Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze
Meixnerová, Karolína ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "Požár v Měděnci: od reality a novinových a TV zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze" pojednává o kriminálním případu Evy Kováčové, která v noci 1. listopadu roku 1984 zapálila Ústav sociální péče v Měděnci, a připravila tak o život dvacet šest mentálně postižených dívek. Motiv byl útěk z ústavu, kam byla chybně zařazená, a pomsta zaměstnankyním ústavu, jež k její výchově podle Kováčové používaly drsné metody a tresty. Za tento čin byla odsouzená k pětiletému trestu odnětí svobody. V roce 1990 vyšla publicistická kniha s názvem Brutalita novináře Josefa Klímy, ve které se případem detailně zabýval. Kniha dále sloužila jako předloha pro scénář k filmu Filipa Renče Requiem pro panenku, který měl premiéru v roce 1991. Podle zaměstnanců ústavu tento film překrucuje realitu a z vychovatelek vytvořil krutá monstra, naopak z Evy Kováčové oběť. Práce má za cíl prezentovat výsledky referování o této kauze od novinových článků, Klímovy Brutality, filmu Filipa Renče, až po filmové recenze a bulvární boom po roce 2009, kdy případ opět otevřel novinář Tomáš Poláček. Součástí práce je i hloubkový rozhovor s páterem Františkem Líznou, u kterého Eva Kováčová pobývala po propuštění z věznice a se kterým udržovala vřelý vztah až do její smrti v roce 2014.
Autorská pohádka první poloviny dvacátých let 20. století
Meixnerová, Karolína ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pokusit se popsat žánr autorské pohádky. Zaměříme se především na období dvacátých let 20. století, kdy tento žánr zaznamenal největší rozmach. Při definici autorské pohádky jakožto speciálního druhu příběhu s pohádkovými prvky budeme vycházet z klasifikace Hany Šmahelové a Very Vařejkové. Abychom co nejlépe postihli charakteristické rysy autorské pohádky, rozhodli jsme se podpořit teoretickou část interpretací vybraných textů, jejichž vznik podstatně ovlivnil celou vývojovou linii žánru. Práce se bude konkrétně opírat o srovnání sociální pohádky (J. Wolker, M. Majerová), pohádky s tematikou války (R. Medek) a s tematikou domova (J. John), a konečně autorských pohádek obsažených v trojici sborníků Nůše pohádek (1918, 1919, 1920).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.