Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením
Kotrbáčková, Eva ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením je analyzovat přínos rehabilitace pro osobu s tělesným postižením, konkrétně pro ženu se svalovou dystrofií, a to po stránce subjektivní i objektivní. V úvodních kapitolách jsou uvedena teoretická východiska zabývající se základní terminologií, tělesným postižením, jeho definicí a charakteristikami, ucelenou rehabilitací a jejími složkami. Na ně navazuje další kapitola, která je zaměřena na samotný výzkum a je v ní zpracována případová studie. Pro vypracování diplomové práce bylo použito, kromě analýzy odborné literatury, kvalitativní výzkumné šetření zpracované na základě přímého pozorování, rozhovorů, anamnestických dotazníků a analýzy lékařské dokumentace. Výzkumné šetření prokázalo význam rehabilitace z hlediska subjektivního i objektivního. Objektivní nálezy po intenzivní fyzioterapii během rehabilitačního pobytu zcela odpovídaly subjektivním pocitům osoby, která byla předmětem výzkumu. Klíčová slova: tělesné postižení, svalové dystrofie, ucelená rehabilitace
Edukace dětí s mentálním postižením ve světle současných vzdělávacích trendů
Kotrbáčková, Eva ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Edukace dětí s mentálním postižením ve světle současných vzdělávacích trendů je analyzovat průběh inkluzivního vzdělávání žáka s lehkým mentálním postižením na počátku povinné školní docházky, posoudit vliv vnějších faktorů na úspěšnost společného vzdělávání a sestavit konkrétní doporučení pro další inkluzivní praxi ve škole, kde výzkum probíhal. V úvodních kapitolách jsou uvedena teoretická východiska zabývající se edukací žáků s mentálním postižením. Jsou zde definovány pojmy mentální postižení a mentální retardace, uvedena charakteristika žáků s tímto postižením, možnosti jejich edukace a legislativní dokumenty vztahující se ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Kapitoly se zabývají inkluzivním vzděláváním, které je hlavním současným trendem v edukaci, je vymezen pojem inkluzivní vzdělávání, jeho podmínky, výhody a možné problémy s ním spojené a popsány faktory tento typ vzdělávání ovlivňující. Jsou zde uvedeny didaktické principy, metody i rady pro vzdělávání žáků s mentálním postižením. Na tyto kapitoly navazuje další, která je zaměřena na samotný výzkum a je v ní zpracována případová studie. Pro vypracování diplomové práce bylo použito, kromě analýzy odborné literatury, kvalitativní výzkumné šetření zpracované na základě přímého pozorování,...
Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením
Kotrbáčková, Eva ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Subjektivní a objektivní pohled na význam rehabilitace u jedince s tělesným postižením je analyzovat přínos rehabilitace pro osobu s tělesným postižením, konkrétně pro ženu se svalovou dystrofií, a to po stránce subjektivní i objektivní. V úvodních kapitolách jsou uvedena teoretická východiska zabývající se základní terminologií, tělesným postižením, jeho definicí a charakteristikami, ucelenou rehabilitací a jejími složkami. Na ně navazuje další kapitola, která je zaměřena na samotný výzkum a je v ní zpracována případová studie. Pro vypracování diplomové práce bylo použito, kromě analýzy odborné literatury, kvalitativní výzkumné šetření zpracované na základě přímého pozorování, rozhovorů, anamnestických dotazníků a analýzy lékařské dokumentace. Výzkumné šetření prokázalo význam rehabilitace z hlediska subjektivního i objektivního. Objektivní nálezy po intenzivní fyzioterapii během rehabilitačního pobytu zcela odpovídaly subjektivním pocitům osoby, která byla předmětem výzkumu. Klíčová slova: tělesné postižení, svalové dystrofie, ucelená rehabilitace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.