Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.
Produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu: případ české Freetekno subkultury
Frantál, Daniel ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problému produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu. Na případu poklesu zájmu o participaci na české freetekno scéně ukazuje, jakým způsobem analyticky nahlížet problematiku autenticity a subkulturního kapitálu. Výzkum je metodologicky postaven na kombinaci hloubkových výzkumných rozhovorů a zúčastněného terénního pozorování. Primární data jsou poté doplněna o analýzu sekundárních dat v podobě mediálních článků, letáků a sociálních sítí. Hlavním argumentem této diplomové práce je, že autenticita má kromě distinktivní dimenze i dimenzi substantivní. Autenticita nepředstavuje pouze distinktivní prvek vnitřně či navenek rozdělující subkulturu, ale je i tím, co subkultuře dává obsah, význam a smysl pro stávající i nové členy. Autenticita je nejen zdrojem užívaným při soutěži o status, ale je i zdrojem obsahu subkultury a požitku spojeného s participaci v ní. Tato diplomová práce skrze vysvětlení úpadku zájmu o českou freetekno scénu dochází k závěru, že při výzkumu subkultur je třeba formalistickou perspektivu subkulturního kapitálu a autenticity jako nástrojů distinkce rozšířit o pojetí těchto také jako aspektů vytvářející obsah a význam subkultury. Navrhuje tedy dvoudimenzionální konceptualizaci subkulturního kapitálu skládající se z...
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.