Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální práce s traumatizovaným dítětem
Pachlová, Alena ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
(česky) Bakalářská práce pojednává o speciálních technikách komunikace s traumatizovaným dítětem v rámci sociální práce. Hlavním cílem práce je zjistit, zda sociální pracovníci využívají speciální techniky komunikace při práci s dětmi. První část práce je věnována teoretickým východiskám a vedení rozhovoru s dítětem v sociální práci. Závěrem teoretické části jsou vybrány některé nejznámější techniky, které jsou při rozhovoru využívané. Druhá část je věnována samotnému výzkumu, který byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru, je zde uveden hlavní cíl, který je rozdělen na dva dílčí cíle zaměřené na vzdělávání sociálních pracovníků v uvedené oblasti a jejich samotný pohled na využitelnost speciálních technik komunikace.
Komunikace v dětských skupinách - porovnání interakcí u zdravých dětí a dětí s postižením
Josková, Lenka ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Tato práce se zaměřuje na komunikaci v dětských skupinách. Hlavní pozornost je věnována intaktním dětem a dětem s postižením. Má práce se zabývá především složkami neverbální komunikace, alternativní a augmentativní komunikací. Zaměřuji se na skupiny dětí ve školním věku, na jejich komunikační dovednosti a schopnosti fungování ve skupině. Interakce sleduji na úrovni mezi dětmi a vedoucím skupiny a na úrovni mezi dětmi samotnými. Cílem práce je vypozorovat společné, rozdílné a specifické znaky komunikace v dětských skupinách. Klíčová slova komunikace, intaktní dítě, dítě s postižením, skupina
Expresivní přístupy a jejich využití v sociální práci s dětmi s traumatem
Jechová, Alžběta ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá expresivními přístupy a jejich aplikací v sociální práci. Zaměřuje se zejména na práci s traumatizovanými dětmi a mládeží, tedy problematikou emočního vývoje člověka a důsledky narušení tohoto vývoje traumatickým zážitkem. Jsou zde popsané jednotlivé typy expresivních přístupů a modely práce s cílovou skupinou. Výzkum pak mapuje reálné použití expresivních přístupů v praxi sociální práce v ČR. Klíčová slova: Sociální práce, expresivní přístupy, arteterapie, dramaterapie, syndrom CAN, syndrom CSA, trauma, dítě, mládež
Postoje vedoucích pracovníků k supervizi v přímé péči
Roušalová, Blanka ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice supervize pracovníků v přímé péči v domovech pro seniory. Teoretická část slouží jako objasnění termínu supervize z hlediska historie, legislativního ukotvení a definice samotného procesu. Dále se v teoretické části popisují specifika práce v přímé péči včetně rizik s ní spojených. Zároveň pojednává o specifických aspektech supervize pracovníků v přímé péči. Výzkumná část poté popisuje dotazníkové šetření vedoucích pracovníků přímé péče v domovech pro seniory a zjišťuje jejich postoje a osobní zkušenosti.
Zátěž multidisciplinárního týmu v domově pro seniory v kontextu Biografické koncepce péče
Chlebová, Kateřina ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma mapování zátěže multidisciplinárních týmů v domovech pro seniory se syndromem demence. Teoretická část popisuje základní pojmy týkající se tématu této práce. Zabývá se syndromem demence a jeho prevalencí, domovy pro seniory a pojmem formálního pečujícího v rámci multidisciplinárního týmu. Rovněž je představen biografický model péče a je vysvětlen pojem zátěže pečujícího. Praktická část se věnuje vyhodnocení zátěže formálních pečujících pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Tento průzkum se odehrával ve čtyřech domovech, ve kterých je zaveden model biografické péče. Cílem této práce je zmapovat a definovat oblasti zátěže, které pečující vnímá. Dalším cílem je zjistit rozdíly vnímání zátěže v závislosti na věku a délce praxe pečujícího.
Fenomén důstojnosti jako součást existenciální stability seniora
Stromský, Martin ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Bakalářská práce na téma Fenomén důstojnosti jako součást existenciální stability seniora se zabývá fenoménem důstojnosti a jeho vztahem k existenciální stabilitě člověka. Pojetí důstojnosti je vnímáno jako vztah k fundamentálním hodnotám a principům v lidské společnosti. Existenciální stabilita je vyjádřením smysluplnosti života člověka. Bakalářská práce nabízí přehled legislativních a odborných východisek vztahujících se k důstojnosti a smyslu života v kontextu logoterapie. Úvodní teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, které s řešenou problematikou souvisejí, a jejich vztahu k hlavním zkoumaným pojmům. Praktická část se sestává z vymezení kvalitativního výzkumu, metod, které byly použity a významných zjištění. Praktická část je opřena o sondu do fenoménů pomocí kvalitativního výzkumu. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a jejich následné analýzy bylo zjišťováno, jaké je obsahové vymezení důstojnosti a její vztah k existenciální stabilitě seniora. Tato zjištění byla následně použita pro návrh koncepce sociální práce konkrétního zařízení. Cílovou skupinou byli senioři, kteří žijí v zařízeních typu dům s pečovatelskou službou.
Sociální práce s traumatizovaným dítětem
Pachlová, Alena ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
(česky) Bakalářská práce pojednává o speciálních technikách komunikace s traumatizovaným dítětem v rámci sociální práce. Hlavním cílem práce je zjistit, zda sociální pracovníci využívají speciální techniky komunikace při práci s dětmi. První část práce je věnována teoretickým východiskám a vedení rozhovoru s dítětem v sociální práci. Závěrem teoretické části jsou vybrány některé nejznámější techniky, které jsou při rozhovoru využívané. Druhá část je věnována samotnému výzkumu, který byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru, je zde uveden hlavní cíl, který je rozdělen na dva dílčí cíle zaměřené na vzdělávání sociálních pracovníků v uvedené oblasti a jejich samotný pohled na využitelnost speciálních technik komunikace.
Komunikace v dětských skupinách - porovnání interakcí u zdravých dětí a dětí s postižením
Josková, Lenka ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Tato práce se zaměřuje na komunikaci v dětských skupinách. Hlavní pozornost je věnována intaktním dětem a dětem s postižením. Má práce se zabývá především složkami neverbální komunikace, alternativní a augmentativní komunikací. Zaměřuji se na skupiny dětí ve školním věku, na jejich komunikační dovednosti a schopnosti fungování ve skupině. Interakce sleduji na úrovni mezi dětmi a vedoucím skupiny a na úrovni mezi dětmi samotnými. Cílem práce je vypozorovat společné, rozdílné a specifické znaky komunikace v dětských skupinách. Klíčová slova komunikace, intaktní dítě, dítě s postižením, skupina
Role sociálního pracovníka v multidisciplinárním týmu v oblasti péče o duševní zdraví
Olšanová, Magdalena ; Hartošová, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořáková, Monika (oponent)
Tématem práce je vymezení a objasnění role sociálního pracovníka v rámci multidisciplinárního týmu v oblasti péče o duševní zdraví. Současná transformace psychiatrické péče se orientuje na komunitní psychiatrii, která využívá mezioborovou spolupráci a integrovaný přístup při zajišťování komplexní péče o klienty v jejich přirozeném prostředí. Celkově měnící se koncepce péče, dává za vznik zcela nové roli sociálních pracovníků na poli naplňování potřeb duševně nemocných klientů. Praktická část zkoumá pomocí polostrukturovaných rozhovorů názor pracujících profesionálů na roli a postavení sociálního pracovníka jako specifické součásti multidisciplinárního týmu. Cílem práce je popsat roli sociálního pracovníka skrze jednotlivé součásti náplně práce, postavení v multidisciplinárním týmu a subjektivní vnímání vlastní profesní role.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.