| |
|
Historický vývoj laboratorních metod, historie a současnost biochemických laboratorních vyšetřovacích metod
Pavlíčková, Veronika ; Dohnal, František (vedoucí práce) ; Babica, Jan (oponent)
Veronika Pavlíčková Historický vývoj laboratorních metod, historie a současnost biochemických laboratorních vyšetřovacích metod Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Zdravotní laborant Cíl: Cílem bakalářské práce je zachytit okolnosti vzniku, etablování a postupného vývoje laboratorních metod především biochemických, v kontextu dějin lékařství a historického vývoje přírodovědného poznání. Obsahově se práce zaměřuje na objasnění podmínek vzniku laboratorních metod jako zásadního kvalitativního obratu a posunu v medicínské diagnostice. Cílem práce je rovněž objasnění podílu významných osobností na vzniku a prosazení laboratorních metod, to vše v aplikaci na českou (československou) medicínskou minulost. V návaznosti na tento metodický postup je dalším cílem práce zachycení současného stavu biochemického oboru, používané metody, v neposlední řadě potom místo a úloha v medicíně současnosti. Hlavní poznatky: Snaha zkoumat biologický lidský materiál, jako důležitý prvek diagnostiky, provází vývoj medicíny od nejstarších dob. Dlouhou dobu však možnosti zkoumání těchto látek byly redukovány na smyslové pozorování a srovnávání. Zřejmě nejstarší a nejrozšířenější metodou je uroskopie. Nové prostory pro tuto činnost se vytvořily v souvislosti s nástupem...
|
| |
|
Analýza marketingové strategie společnosti RegioJet
Pavlíčková, Veronika ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými marketingovými trendy v sektoru služeb na příkladu konkrétní firmy, jíž je společnost RegioJet, a.s., která provozuje osobní železniční dopravu. Je zajímavá především tím, že na české železnice přinesla konkurenci, která zde po dlouhá desetiletí zcela chyběla. Cílem této práce je analyzovat současnou marketingovou strategii této společnosti. K tomu budou využity jak teoretické poznatky z úvodních kapitol práce, tak i poznatky z následné praktické části skládající se ze SWOT analýzy a analýzy marketingového a komunikačního mixu. Na základě těchto poznatků pak práce marketingovou strategii společnosti hodnotí a předkládá možná zlepšení a doporučení pro tuto strategii.
|
|
Efektivnost přerozdělování daní v ČR
Pavlíčková, Veronika ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce)
Práce popisuje a hodnotí systém přerozdělování daní v České republice od roku 2001 do současnosti. Problém přerozdělování daní je zkoumán z hlediska velikostní kategorie obce a dalších zákonných kritérií. Důležitou součástí je analýza odpovědí představitelů obcí na otázky, týkající se přípravy nového zákona o rozpočtovém určení daní, který by měl vstoupit v platnost v roce 2010. Zástupci obcí byli osloveni prostřednictvím emailových dotazníků.
|