Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
E-learningová podpora celoživotního vzdělávání
Žažo, David ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Marek, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením elektronického vzdělávacího kurzu pro pracovníky obsluhující kamerový systém městské policie Chomutov. Tento kurz je tvořen na základě potřeby seznámení stávajících i nových zaměstnanců s řídícím softwarem IndigoVison Control Center, který slouží k ovládání kamerového systému. Při absolvování kurzu se účastníci seznamují s funkcemi, možnostmi a principy ovládání tohoto softwaru. V závěru kurzu jsou vědomosti, získané absolvováním kurzu ověřeny závěrečným testem. Celý kurz je následně zhodnocen na základě výsledků testů a rozhovoru s jeho účastníky. Teoretická část práce se zabývá e-learningem, zmiňuje jeho přednosti a zápory a také specifika spojená se vzděláváním dospělých. V praktické části práce je podrobně představen e-learningový kurz, který je plně realizován v prostředí MoodleCloud a který je praktickým výsledkem této práce.
Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti
Marešová, Nikola ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Marek, Marek (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti" se zabývá problematikou nákupu ojetých vozů. Stěžejní část práce spočívá v tvorbě e-learningového kurzu, jehož cílem je zlepšit informovanost kupujících a zájemců o tuto oblast. Účastníci kurzu získají přehled o nejčastějších situacích a problémech, se kterými se mohou při koupi ojetého vozu setkat. Teoretická část představuje přehled témat problematiky nákupu ojetých vozů. Může posloužit jako teoretické vodítko k vlastnímu kurzu, přibližuje jeho obsah. Témata jsou sestavena na základě analýzy informací z tištěných a elektronických zdrojů, doplněných zkušenostmi autorky a odborníky z oboru. Praktická část se věnuje sestavení e-learningového kurzu. Obsahuje analýzu potřeb kupujících, důvody tvorby kurzu a požadavky na něj, jeho cíle, popis použitého nástroje eXe a názorný postup od vytváření kurzu po jeho zveřejnění v krocích. Vše doplňuje zpětná vazba od šesti dobrovolníků, kteří projevili zájem si kurz otestovat a následně ho zrecenzovat. Před tvorbou kurzu bylo nutno provést analýzu situace a zjistit, proč je takový kurz potřeba. Nabyté poznatky byly poté v kurzu zpracovány metodou syntézy. Pro evaluaci byla využita metoda krátkého osobního rozhovoru, kde autorka zjišťovala spokojenost s kurzem, jeho případné nedostatky a návrhy pro vylepšení či rozšíření.
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Velíšková, Klára ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vzdělávání s využitím multimediálních technologií je zaměřena na význam multimediálních technologií ve vzdělávání a na představení několika multimediálních pomůcek, které se dají využít ve výuce. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření multimediální pomůcky a to konkrétně tří videí, které zobrazují pracovní postupy modeláže gelových nehtů, přesněji jejich doplnění, pro obor vzdělání kosmetické služby. Vytvořená videa obsahují titulky se stručným popisem pracovního postupu a jsou zveřejněna na internetovém portále youtube.com. Následně byly zhotoveny ukázkové pracovní listy, které je vhodné dát žákům po shlédnutí videí k vypracování, aby bylo ověřeno, že dané postupy správně pochopili. Jejich použití je možné i pro klasifikaci žáků. Videa a pracovní listy byly odzkoušeny učitelem informační technologie a byla tak ověřena jejich použitelnost v reálné výuce. Pro názornou ukázku snadnější varianty vytvoření multimediální pomůcky, než je video, byl vypracován návod pro vytvoření pracovního postupu za pomocí fotografií a prezentace, který je schopen vytvořit i uživatel na začátečnické úrovni.
Využití cloudových technologií ve vzdělávání
Matějková, Monika ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; David, David (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Využití cloudových technologií ve vzdělávání" se věnuje zařazení relativně nové IT technologie do procesu vzdělávání_cloud computing. Výuka, následné procvičování a ověřování získaných znalostí se zapojením cloudových technologií, přináší zefektivnění práce pedagogům a pro studenty zajímavý způsob vzdělávání. Teoretická část je primárně věnována základním principům, na kterých jsou cloudové technologie postaveny. Dále popisuje splnění nutných požadavků na hardwarové vybavení včetně zajištění bezpečného provozu a ochrany proti neoprávněnému zásahu. V neposlední řadě se zabývá nutností zabezpečit soulad s platnou legislativou. Praktická část se zaměřuje na tvorbu databanky testových otázek, ze které budou následně otázky vybírány do jednotlivých testů s využitím cloudové technologie Google Apps. Konkrétní testy budou vytvářeny pomocí komponenty Formuláře a následně jejich správnost ověřena doplňkem Flubaroo. Pro praktickou aplikaci byl vybrán předmět Kriminalistika. Závěrem bude zhodnocena jednak časová náročnost přípravy a vyhodnocení testů, ale i uživatelsky přívětivé prostředí pro práci pedagoga a dále funkcionality umožňující zpětnou vazbu pro studenty i rodiče.
Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti
Laubová, Věra ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma Návrh a implementace e-learningu v zájmové oblasti je zaměřena na počítačovou typografii a oblast DTP. Cílem práce bylo vytvořit kvalitní e-learningový kurz, který by rozvíjel znalosti a dovednosti pracovníků rutinně ovládajících práci s grafickými programy o práci s textem v sázecím programu Adobe InDesign. Teoretická část je pojata jako textová studijní opora k vytvořenému kurzu a zabývá se typografií, písmem, tiskovými materiály, počítačovou sazbou a DTP. Praktická část obsahuje cíl a cílovou skupinu kurzu, analýzu potřeb pracoviště, pro které kurz vznikl, popis nástrojů, které byly na tvorbu kurzu použity, a popis struktury a obsahu kurzu. Kurz byl zpracován na základě syntézy poznatků, které předcházela analýza vzdělávacích potřeb cílové skupiny. Pro tvorbu kurzu byl použit LMS Moodle. Vzdělávací obsah tvoří text a návody v podobě obrázků, které autorka vytvářela jako otisky obrazovky v programu Adobe InDesign. Kurz byl pilotně testován osmi respondenty - profesionály v oblasti DTP. Ze závěrečného hodnocení, které probíhalo formou dotazníku a rozhovorů, vyplynulo, že e-lerning jako forma vzdělávání byl pro kurz vhodně zvolen a respondenti jej přijímali s nadšením. Kurz byl respondenty ohodnocen jako kvalitní.
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Jakoubková, Jana ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Milena, Milena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vzdělávání s využitím multimediálních technologií" byla zaměřena na analýzu vzdělávacích videí z oblasti lidských zdrojů, které jsou umístěny na největším internetovém serveru pro sdílení videosouborů v českém jazyce. Konkrétně se soustředila na tři témata z oblasti lidských zdrojů, která jsou základní pro uchazeče o zaměstnání na trhu práce. Bylo vybráno dvacet pět vzdělávacích videí z každého tématu, čímž vznikl vzorek pro analýzu čítající sedmdesát pět videí. Tato videa byla analyzována dle nastavených kritérií z hlediska tématu, délky, kvality nahrávky, zdroje, stanovení cílů, cílové skupiny, posloupnosti obsahu vzdělávání a zhodnocení a zakončení videa. Data z provedené analýzy byla zapsána do vytvořené záznamové tabulky dle předem stanoveného způsobu. Bylo zjištěno, že vzdělávací videa na serveru YouTube byla průměrně dlouhá 27,64 minut, kvalita nahrávky videí byla průměrná až vysoká a největším zdrojem, který vkládal vzdělávací videa, byly fyzické osoby, které vkládaly tato vzdělávací videa na YouTube za účelem sebeprezentování se jako znalce v oboru s účelem dalšího nabízení svých služeb. Analýza také ukázala, že pouhých 19 % vzdělávacích videí bylo vytvořeno správně z hlediska vzdělávání. Z toho vyplynulo, že server YouTube nebyl z hlediska správného způsobu vzdělávání příliš vhodným zdrojem.
Studie proveditelnosti upgradu LMS Moodle
Havlíček, Jiří ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Bakalářská práce "Studie proveditelnosti upgradu LMS Moodle" se věnuje rozboru datové a databázové struktury LMS Moodle ve verzích 1.4 a 3.0, jejich vzájemné kompatibilitě a možnostem přechodu ze starší verze na novou. Teoretická část seznamuje se základními softwarovými prvky potřebnými k běhu prostředí LMS Moodle, jejich vlastnostmi s případným zdůvodněním jejich výběru a použití. V praktické části jsou porovnány konkrétní rozdíly v datové a databázové struktuře obou verzí, které se ve výsledku jeví naprosto rozdílné, tedy nepřenositelné ze staré verze webu na nový. Dále je v praktické části popsán oficiální a vývojáři LMS Moodle doporučený postup upgradu krok za krokem. Práce je zakončena shrnutím výsledků testování a následným doporučením celkového postupu pro upgrade webu, který by mohl studentům, učitelům a návštěvníkům nabídnout modernější vzhled a využití nových funkcí tohoto prostředí.
E-learningová podpora celoživotního vzdělávání
Doležalová, Klára ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Bakalářská práce na téma E-learningová podpora celoživotního vzdělávání se zaměřuje na problematiku e-learningu. Jejím hlavním posláním je tvorba a implementace e-learningového kurzu českého jazyka pro cizince, konkrétně zahraniční vědecko-výzkumné pracovníky přijíždějící do České republiky za zaměstnáním. Práce svého záměru dosahuje v praktické části, která popisuje tvorbu kurzu českého jazyka vytvořeného pomocí e-learningového softwaru Moodle a jeho následné vyzkoušení v praxi. Teoretická část práce se věnuje vzdělávání dospělých, formám a metodám výuky, které lze při jejich vzdělávání efektivně použít a motivaci dospělých k dalšímu vzdělávání. Jednu z kapitol teoretické části tvoří také celoživotní vzdělávání jako důležitý koncept současné společnosti. Dále se práce zaměřuje na e-learning v historickém kontextu a současnosti a z teoretického hlediska přibližuje LMS Moodle.
E-learningová podpora celoživotního vzdělávání
Dlabal, Lukáš ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Bakalářská práce s názvem "E-learningová podpora celoživotního vzdělávání" je zaměřena na vytvoření e-learningového kurzu pro odbornou způsobilost v elektrotechnice pomocí LMS systému Moodle pro zaměstnance a doktorandy Technické fakulty ČZU v Praze. V první části se práce zabývá teoretickými východisky daného problému včetně popsaného cíle a metodiky práce, pojmů celoživotní vzdělávání a e-learningový kurz. Je popsáno několik LMS systémů a přiblížen LMS systém Moodle. Dále je představena oblast elektrotechnické způsobilosti s jednotlivými stupni odbornosti. Tím jsou přiblíženy podklady k samotné tvorbě e-learningového kurzu. V začátku jeho tvorby je vysvětlen cíl a metodika, dále jeho cílová skupina a samotná koncepce tvorby kurzu. Dále jsou probrány jednotlivé tematické celky kurzu z hlediska didaktiky i odbornosti. V kapitole výsledků je tento kurz předložen několika účastníkům, kteří provedli tzv. pilotáž. V práci je popsáno zapracování výsledků z pilotáže do e-learningového kurzu. Závěrem je celý kurz předán osobě, která na Technické fakultě ČZU v Praze provádí edukační činnost v dané oblasti.
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Čapka, Miroslav ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zabývá možností využití multimediálních technologií ve vzdělávání. V teoretické části bakalářské práce se autor zabývá vzdělávacím procesem a jeho jednotlivými fázemi. Dále se zaměřuje na motivaci žáků k učení a didaktické prostředky, kterými lze motivaci žáků povzbudit. Autor se soustředí na využívání moderních prostředků, jejich výhody a nevýhody. V závěru teoretické části práce se autor zaměřil na využití videa ve výuce, především v odborných předmětech na středních odborných školách a učilištích. Autor se také zabývá možností vytvoření vlastní videopomůcky a nástroji, které to umožňují. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na dvě části. V části A se autor soustředí na vytvoření vlastní videopomůcky, která by byla vhodná pro výuku kuchařů na středním odborném učilišti. Autor práce vytvořil osm krátkých videí, která se zabývají základním vybavením profesionální kuchyně. V části B provedl autor výzkum mezi žáky 1.-3. ročníku Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v Praze. Cílem výzkumu je zjistit, zda žáci považují pomůcky za přínosné a srozumitelné. Výzkum byl veden ústní metodou-krátkým rozhovorem se studenty po zhlédnutí videa.

Viz též: podobná jména autorů
4 Husa, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.