Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interakce mezi pedagogy a rodiči s mentálním postižením
Lochařová, Kateřina ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je "Interakce mezi pedagogy a rodiči s mentálním postižením". Cílem bylo zkoumat, jak vzájemnou interakci chápou samotní rodiče s mentálním postižením a jak ji vnímají učitelé, kteří vzdělávají jejich děti. První část seznamuje s potenciálními předsudky vůči lidem s mentálním postižením a možnými riziky jejich diskriminace. Dále obeznamuje se sexualitou a partnerstvím osob s mentálním postižením. Dílo neopomíná ani na důležitou kapitolu související s jeho zaměřením, a tím je rodičovství lidí s mentálním postižením. Vzhledem k tomu, že vzájemný vztah mezi učiteli a rodiči můžeme lépe pochopit na základě jejich vzájemné komunikace, věnuje se poslední kapitola první části právě komunikaci. Nezapomíná přitom zmínit komunikační nesnáze osob s mentálním postižením i zásady a strategie, které intaktní populaci usnadní styk s těmito osobami. Empirická část interpretuje vlastní kvalitativní výzkum autorky této diplomové práce. Data jsou získána pomocí rozhovorů vedených s učiteli a pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči s mentálním postižením. Podstatným zjištěním bylo, že si obě skupiny při reciproční komunikaci uvědomují jisté limity - zaraženost a nepřipravenost na straně pedagogů a na straně rodičů s mentálním postižením pak omezující vliv jejich...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.