Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika krátkometrážní tvorby z pohledu producenta
Netíková, Martina ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro krátkometrážní tvorbu v českém prostředí z pohledu filmového producenta. Nejprve definuje samotný pojem krátkometržní film a následně ho zasadí do kontextu českého filmového průmyslu. Poté se věnuje postoji klíčových institucí a dalším aspektům, které ovlivňují podmínky produkce krátkých filmů. Jednotlivé kapitoly následně mapují specifika vývoje, výroby i distribuce - nastiňují odlišnosti od práce s celovečerními filmy, charakterizují jednotlivé postupy a uvádí konkrétní příklady. V závěru práce jsou pak uvedeny možnosti prodeje a případná finanční i nehmotná rentabilita.
Současná americká nezávislá filmová produkce
Dusil, Marek ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Kromě mainstreamové studiové produkce byla ve filmu vždy i ta nezávislá a v Americe tomu tak bylo prakticky od vzniku kinematografie. Tato práce pojednává o vývoji, postupech a transformaci nezávislé americké filmové produkce do pozice, v jaké ji známe dnes.
Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000
Pavlíčková, Eva ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; BOROVAN, Pavel (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
Fenomén audiovizuálních děl z pohledu producenta
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Diplomová práce Fenomén biografických audiovizuálních děl z pohledu producenta se zaměřuje na problematiku hraných životopisných snímků na území České republiky a hledá společné rysy takovýchto filmů, minisérií a seriálů. Práce mapuje historii žánru biografických audiovizuálních děl na území České republiky a Československa. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje specifikům developmentu, realizace, marketingu a distribuce na příkladech konkrétních biografických AVD z praxe. Z pohledu českého producenta se také zabývá mezinárodní spoluprací a distribucí. Práce je primárně zaměřena především na celovečerní hrané filmy, neopomíjí však ani televizní tvorbu. Výsledkem práce je shrnutí nabytých poznatků, pravidel a zkušeností různých žijících tvůrců (mnohdy protichůdných) za účelem jejich budoucí aplikace v praxi.
Crowdfunding jako způsob financování filmu
Hněvsová, Kristýna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; ŠVECOVÁ, Marta (oponent)
Tématem této bakalářské práce je crowdfunding, komunitní způsob financování projektů. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem je crowdfunding používán pro zafinancování filmů a jak se v této souvislosti mění klasický vztah mezi producentem a divákem. V rámci case studies dvou úspěšných českých filmových projektů je nastíněno, jak lze s crowdfundingem pracovat v českém prostředí.
Budoucnost evropských producentů filmu umělecké hodnoty
Novotný, Mikuláš ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; STRNAD, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce v první části popisuje rozdělení možných přístupů k producentství podle definice cílů (zisk/uznání/umělecká hodnota). Vymezuje se vůči termínu arthouse cinema a upozorňuje na důsledek mezinárodních vzdělávacích programů a grantových systémů, vedoucí nejčastěji k průměrným výsledkům. Krátký historický kontext vybraných francouzských a španělských producentů potom doplňuje dvěma obsáhlými rozhovory s aktivními a úspěšnými producenty Čedomirem Kolarem a Luisem Minarrem, kteří reprezentují odlišné přístupy k producentství v rámci současného systému. V závěru práce volá po odvaze nastupující generace hledat alternativní modely produkce a distribuce filmů umělecké hodnoty.
Online distribuce českých filmů VoD platformy a jejich role na distribučním trhu
Kamarytová, Bára ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (Video on Demand, dále VoD) a jejich pozicí na lokálním distribučním trhu. První část práce definuje VoD z pohledu české legislativy, nahlíží na historii VoD poskytovatelů v České republice a na příkladu tří VoD platforem (Aerovod, DAFilms a Alza Filmy) popisuje obchodní modely VoD. Reflektován je také postoj Národního filmového archivu k této problematice. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi rozšířeného problému pirátství v oblasti online distribuce, které negativně ovlivňuje tržby a celkové postavení VoD, a postoj producentů a distributorů k současné situaci VoD v České republice. Závěr práce je věnován predikci budoucího vývoje VoD na lokálním trhu a především očekáváním spojeným s příchodem globální platformy Netflix.
Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VÁLA, Luboš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty v první řadě rozebírá způsoby zafinancování filmových projektů v Německu. Zjišťuje, za jakých podmínek lze dosáhnout na konkrétní dotace fondů a pokrývá další možnosti získání finančních prostředků. Zabývá se spoluprací s distributory, televizními stanicemi a stručně mapuje i způsoby alternativního financování. Druhá část práce se soustředí na česko-německé koprodukce se zaměřením na důležitá kritéria vzniku těchto spoluprací. Práce zkoumá jednotlivé kroky při tvorbě společných projektů, od scénáře k samotné distribuci díla. Hlavním cílem je zjistit, je-li Německo vhodným koprodukčním partnerem pro české producenty a mají-li české projekty potenciál pro německý trh.
Studentský film jako žánr a jeho účast na zahraničních filmových festivalech
Žáčková, Julie ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Studentský film je sám o sobě spíše technickou kategorií, než žánrem. Je omezen školním zadáním, technologií zpracování a případně délkou. Studentské filmy mohou ale v sobě nést i určité prvky žánru, které vychází právě ze zadaných kritérií. Hlavním tématem práce je vztah mezi studentskými filmy a především zahraničními filmovými festivaly, ke kterému je přistupováno na základě zmapování výrazných úspěchů českých studentských filmů na zahraničních festivalech, průzkumu přístupu ke studentským filmům ze strany festivalů a nahlížení na kategorii studentských filmů ze strany českých filmových tvůrců a odborníků. Zásadním elementem protínajícím celou práci je pak diskuze nad uměle vytvořeným stigmatem, které studentské filmy jako takové postihuje v rámci veřejného vnímání.
Produkční servisy pro zahraničního klienta v oblasti reklamy
Havelka, Oldřich ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Text bakalářské práce se věnuje odvětví servisních produkčních společností v ČR a jejich spolupráci se zahraničními subjekty na výrobě hraného reklamního spotu. Rozebírá základní struktury komunikace, výroby a hierarchie mezi servisní produkcí a zahraničními partnery. Postupně rozkrývá chronologii výroby reklamy od zadání zakázky až po její uzavření. Popisuje aktuální situaci na českém trhu a mechanismy převzaté z filmové výroby ? aplikované do servisního prostředí výroby reklamy. Na základě kombinace používaných produkčních postupů a dokumentů dává přehled o postavení výroby servisních reklamních zakázek na českém audiovizuálním trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.