|
Analýza nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Lidl a Penny
Baráková, Alžběta ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupní atmosféry prodejen společností Lidl a Penny Market. Konkrétně se jedná o prodejny situované v Praze na Jižním městě. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nákupní atmosféry a definuje prvky, kterými je tvořena. V závěru kapitoly jsou popsány metody vícekriteriálního hodnocení, které jsou v práci použity. Druhá kapitola je zaměřena na představení obou společností, konkrétně na nabízený sortiment a poskytované služby. Třetí kapitola se zabývá samotnou analýzou a následným porovnáním nákupní atmosféry vybraných prodejen. Obsahuje jak subjektivní posouzení, tak objektivní hodnocení zákazníků. Tato kapitola přináší také návrhy na odstranění nalezených nedostatků.
|
|
Point of sale as one of the crucial factors of purchase
Pohančeniková, Dagmar ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu in-store aktivit hypermarketu Albert s bližším zaměřením na POP nástroje a nákupní atmosféru. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako in-store komunikace, shopper marketing a smyslový marketing. Dále jsou zde podrobně popsány POP nástroje používané v obchodních jednotkách dle jednotlivých typů. V praktické části najdeme podrobnou analýzu vybrané prodejní jednotky podle zvolených kritérií. V závěru provádím vyhodnocení a přikládám také návrhy na zlepšení.
|
|
Market segmentation by using marketing data as part of marketing strategy
Nagyová-Tkáčová, Monika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Tato práce se zabývá především segmentací trhu, která je důležitou součástí marketingové strategie. Teoretická část je tvořena obecnými poznatky o marketingu, řízení vztahů se zákazníky (CRM), samotné segmentaci trhu a o databázovém marketingu. Praktickou část představuje případová studie, ve které jsou aplikovány znalosti z teoretické části. Cílem práce je představit problematiku segmentace trhu a její důležitost při tvorbě marketingové strategie společnosti. Dále pak zrealizovat segmentaci trhu pro firmu, která se rozhodla zavést na trh nový produkt a na základě výsledků z převáděné segmentace trhu definovat cílovú skupinu a vypracovat návrh s doporučeními pro efektivní komunikační strategie společnosti.
|
|
Marketingová strategie módní značky Oysho při potenciálním vstupu na český trh
Coufalová, Klára ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Bakalářská práce je věnována marketingové strategii španělské módní značky Oysho. Hlavním cílem práce je tedy analýza současné marketingové strategie společnosti, jejích marketingových nástrojů a návrh marketingové strategie značky Oysho při potenciálním vstupu na český trh. V první kapitole jsou vymezeny teoretické pojmy týkající se marketingu. Druhá kapitola detailněji zkoumá historii a vývoj společnosti Oysho, na kterou navazuje analýza marketingové strategie značky Oysho. V další kapitole je provedena studie marketingové strategie italské konkurenční značky Intimissimi. V závěrečné kapitole je na základě dotazníkového šetření a SWOT analýzy provedeno vlastní zhodnocení a doporučení při potenciálním vstupu značky Oysho na český trh.
|
|
Marketingová strategie firmy Ryor
Nejmanová, Kristýna ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie české kosmetické firmy Ryor. Cílem této analýzy je určit silné a slabé stránky v marketingové strategii společnosti Ryor a zjistit, co je důvodem toho, že firma i přes omezené finanční prostředky na marketing dokáže obstát v konkurenci nadnárodních světových značek. V práci je diskutována otázka, zda Ryor praktikuje dostatečnou komunikační politiku směrem k českým ženám. Z dotazníkového šetření plyne, že značka Ryor je pro většinu českých žen známá a že firma využívá své omezené finance maximálně efektivně.
|