Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sourozenecké vztahy z pohledu dospělého
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
V teoretické části této diplomové práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu rodiny a sourozencům v ní, specifik sourozeneckého vztahu a faktorů, které sourozenecký vztah ovlivňují - především sourozeneckým pozicím, věkovému rozdílu, počtu sourozenců a pohlaví. Dále pojednávám o sourozenecké dynamice, především o rivalitě a žárlivosti a o vývoji sourozeneckého vztahu v průběhu celého života člověka. V empirické části se pak věnuji mému kvantitativnímu výzkumu, ve kterém respondenti odpovídali na otázky o jejich osobních sourozeneckých vztazích. Formou testování byl dotazník a byl rozdělen na část dětství a část současnost. Mým cílem bylo více se přiblížit pohledu dospělých a jejich subjektivnímu hodnocení jejich sourozeneckých vztahů v dětství i v dospělosti. Z výzkumu vyplynulo, že spokojenost se vztahem v dětství ovlivňuje spokojenost s ním v dospělosti, zároveň jsou respondenti spokojenější se sourozeneckým vztahem, který mají ve svém dospělém životě, než který měli v dětství (kromě pozice prostředních sourozenců, kteří uváděli vyšší spokojenost v dětství). Převážně pozitivně hodnotí své sourozenecké vztahy v celkovém hodnocení přibližně 80 % respondentů. Více pozitivních...
Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
V teoretické části této práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu času, časové perspektivy, vnímání času, zvláště pak u dětí předškolního a mladšího školního věku, charakteristiky těchto období i charakteristiky chápání času u těchto dětí, a věnuji se krátce i tomu, jak dospělí učí děti hodiny a čas. V empirické části se pak věnuji svému kvalitativnímu výzkumu, rozhovorům s dětmi ve věku od tří do deseti let. Mým cílem bylo přiblížit se a více pochopit, jak v praxi takto staré děti chápou čas a různé časové pojmy a jak se v nich orientují, jak umí čas odhadovat a jaké je jejich pojetí mládí a stáří, a to jak obecné, tak i u jejich blízkých osob.

Viz též: podobná jména autorů
2 KRULIŠOVÁ, Jana
2 Krulišová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.