|
Artefiletika ve vzdělávání Romů
Šimáková, Martina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Artefiletika ve vzdělávání Romů Cíle: Cílem práce je prostřednictvím artefiletiky podpořit zapojení mezipředmětových vztahů ve výuce romských žáků v 1. třídě ZŠ praktické. V rámci každodenního vzdělávacího procesu uplatňovat a aktivovat kulturní návyky sledované skupiny. Dalším cílem je vytvořit metodické listy, které usnadní pedagogům zapojení artefiletiky do výuky (nejen) romských žáků. Metody: V teoretické části diplomové práci je analyzována dostupná literatura o současné romské populaci v ČR. V empirické části diplomové práce je prezentována metodologie a výsledky evaluační studie s charakterem kvalitativního šetření. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že použití artefiletiky jako výchovně vzdělávacího prostředku je opodstatněné. Artefiletika nenásilnou a hravou formou zprostředkuje romským dětem zážitek a navazující osobní zkušenost. Výchovné působení pomocí artefiletiky umožňuje rozvíjet individualitu každého dítěte, směřovat je k uznání základních morálních a společenských norem a respektování druhých. Lze konstatovat, že artefiletika je účelným prostředkem k zapojení mezipředmětových vztahů do výuky. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, artefiletika, arteterapie, mezipředmětové vztahy
|
|
Artefiletika ve vzdělávání Romů
Šimáková, Martina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Artefiletika ve vzdělávání Romů Cíle: Cílem práce je prostřednictvím artefiletiky podpořit zapojení mezipředmětových vztahů ve výuce romských žáků v 1. třídě ZŠ praktické. V rámci každodenního vzdělávacího procesu uplatňovat a aktivovat kulturní návyky sledované skupiny. Dalším cílem je vytvořit metodické listy, které usnadní pedagogům zapojení artefiletiky do výuky (nejen) romských žáků. Metody: V teoretické části diplomové práci je analyzována dostupná literatura o současné romské populaci v ČR. V empirické části diplomové práce je prezentována metodologie a výsledky evaluační studie s charakterem kvalitativního šetření. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že použití artefiletiky jako výchovně vzdělávacího prostředku je opodstatněné. Artefiletika nenásilnou a hravou formou zprostředkuje romským dětem zážitek a navazující osobní zkušenost. Výchovné působení pomocí artefiletiky umožňuje rozvíjet individualitu každého dítěte, směřovat je k uznání základních morálních a společenských norem a respektování druhých. Lze konstatovat, že artefiletika je účelným prostředkem k zapojení mezipředmětových vztahů do výuky. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, artefiletika, arteterapie, mezipředmětové vztahy
|
| |