Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teaching Religion in Czech schools - a pragmatic approach
Miškejová, Veronika ; Ostdiek, Gerald Robert (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Světová náboženství by měla být vyučována na sekundární úrovni vzdělávání. Pragmatický přístup je kvalitnější než tradiční, protože nevyučuje pouze historickou část náboženství, ale umožňuje studentům "prožít" i každodenní život těch, kteří jsou věřící. V žádném případě to není metoda, která by měla studenty nutit konvertovat k nějaké víře nebo tradici. Je to pedagogická metoda pro kritické myšlení a vytváření zvyku výkladu faktů, které získá každý student. V mé práci předkládám vlastní metodu a verzi části učebnice, ve které používám základní body pragmatické pedagogiky. Tyto body jsem vypsala na začátku kapitoly, týkající se mého vlastního návrhu, jež jsem předložila v příloze a je možné ho stáhnout z internetu. Prostudovala jsem práci a myšlenky Johna Deweye, Johna Gatto, Neila Postmana a Charlese Weingartnera. Představila jsem metodu, která využívá tolik času, kolik učitel má. Zhlédla jsem vzdělávací programy České republiky a zjistila jsem, že světová náboženství jsou ve velmi malé míře součástí předmětu Výchova k občanství. Protože byl John Dewey ateista, mnoho lidí by si jej i jeho metodologii nespojilo s výukou náboženství. Já jsem ale zjistila, že většina sociálních věd se stále učí jako hodiny historie a ne jako zábavné experimenty a zajímavé hodiny, kterými by mohly být. Nemyslím si, že...
Feminism and Gender Equality in Czech Schools and Society
Donovalová, Anna ; Ostdiek, Gerald Robert (vedoucí práce) ; Drozenová, Wendy (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou feminismu a genderové rovnosti ve společnosti, specificky ve školství. Genderová rovnost (stejně jako jiné typy rovnosti) je důležitá část demokratické společnosti. Způsob, jakým je feminismus a genderová rovnost přijímána a diskutována ve školách reflektuje a zároveň formuje způsob, jak tyto témata přijímá společnost. Cílem této práce je prezentovat problematiku genderové rovnosti a feminismu a analyzovat situaci spojenou s těmito tématy ve školství. Tato práce zjišťuje postoje učitelů k těmto tématům a jejich práci s nimi v hodinách. Teoretická část práce přináší základní pojmy těchto témat a jejich interpretaci, zaměřuje se na historii feminismu, jeho vznik a vývoj ve světě a v českých zemích (respektive v Československu). Práce mapuje vývoj feminismu a genderové rovnosti v České republice od roku 1989 do současnosti. Práce prezentuje genderovou rovnost a feminismus v kontextu školství a vzdělávání. Tato část práce byla zpracována skrze výzkum založený na zkoumání literatury. Empirická část práce analyzuje rozhovory provedeny s pracujícími učiteli Základů společenských věd kvantitativně i kvalitativně a tudíž nabízí přehled toho, jaká nálada panuje v české společnosti s ohledem na tato témata. Rozhovory byly nahrávány, jejich obsah přepsán a výsledky...
The Philosophy for Children and Its Effect on Child's Adult Life
Vašíčková, Terezie ; Ostdiek, Gerald Robert (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Práce došla k tomu, že lze aplikovat P4C ve českém školstvi, ale při tom je třeba regenerovat školství jako takové. V práci se rozebírají konkrétní body k tomuto cíli. Práce se zabývala výchovnou metodou PP a P4C a snažila se předestřít její následky na člověka nejen obecně, ale v českém prostředí.
Darwin's Ontology (The Consequences of Reciprocity)
Ostdiek, Gerald Robert ; Koubová, Alice (vedoucí práce) ; Markoš, Anton (oponent) ; Hvorecký, Juraj (oponent)
This essay follows a path laid down by the collaboration of Charles Darwin with Chauncey Wright, so as to explore the niche subsequently developed by Wright's closest friends, especially William James and Charles Peirce. Charles Darwin offered us no definition of life, and certainly no definition of being; he seems never to have been particularly interested in either his theological studies or any of the philosophy that happened his way. However by definition, he did operate by means of - and through the agency therein - a specific ontological set. His was one wherein the quickening of life is reciprocal becoming. Despite the obvious efficacy and élan this set has offered and vast libraries devoted to the man, Darwin's Ontology remains woefully under studied. And yet Darwin did specifically engage Wright to develop philosophical considerations of his science, a study which came to demand a redefinition of thinking itself, of sapience, and of the consequences of rationality which include the various constructions we call science and religion, knowing and believing, culture and self, but also cause and effect, existence and being, and more. We will follow the various streams of influence and chart some of the confluences therein, primarily through the immediate encounter of Wright with Darwin, and then on to...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.