Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj řeči a komunikace u dětí předškolního věku prostřednictvím vybrané dětské literatury
Navrátilová, Zuzana ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je rozvoj řeči a komunikace u dětí v předškolním věku. Zabývá se možnostmi využití dětské literatury a četby dětských knížek pro ovlivnění a zlepšení úrovně řečového projevu a komunikace mezi dětmi. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte s důrazem na rozvoj řeči a jejich složek. Dále jsou představeny druhy a formy dětské literatury a její význam v předškolním věku. Teoretická část se dále zabývá jednotlivými jazykovými rovinami, které popisuje. Empirická část je zpracována formou akčního výzkumu. Jeho hlavní částí je tematický celek s navrženými aktivitami a práce s vybranou dětskou literaturou. Děti se v rámci tematickému celku aktivněji zabývají dětskou literaturou a komunikací mezi sebou. V závěru empirické části bude tematický celek reflektován, vyhodnocen a budou uvedena případná doporučení pro další podporu rozvoje řeči a komunikace dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je zlepšit úroveň řeči a komunikačních dovedností u vybrané skupiny dětí prostřednictvím práce s dětskou literaturou. Díky tematickému celku se děti zlepšily v oblasti spontánního projevu a vyjadřování svých pocitů. Z důvodu menšího počtu dětí se všechny činnosti lépe realizovaly, děti měly k sobě bližší vztah, lépe se poznaly a získaly k sobě...
Vliv dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ
Navrátilová, Zuzana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ. Cílem je zjistit, zda může dramatická výchova ovlivnit chování dětí a posílit vzájemné vztahy mezi nimi. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem dramatická výchova a analyzuje jednotlivé metody, které jsou následně využity ve výzkumu v praktické části. Důležitou složkou, kterou teoretická část popisuje, je prosociální chování. Tento koncept se zabývá interakcí a vzájemnou spoluprací v průběhu volné hry, řízených činností a pobytu venku. Praktická část se snaží odhalit převažující vztahy ve skupině. Zabývá se také přípravou, realizací a následným pozorováním dramatických lekcí. Práce dále zkoumá skupinu jako celek, jejich denní program a spolupráci dětí v rámci skupiny. Na základě rozhovorů s dětmi a s paní učitelkou pozoruji změny v chování dětí, jejich začlenění do skupiny a jak je pro ně přátelství důležité. Téma dramatických lekcí vychází z dětské knihy Petra Síse - Šťastný skřítek. Hlavními metodami jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné i nezúčastněné pozorování, akční výzkum a následná pedagogická reflexe jednotlivých lekcí. Práce zjišťuje, které dramatické metody jsou vhodné pro posílení vztahů ve skupině. Nejvhodnější metody jsou takové, které mají...

Viz též: podobná jména autorů
1 Navrátilová, Zdeňka
2 Navrátilová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.