Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fonologické schopnosti dětí v předškolním věku
Kukolová, Alice ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je speciálně pedagogického zaměření a zabývá se fonologickými schopnostmi dětí v předškolním věku. Práce je strukturována na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce se čtenář seznamuje s charakteristikou dítěte v předškolním věku, na jakých principech funguje školní vzdělávací systém v České republice vycházející z platné legislativy, jak posuzujeme školní zralost a připravenost dítěte a dále nastiňuje oblasti diagnostiky dítěte předškolního věku. Rovněž práce představuje různá rozdělení ontogeneze řeči, jazyka a komunikace a charakterizuje jednotlivé jazykové roviny. Práce také popisuje vývoj fonologických schopností a fonologické schopnosti uvádí v souvislost s počáteční čtenářskou gramotností. Samostatná podkapitola je věnována možným diagnostickým nástrojům pro diagnostiku fonologických schopností a další podkapitola čtenáře podrobně seznamuje s Baterií testů fonologických schopností od Gabriely Seidlové Málkové a Markéty Caravolas, která byla použita v empirické části práce. V empirické části se práce zabývá analýzou fonologických schopností dětí v předškolním věku. Ve dvou třídách dvou mateřských škol bylo provedeno kvalitativně orientované výzkumné šetření, zvolena byla metoda pozorování, analýza výsledků činnosti a analýza anamnestických...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.