Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alkohol v médiích pohledem Generace Z: Vnímání, postoje a zkušenosti mladistvých
Mrázová, Markéta ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem této práce je pochopit postoje, vnímání a zkušenosti českých adolescentů, tj. současné Generace Z, ve vztahu k alkoholu v médiích. Teoretická část práce sumarizuje relevantní výzkumy, koncepty a články týkající se studované oblasti. Práce tak popisuje adolescenty z hlediska generačního rozdělení, vysvětluje specifika cílení na dospívající a rovněž je charakterizuje v souvislosti s jejich mediálním chováním. Teoretická část se dále zaměřuje na popsání různých formátů alkoholu v médiích v kontextu s dospívajícími a charakterizuje české legislativní opatření týkající se alkoholových reklam. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního šetření postaveného na principech Q-metodologie, výzkumného přístupu zaměřujícího se na pochopení postojů, vnímání a zkušeností studované problematiky pohledem vybrané cílové skupiny. Z tohoto výzkumu vyplývá, že čeští adolescenti vnímají alkohol obecně pozitivně. Toto chápání je především výsledkem jeho silné sociokulturní role v české společnosti a alkoholové prezence v mediálních formátech, kterou mladiství hodnotí jako pozitivní. Postoj adolescentů k plánované regulaci zůstává nevyhraněný. Spíše než dodatečnou regulaci navrhují častější osvětové kampaně týkající se negativních dopadů konzumace alkoholu. Přínosem této diplomové práce je zaměření jak na...
Vnímání seriálového product placementu adolescenty
Mrázová, Markéta ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP), formy marketingové komunikace, českými adolescenty v seriálech. V teoretické části se práce zabývá termínem "product placement", jeho definicí, historií, vývojem a rozdělením. Dále se zaměřuje na efektivitu product placementu, jeho legislativní úpravu, postavení v marketingové komunikaci, také popisuje jeho vztah k vytyčené skupině. Práce rovněž v menší míře mapuje vztah adolescentů a reklamy a charakterizuje adolescenty jako cílovou skupinu z hlediska marketingu. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které analyzuje postoj 507 českých adolescentů k product placementu. Ze získaných odpovědí respondentů vyplývá, jak čeští adolescenti vnímají seriálový product placement, zda si jeho vyobrazení ve vybraném mediálním formátu všímají a jestli na ně toto komerční sdělení má nějaký vliv. Na základě analýzy všech odpovědí je sestaveno komunikační doporučení product placementu pro český trh. Toto doporučení také zahrnuje empirický model product placementu a SWOT analýzu, která sumarizuje silné a slabé stránky, příležitosti a rizika této komunikace. Právě výzkumná šetření, analýzy a komunikační doporučení jsou největším přínosem této práce.

Viz též: podobná jména autorů
3 MRÁZOVÁ, Markéta
7 MRÁZOVÁ, Michaela
2 MRÁZOVÁ, Monika
2 Mrázová, Marcela
1 Mrázová, Martina
7 Mrázová, Michaela
4 Mrázová, Miroslava
2 Mrázová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.