Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Využití motomedu jako součást rehabilitace u dětských neurologických pacientů
Kovandová, Zuzana ; Holubcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
MOTOmed je rehabilitační léčebný přístroj, který slouží k aktivnímu i pasivnímu procvičování dolních, popřípadě i horních končetin. Pravidelné cvičení na tomto přístroji je vhodným doplňkem k celkové individuální rehabilitaci u široké škály pacientů. Lze jej využít téměř ve všech medicínských oborech. Rehabilitaci pomocí přístroje MOTOmed lze využít také v rámci péče o děti s těžkým neurologickým postižením - a to i u dětí ležících, či u dětí s kombinovaným postižením. Ukázalo se, že i u těchto pacientů je možné dosáhnout pozitivního léčebného efektu v poměrně krátkém časovém úseku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybrané faktory ovlivňující spokojenost pacienta v ordinaci dentální hygieny
Kovandová, Zuzana ; Křížová, Petra (vedoucí práce) ; Hronová, Alena (oponent)
Souhrn Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jaké faktory jsou pro pacienty v souvislostí s návštěvou dentální hygieny nejdůležitější, aby mohlo být dosaženo co největší spokojenosti. Úvod: Spokojenost pacienta je ovlivňována mnoha faktory. Tyto faktory nejsou rovnocenné a některé jsou tedy pro pacienty důležitější než jiné. Samotná spokojenost pacienta je však také zásadní pro spolupráci s ošetřujícím, neboť je-li příchozí spokojen s návštěvou zdravotnického zařízení, bude spíše ochoten dodržovat doporučení a rady zdravotníka. Metodika: Pro zjištění požadovaných dat byl vytvořen dotazník, který byl nejčastěji v tištěné podobě prezentován pacientům po právě proběhlé dentální hygieně. Shodný dotazník byl vytvořen i v elektronické podobě na webové stránce Survio a na žádost některých pacientů odeslán na jimi určenou emailovou adresu pro možnost pozdějšího vyplnění. Podmínkami pro předložení dotazníku pacientovi byla jeho plnoletost a opakovaná návštěva dentální hygieny. Celkový počet respondentů byl 130. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že pokud byli respondenti spokojení s průběhem dentální hygieny, nejčastěji jako důvod udávali přístup nebo chování ošetřujícího. Velkou důležitost ale přikládali i obdrženým informacím či lepšímu pocitu v ústech po proběhlém ošetření. V otázce prostředí kladli...
Bazální stiumulace v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Práce je zaměřena na využívání konceptu bazální stimulace v základních školách speciálních v rámci České republiky, při práci se žáky s těžkým kombinovaným postižením. V teoretické části obsahuje literární rešerši, zaměřenou na koncept bazální stimulace - jeho vznik a vývoj a teoretická východiska a dále na jednotlivé prvky a jejich zařazení do vzdělávacího programu základní školy speciální. V praktické části se zaměřuji na kvantitativní výzkum prováděný formou dotazníkového šetření, který má za cíl zmapovat využívání konceptu bazální stimulace na základních školách speciálních v České republice a především zjistit, které konkrétní prvky jsou v rámci výuky využívány nejčastěji. Dotazníkovým šetřením bylo zjištěno, že koncept bazální stimulace využívá v edukační činnosti u žáků s těžkým kombinovaným postižením cca 80 % škol. Nejvíce jsou využívány somatická, vibrační, auditivní a taktilně-haptická stimulace. Z konkrétních prvků je to somatická masáž, polohování, využití hudby a práce s hmatovým vnímáním zaměřená na motorickou stimulaci ruky.
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Využití motomedu jako součást rehabilitace u dětských neurologických pacientů
Kovandová, Zuzana ; Zounková, Irena (oponent) ; Holubcová, Zuzana (vedoucí práce)
MOTOmed je rehabilitační léčebný přístroj, který slouží k aktivnímu i pasivnímu procvičování dolních, popřípadě i horních končetin. Pravidelné cvičení na tomto přístroji je vhodným doplňkem k celkové individuální rehabilitaci u široké škály pacientů. Lze jej využít téměř ve všech medicínských oborech. Rehabilitaci pomocí přístroje MOTOmed lze využít také v rámci péče o děti s těžkým neurologickým postižením - a to i u dětí ležících, či u dětí s kombinovaným postižením. Ukázalo se, že i u těchto pacientů je možné dosáhnout pozitivního léčebného efektu v poměrně krátkém časovém úseku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.