojetí a analýzu konkurence. Teoretická část obsahuje také specifika provozu lékárny. Praktická část se skládá z představení vybrané lékárny, její stručné historie. Následuje analýza marketingového mixu a konkurence. V závěru zhodnotím marketingový přístup lékárny a uvedu doporučení na jeho zlepšení.
|
| |