Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Quality television" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q"
Beladová, Michaela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Diplomová práce "Quality TV" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q" vysvětluje pojem quality television: popisuje vývoj tohoto konceptu, jeho kritéria a využití. Další část práce je věnována pořadu "Q" zaměřenému na queer komunitu, který vysílá ČT. Pořad je zkoumán podle teorie sémiotické analýzy mediálního obsahu. Podrobně je rozebrána animovaná znělka pořadu, souhrnně jsou popsány i následující části, které se u každého dílu pravidelně opakují; detailně jsou zkoumány i tři vybrané reportáže/rozhovory, které mají pomoci blíže porozumět struktuře a zaměření pořadu. První z reportáží je věnována fenoménu těhotných mužů, druhým blíže zkoumaným materiálem je rozhovor s šéfredaktorem britského lifestyleového magazínu pro muže Attitude a třetí (reportáž) se věnuje transsexuálům a (operativní) změně pohlaví. Podrobná analýza se zaměřuje na všechny tři složky pořadu - obrazovou, auditivní i textovou. Následně je na bázi jejích výsledků aplikováno 12 kritérií "kvality", která definoval na základě výzkumu amerických seriálů z 80. let Robert J. Thompson. Shoda či neshoda "kvalit" pořadu "Q" s uvedenými kritérii má prokázat, zda je zkoumaný pořad tzv. "kvalitní", což je cílem práce. Jako dodatek k témuž slouží i výzkumná sonda mezi příslušníky queer komunity, která má za úkol ověřit, zda výsledky...
Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Šťastná, Alžběta ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...
Prototyp veřejného mluvčího podle současného mediálního úzu (na materiálu popularizačních publikací)
Žáková, Denisa ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Bakalářská práce "Prototyp veřejného mluvčího podle současného mediálního úzu (na materiálu popularizačních publikací)" se zabývá proměnami funkcí rétoriky v současné společnosti. Práce by měla podat určitý obraz o kvalitách a schopnostech, jaké by měl mít dobrý veřejný mluvčí. Úvodní části práce představují nejnovější studie o stavu mluvené češtiny v médiích a zaměřují se také na výsledky průzkumů veřejného mínění. Práce se věnuje také stylu praktických příruček z oblasti rétoriky. Upozorňuje na jejich specifika i komunikační strategie. Struktura dalších částí práce se odvíjí od struktury učebnic rétoriky, jak ji praktikovali již antičtí teoretikové a učitelé rétoriky. Postupně se zabývá jednotlivými fázemi řečnických projevů, od volby tématu až po samotný přednes. K pěti etapám řečnického projevu přidává další, šestou etapu nazvanou Naslouchání. Současní autoři praktických příruček si uvědomují, že veřejný mluvený projev není pouhým monologickým vystoupením jednoho mluvčího, ale podílí se na něm i publikum.
Kritická mediální pedagogika - teoretická východiska a přínos pro mediální výchovu
Valenta, Petr ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Kritická mediální pedagogika - teoretická východiska a přínos pro mediální výchovu Disertační práce Mgr. Petr Valenta Klíčová slova kritická teorie, kritická mediální pedagogika, mediální gramotnost, kritická pedagogika, média, ideologie, diskurs, moc, symbolická moc, vědění Abstrakt Teoretická disertační práce v úvodu analyzuje problémy tradičního modelu mediální výchovy a odvozuje je od orientace mediální výchovy na dominantní paradigma výzkumu mediálních účinků v mediálních studiích. Z této výzkumné tradice si mediální výchova vypůjčuje představu přímých a potenciálně negativních účinků médií, okolo které organizuje vlastní mediálně pedagogickou praxi. Teoretická závislost na mediálních studiích a dominance konceptu účinků médií vede mediální výchovu k protekcionismu a normativitě, která se projevuje v direktivním nastolení vědění, dovedností a hodnot, které si mají žáci osvojit. To problematizuje úsilí o rozvoj kritického myšlení o médiích jako myšlení nezávislého na vědění zprostředkovaném sociálními autoritami. Mediální výchova tak potenciálně reprodukuje dominantní mody vědění o médiích a společnosti, aniž by je odhalovala jako sociální konstrukt. V další části proto disertační práce předkládá teoretická východiska pro změnu paradigmatu mediální výchovy tak, aby se stala více kritickou a...
Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Budnikovová, Petra ; Kartous, Bohumil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat, jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství. Kvantitativní obsahové analýze byly podrobeny čtyři celostátní deníky, konkrétně MF Dnes, deník Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. Dále čtyři televizní stanice, ČT1, ČT2, ČT24 a televize Nova. Celý výzkum se soustředí na výstupy z roku 2012. V první řadě bylo třeba popsat různé pohledy na definice vzdělávání. Kromě definic pedagogického zaměření, slovníkových definic, historického a ideologického rázu, bylo nastíněno, jak se na vzdělávání dívají vybraní názoroví vůdci. Poté následuje pohled do historie a současnosti českého školství. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy potvrdily hypotézu, která předpokládala, že mediální pokrytí školství a vzdělávání není dostačující. Média se zabývají administrativou, činnostmi ministerstva školství a dalšími dílčími tématy, které nemají co dočinění s tím, co se žáci učí ve škole v rámci jednotlivých předmětů. Výsledky této analýzy byly porovnány s očekáváním zástupců cílové skupiny - rodičů. Proběhlo dotazníkové šetření a série polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých vyplynulo, že rodiče téma vzdělávání v médiích zajímá, ale nemají dostatek informací nebo nikdy nepřemýšleli o kvalitě a dostatečnosti referování médií.
Axiologie reklamy
Kartous, Bohumil ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Pravdová, Marie (oponent) ; Doubravová, Jarmila (oponent)
1. Abstrakt Tato práce si bere za cíl zmapovat vztah mezi sdíleným hodnotovým systémem společnosti a reklamou jako svébytným a vlivným komunikačním formátem. Práce nejprve rekapituluje odpovídající teoretické přístupy z oblasti vývoje hodnot ve společnosti i z oblasti mediální teorie, na jejichž poznatcích vytváří vlastní metodu pro následnou analýzu vybraných případových studií. Těžiště práce spočívá v objasnění interakce mezi reklamou a hodnotovým systémem, v němž stěžejní roli hraje pojem "hodnotové pole", jež reklama vytváří proto, aby prosadila daný prvek do sociální reality adresáta sdělení. Způsob, jakým reklama hodnotová pole vytváří, je explikován pomocí dekonstrukce vybraných reklamních sdělení. Práce dále poukazuje na různé derivace ve způsobu konstruování hodnotových polí, které reklama vytváří proto, aby překonala bariéry dané formátem reklamního sdělení, zejména jeho apriorní účelovosti. V neposlední řadě práce také upozorňuje na rizika vyplývající z těsné interakce mezi reklamou a hodnotovým systémem a navrhuje řešení, jak tato rizika eliminovat.
Prototyp veřejného mluvčího podle současného mediálního úzu (na materiálu popularizačních publikací)
Žáková, Denisa ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Prototyp veřejného mluvčího podle současného mediálního úzu (na materiálu popularizačních publikací)" se zabývá proměnami funkcí rétoriky v současné společnosti. Práce by měla podat určitý obraz o kvalitách a schopnostech, jaké by měl mít dobrý veřejný mluvčí. Úvodní části práce představují nejnovější studie o stavu mluvené češtiny v médiích a zaměřují se také na výsledky průzkumů veřejného mínění. Práce se věnuje také stylu praktických příruček z oblasti rétoriky. Upozorňuje na jejich specifika i komunikační strategie. Struktura dalších částí práce se odvíjí od struktury učebnic rétoriky, jak ji praktikovali již antičtí teoretikové a učitelé rétoriky. Postupně se zabývá jednotlivými fázemi řečnických projevů, od volby tématu až po samotný přednes. K pěti etapám řečnického projevu přidává další, šestou etapu nazvanou Naslouchání. Současní autoři praktických příruček si uvědomují, že veřejný mluvený projev není pouhým monologickým vystoupením jednoho mluvčího, ale podílí se na něm i publikum.
Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo
Šťastná, Alžběta ; Kartous, Bohumil (oponent) ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Tiskové zprávy jako nástroj oboru public relations a efektivita jejich uplatnění v českých denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo" pojednává o všeobecně nejvyužívanějším nástroji oboru public relations, kterým jsou tiskové zprávy. Cílem mé bakalářské práce je v teoretické části definovat obor public relations a k pochopení podstaty oboru analyzovat, z jakých konceptů se skládá. Zaměřuji se především na vývoj veřejného mínění. Dále se věnuji nástinu historie oboru public relations, proč vznikl a jak se v průběhu historie formoval, včetně významu public relations v soudobé společnosti. V druhé teoretické části popisuji spolupráci se sdělovacími prostředky, protože obor public relations je založen na principu, že veřejnost lze ovlivnit zejména prostřednictvím masových médií. Popisuji techniky a formy oboru public relations, především se věnuji tiskovým zprávám. Poslední teoretická část pojednává velmi stručně o mediálních teoriích a analyzuje činnost médií, které ovlivňují četné vnitřní a vnější vlivy rozhodující o finální podobě sdělení. V případové studii - kvalitativní analýze - jsem se pokusila analyzovat náhodně vybrané tiskové zprávy v omezeném 4 měsíčním časovém období, které byly posléze otištěny v denících Hospodářské noviny, MF Dnes a Právo. Konkrétně sleduji následujících pět...
"Quality television" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q"
Beladová, Michaela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kartous, Bohumil (oponent)
Diplomová práce "Quality TV" na příkladu publicistického pořadu České televize "Q" vysvětluje pojem quality television: popisuje vývoj tohoto konceptu, jeho kritéria a využití. Další část práce je věnována pořadu "Q" zaměřenému na queer komunitu, který vysílá ČT. Pořad je zkoumán podle teorie sémiotické analýzy mediálního obsahu. Podrobně je rozebrána animovaná znělka pořadu, souhrnně jsou popsány i následující části, které se u každého dílu pravidelně opakují; detailně jsou zkoumány i tři vybrané reportáže/rozhovory, které mají pomoci blíže porozumět struktuře a zaměření pořadu. První z reportáží je věnována fenoménu těhotných mužů, druhým blíže zkoumaným materiálem je rozhovor s šéfredaktorem britského lifestyleového magazínu pro muže Attitude a třetí (reportáž) se věnuje transsexuálům a (operativní) změně pohlaví. Podrobná analýza se zaměřuje na všechny tři složky pořadu - obrazovou, auditivní i textovou. Následně je na bázi jejích výsledků aplikováno 12 kritérií "kvality", která definoval na základě výzkumu amerických seriálů z 80. let Robert J. Thompson. Shoda či neshoda "kvalit" pořadu "Q" s uvedenými kritérii má prokázat, zda je zkoumaný pořad tzv. "kvalitní", což je cílem práce. Jako dodatek k témuž slouží i výzkumná sonda mezi příslušníky queer komunity, která má za úkol ověřit, zda výsledky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.