Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Magické myšlení u dětí v předškolním věku
Mlázovská, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je magické myšlení u dětí v předškolním věku. Tento pojem je teoreticky vymezen z pohledu kulturní antropologie a vývojové psychologie. Cílem práce je na základě vlastního empirického materiálu objevit a objasnit projevy magického myšlení v dětském pojetí světa, konkrétně v konceptu života a vědomí. Sběr dat byl prováděn pomocí terénního kvalitativního výzkumu, s využitím metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výsledkem je vyčlenění a charakteristika stádií vývoje konceptů život a vědomí se zaměřením na fenomény typické pro dětské magické myšlení.
Empatie a socio-emoční kompetence u dětí v různých formách náhradní péče
Mlázovská, Barbora ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Křížová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úrovní socio-emočních dovedností, mírou empatie a výskytem psychosociálních problémů u dětí v různých formách péče (biologické rodiny, dětské domovy, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, pěstounská péče). Cílem je objasnit vztahy mezi měřenými proměnnými a nalézt případné rozdíly v závislosti na formě péče. Práce se zaměřuje také na efekt délky pobytu dětí v institucionální péči a obsahovou analýzu strategií emoční regulace a jednání v sociálních situacích. Studie se zúčastnilo třicet čtyři respondentů. Data byla získávána od samotných dětí (IDS, část Sociálně-emoční kompetence), od pečujících osob (posuzovací dotazníky Kvocient empatie pro děti EQ-C a Dotazník předností a nedostatků SDQ) a ze spisové dokumentace (anamnestický dotazník). Výsledky ukázaly významnou souvislost mezi sledovanými proměnnými. Efekt délky pobytu v institucionální péči nebyl prokázán. Co se týče srovnání v rámci různých forem péče, objevily se rozdíly v míře empatie a výskytu psychosociálních problémů, ale nikoliv v úrovni socio-emočních dovedností. Následná analýza strategií emoční regulace a sociálního chování poukázala na zajímavou tendenci týkající se socio-emočního fungování u dětí v náhradní péči. Moje diplomová práce poslouží jako pilotní studie k připravovanému výzkumnému...
Magické myšlení u dětí v předškolním věku
Mlázovská, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je magické myšlení u dětí v předškolním věku. Tento pojem je teoreticky vymezen z pohledu kulturní antropologie a vývojové psychologie. Cílem práce je na základě vlastního empirického materiálu objevit a objasnit projevy magického myšlení v dětském pojetí světa, konkrétně v konceptu života a vědomí. Sběr dat byl prováděn pomocí terénního kvalitativního výzkumu, s využitím metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výsledkem je vyčlenění a charakteristika stádií vývoje konceptů život a vědomí se zaměřením na fenomény typické pro dětské magické myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.