Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola a duševní zdraví pohledem budoucích pedagogů, kteří se identifikují jako LGBTQ+
Nekvasilová, Sára ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem školy a duševního zdraví LGBTQ+ lidí. Teoretická část práce představuje téma duševního zdraví LGBTQ+ dospívajících v kontextu školního prostředí. Cílem empirické části práce bylo zjistit, jak na problematiku nahlíží budoucí vyučující, kteří se sami identifkují jako LGBTQ+. Výzkum si klade tří otázky: 1) jaké zkušenosti respondenti a respondentky jakožto LGBTQ+ studující zažívali v rámci střední školy a považují je za významné, 2) jak na tyto zkušenosti nahlížejí a jakým způsobem reflektují vliv těchto zkušeností na jejich duševní zdraví a budoucí směřování a 3) jak nahlížejí na své budoucí působení jakožto vyučující v otázce duševního zdraví LGBTQ+ lidí školách. Data byla sbírána formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, přičemž struktura rozhovoru byla vytvořena na základě ohniskových skupin zaměřených na související téma. Rozhovory byly provedeny s 11 respondenty a respondentkami různé genderové a sexuální identifikace. Data byla následně analyzována reflexivní tematickou analýzou. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v tematické mapě zobrazující 9 témat a 9 subtémat, mezi které například patří: Škola nedává LGBTQ+ lidem dostatečně najevo, že tam patří; Nemožnost sdílet, nemožnost nevědět; Malé poznámky mají velký vliv; Strach z nepřijetí; Důležitost...
Vliv relaxační výtvarné činnosti na pociťovanou úroveň stresu
Nekvasilová, Sára ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Cílem práce bylo prozkoumat efektivitu relaxačních výtvarných činností na pociťovanou úroveň stresu. Relaxačními výtvarnými činnostmi jsou míněny jednoduché formy výtvarného odreagování, přičemž pro účely výzkumu byla zvolena metoda Zentangle. Práce vychází ze dvou předpokladů - prvním je, že tyto metody mají potenciál působit blahodárně na lidskou psychiku a mohou snižovat stres. Druhým předpokladem je, že tento vliv bude narůstat s narůstajícím stavem flow, dosaženým během praktikování daných činností. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění základních konceptů, které s tématem souvisí a obsahuje přehled jiných výzkumů, provedených na toto téma. Hlavními koncepty jsou především stres, metody snižování stresu a koncept flow. V empirické části práce pak byly základní předpoklady práce ověřovány formou kvantitativního výzkumu. Výzkum byl prováděn s 55 respondenty, kteří tvořili 3 skupiny - jedna se věnovala zkoumané výtvarné činnosti, druhá skupina byla skupinou aktivní kontrolní a věnovala se józe prstů, a třetí skupina byla skupinou pasivní kontrolní. Úrovně stresu a flow byly zjišťovány dotazníkovou formou. Statistickými metodami byl ověřen pozitivní vliv relaxační výtvarné činnosti na snížení stresu, ale i pozitivní vliv jógy prstů. Předpoklad, že vyšší úroveň flow bude vliv činností na stres...

Viz též: podobná jména autorů
1 Nekvasilová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.