Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Estetický pohled vnímatele na XXI. ZOH / prostřednictvím fotografie a masmédií/
Culka, Lukáš ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Estetický pohled vnímatele na XXI. zimní olympijské hry ve Vancouveru v Kanadě (prostřednictvím fotografie a masmédií) Cíle: Cílem práce je popsat a analyzovat prožitky skupiny českých diváků (fanoušků), která se zúčastnila XXI. ZOH (zimních olympijských her) ve Vancouveru v Kanadě, a tuto analýzu podložit amatérskými fotografickými snímky pořízenými v průběhu olympijských her. Dále poukázat na rozdílnost v kvalitě prožitku při sledování sportovní události prostřednictvím masových médií (zejména televize) a při osobní divácké účasti na sportovní události. Metody: V teoretické části diplomové práce byla provedena rešerše z aktuální odborné literatury s cílem shromáždit údaje, které byly formovány pomocí kompilace, komparace, analýzy a syntézy. V empirické části diplomové práce byl vytvořen soubor zkoumaných osob - českých sportovních fanoušků, kteří se zúčastnili XXI. ZOH ve Vancouveru v Kanadě. K výzkumu a popisu jejich prožitků z divácké účasti na XXI. ZOH ve Vancouveru v Kanadě bylo použito etnografického přístupu. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno zúčastněné pozorování s plnou mírou participace na životě skupiny a neformální rozhovory vedené v průběhu XXI. ZOH ve Vancouveru i po jejich skončení. Veškeré fotografie pořízené skupinou během ZOH byly podrobeny analýze, s cílem vybrat...
Aktivační terapie u seniorů. Projekt "Buňka" - pohybové možnosti terapie
Hladíková, Michaela ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Aktivační terapie u seniorů Projekt "Buňka" - pohybové možnosti terapie u seniorů Cíle práce: Cílem diplomové práce je proniknout hlouběji do problematiky života seniorů a předložit ucelený obraz jejich současného životního stylu. Pomocí různých druhů pohybových terapií oddálit proces stárnutí a zpomalit projevy spojené se seniorským věkem (izolace, ztráta sociálních kontaktů, stařecká deprese, zhoršení životní úrovně, nedostatečná výživa, problematická hygiena, ztráta motivace, útlum společenských aktivit, ztráta sebevědomí, aj.) Začlenit do jejich současného života pravidelnou pohybovou aktivitu a podnítit jejich účast na programu plnohodnotného života. Metoda: V první fázi tvorby práce se věnuji studiu problematiky seniorů v mladším a středním důchodovém věku. Studuji průvodní faktory spojené s ukončením jejich povolání a následným vstupem do starobního důchodu. Dále zkoumám u seniorů středního důchodového věku vliv nedostatku aktivit při delším období bez pravidelného zaměstnání na jejich psychiku a na výkon jejich každodenních fyzických činností. Dalším důležitým úkolem bylo absolvování odborného kurzu Feldenkraisovy aktivační metody, arteterapie, didaktiky arteterapie, kurzu maséra a praxe dobrovolné pečovatelky seniorů. Další práce je vedena formou kvalitativního výzkumu. Pro studii...
Artefiletika ve vzdělávání Romů
Šimáková, Martina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Artefiletika ve vzdělávání Romů Cíle: Cílem práce je prostřednictvím artefiletiky podpořit zapojení mezipředmětových vztahů ve výuce romských žáků v 1. třídě ZŠ praktické. V rámci každodenního vzdělávacího procesu uplatňovat a aktivovat kulturní návyky sledované skupiny. Dalším cílem je vytvořit metodické listy, které usnadní pedagogům zapojení artefiletiky do výuky (nejen) romských žáků. Metody: V teoretické části diplomové práci je analyzována dostupná literatura o současné romské populaci v ČR. V empirické části diplomové práce je prezentována metodologie a výsledky evaluační studie s charakterem kvalitativního šetření. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že použití artefiletiky jako výchovně vzdělávacího prostředku je opodstatněné. Artefiletika nenásilnou a hravou formou zprostředkuje romským dětem zážitek a navazující osobní zkušenost. Výchovné působení pomocí artefiletiky umožňuje rozvíjet individualitu každého dítěte, směřovat je k uznání základních morálních a společenských norem a respektování druhých. Lze konstatovat, že artefiletika je účelným prostředkem k zapojení mezipředmětových vztahů do výuky. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, artefiletika, arteterapie, mezipředmětové vztahy
ReiKi jako legální doping ve sportu
Faltus, Jiří ; Bednář, Miloš (vedoucí práce) ; Jebavá, Jana (oponent)
Název: ReiKi jako legální doping ve sportu Vymezení problému: V prostředí profesionálního sportu je výkon proměnná ovlivňující téměř vše. Mnoho sportovců se pod tlakem jeho maximalizace uchyluje k ilegálnímu dopingu. Je toto opravdu jediná cesta? V rámci zvyšování výkonnosti jsme se již dávno naučili trénovat složku fyzickou, mnohem později i složku psychickou. Není tedy logické, abychom stejnou pozornost věnovali i složce duchovní? Je možné, aby kupříkladu působení spirituální energie (ReiKi a podobné metody) mohlo ovlivnit sportovní výkon? Cíle: Prokázat či vyvrátit hypotézu o vlivu spirituálního přijímání energie na sportovní výkon a případně navrhnout konkrétní uplatnění tohoto faktoru ve sportovní praxi. Obecným cílem této práce je nabídnout sportovcům alternativní cestu, jak dosáhnout vyšších výkonů čistou cestou bez užívání zdraví škodlivých farmak. Metody: Práce byla řešena formou případových studií s využitím několika párů jednovaječných dvojčat. Základní myšlenka spočívala v zařazení vždy jednoho ze sourozenců do programu pravidelných terapií ReiKi. Dvojčata přitom vykonávala stejný sport, v němž byla sledována jejich výkonnost. K získání komplexnějšího pohledu byli do výzkumu zařazeni i běžní sportovci. Ti opakovaně před svým tréninkem absolvovali fingované či reálné ReiKi terapie,...
Mandala jako meditační prostředek při alternativní léčbě závislých
Gabrielová, Dagmar ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Mandala jako medita ní prost edek p i alternativní lé b závislých. Cíl práce: Cílem DP je zprost edkovat tvorbu mandal a zá itkovou terapii k navození harmonie osobnosti, nového sm ru, stylu ivota a nezvyklou alternativní metodou mo nost lé it závislé klientky. R zné formy terapie, které mají charakter kreativní terapie (nap . ergoterapie, arteterapie, muzikoterapie, biblioterapie, psychoterapie atd.), vytvá ejí prostor pro nalezení vlastní identity. Metoda: DP je zpracována studiem odborné literatury, re er emi, analýzou a syntézou zpracovaných my lenek, nedílnou sou ástí je také metoda kompilace, která cizeluje základní poznatky. Nejd le it j í metoda pou itá p i sestavení práce byla komparace a následn vytvo ený projekt zadané problematiky. Výsledky: Nalezení vhodných terapeutických mo ností p i alternativní lé b závislostí u klientek. Nov vytvo ený projekt poskytuje harmonogram pro lé bu závislostí a m e být aplikován v rámci denních stacioná nebo víkendových program . Klí ová slova: fenomén závislosti, alternativní terapie, arteterapie, tibetská mandala, osobnost eny
Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí MŠ
Vohradská, Dana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí v mateřské škole Cíle práce: Cílem diplomové práce je zhodnotit míru důležitosti výchovy dětí předškolního věku prostřednictvím uměleckých aktivit. Touto formou lze předcházet drogové závislosti. Připravit a realizovat krátký projekt na téma - Pohádkou a hrou proti drogové závislosti. Výstupem je metodický list pro učitelky v mateřských školách. Metoda: Studium odborné literatury, literární rešerše, kompilace, analýza, konzultace v centru primární prevence Filia, vypracování projektu primární prevence, jeho realizace, zhodnocení a příprava metodického materiálu pro učitelky v mateřských školách. Výsledky: S prevencí drogové závislosti je nutné začít již u dětí v předškolním věku. Umělecké výchovy, jako jsou výtvarná, literární, dramatická, hudební a taneční, tvoří hlavní osu primární prevence. Hodnotícím měřítkem je pozornost, míra soustředěnosti, reakce dětí a jejich artefakty. Klíčová slova: Droga, předškolní věk a jeho specifika, hry a rituály v mateřské škole, soubor uměleckých výchov, primární prevence.
Restaurování malířských děl v Čechách a v Itálii 1945-1970. Srovnání metodologických východisek české restaurátorské školy s italskou teorií restaurování
Jebavá, Jana ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Nejedlý, Vratislav (oponent)
Cílem této práce je vzájemně porovnat českou a italskou teorii restaurování: to znamená formulovat teoretické podhoubí přístupu české restaurátorské školy a uvést je do kontextu teorie Cesara Brandiho. Prvním krokem je definovat moderní koncepci restaurování a odlišit ji od tradičního pojetí. Moderní přístup klade na první místo dokumentární hodnotu památky. Základním požadavkem se tak stává respektování autentického materiálu. V Itálii se o to zasloužila především tzv. filologická metoda památkové péče, jejímž představitelem byl Camillo Boito a Giovanni Battista Cavalcaselle. V prostoru střední Evropy má zakladatelský význam teorie Aloise Riegla a Maxe Dvořáka. Důležitou roli v konstituování moderní restaurátorské disciplíny má rozvoj fyzikálních a chemických metod průzkumu na počátku 20. století. Teoretické myšlení o restaurování v Itálii se soustředilo především kolem Istituto Centrale del Resaturo, o jehož založení se zasadil Carlo Gilulio Argan a Cesare Brandi. Brandiho teorie restaurování byla formulována na základě jeho dvacetileté praktické zkušenosti s restaurováním v pozici ředitele ICR. V Čechách se moderní koncepce restaurování utvářela zpočátku v restaurátorské dílně Obrazárny vlasteneckých přátel umění pod vedením Vincence Kramáře a posléze v pedagogickém i odborném díle prof. Bohuslava...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jebavá, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.