Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudba a emoce: psychologické aspekty ve vztahu k původu a vývoji hudby
Mlejnek, Roman ; Franěk, Marek (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent) ; Luska, Jiří (oponent)
Roman Mlejnek Hudba a emoce: psychologické aspekty ve vztahu k původu a vývoji hudby Disertační práce Abstrakt Tématu hudba a emoce je v současné době věnována velká pozornost napříč různými obory. Disertační práce shrnuje aktuální poznatky o emocích a rozebírá styčné body hudby a příbuzných jevů, které mohou osvětlit význam emocionality (zvuk, řeč, hra, pohyb). Interindividuální rozdíly jsou pojednány především z hlediska různých úrovní hudebnosti. Vybrané problémy (zejména z hudební estetiky a hudební teorie) jsou komentovány pohledem současné psychologie. Práce si všímá zejména společných psychologických mechanismů fungujících napříč historií, různými kulturami i různými typy hudby. Zvláštní pozornost je věnována otázce původu hudby a jejích evolučních základů. Součástí práce jsou dva empirické výzkumy založené na dotazníkových šetřeních. První testuje Janáčkovy nápěvky mluvy jako potenciální podnětový materiál a zkoumá na nich vztah hudby a řeči. Druhý se týká tělesně prožívaných reakcí při hudbě, zaměřuje se na hudebníky a snaží se přispět k porozumění jejich odlišností od nehudebníků. Klíčová slova: hudba, emoce, původ hudby
Emoce v hudbě
Mlejnek, Roman ; Heller, Daniel (oponent) ; Franěk, Marek (vedoucí práce)
Vztah hudby a emocí se v poslední době stal jedním z hlavních předmětů zájmu hudební psychologie. Tato práce shrnuje nejdůležitější témata v této oblasti a také referuje o našich vlastních empirických zjištěních. Nejprve jsou diskutovány historické a aktuální multidisciplinární přístupy. Koncept hudebních emocí je vyložen ve vztahu k obecným konceptům emocí a běžnému hudebnímu diskurzu. Podstatná část práce se věnuje různým zdrojům emocí v hudbě. Zmíněna je také problematika silných emočních reakcí na hudbu (včetně fenoménu chills, tj. pocitů mrazení), dále biologické přístupy k hudbě a emocím a stručně jsou popsány dva komplexní modely emoční reakce na hudbu. Výsledky našeho vlastního šetření založeného na převzatém dotazníku týkajícím se mrazení a dalších tělesných reakcí ukazují na důležitost výzkumů v oblasti silných emočních a tělesných reakcí na hudbu. Studie je doplněna metodologickou sondou možností měření elektrodermální aktivity při poslechu hudby.
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Čejka, Pavel ; Mohelská, Hana (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent) ; Franěk, Marek (oponent) ; Hyršlová, Jaroslava (oponent)
Tato studie ověřuje platnost původně indikovaných hodnot Hofstedova modelu pro Česko, Polsko a Slovensko. Zároveň představuje teoreticky aplikovatelný rámec pro marketingové odborníky. Výsledkem jsou jak teoretická tak praktická doporučení.
Výzkum odcizování člověka přírodě
Zájmové sdružení Toulcův dvůr, provozovatel Ekologického centra hl. m. Prahy, Praha ; Zelenka, Josef ; Weigertová, Gabriela ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Klofnarová, Hana ; Kapuciánová, Magdalena ; Jechová, Květa ; Felcmanová, Zdeňka ; Franěk, Marek ; Strejčková, Emilie
Výzkum vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na vnímání a chování především dětí. Navržení řešitelných opatření k optimalizaci dalšího vývoje.rozpracování metodiky výzkumu vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na duševní a fyzický vývoj dětí. Vytvoření souboru dat, který může sloužit pro komparaci v budoucnosti; návrh indikátorů charakterizujících mentální vývoj a chování dětí. Provedení odhadu budoucího vývoje a vyvození důsledků. Navržení pozitivních změn v oblasti výchovy, vzdělávání a výzkumu. Kapitola Východiska a strategie projektu charakterizuje přístup řešitelů k problematice. Kapitola Zkoumání vztahu dětí k přírodě zahrnuje charakteristiku vztahu dnešních dětí k přírodě, přehled literatury, vymezuje základní metodologické přístupy pro výzkum v této oblasti a obsahuje řadu souvisejících metodik připravených pro další realizaci. kapitola Podmínky pro utváření vztahu dítěte k přírodě se zaměřuje na popis a analýzu současnosti z perspektivy předpokladů pro vývoj biofilního zaměření jedince. Ukazuje, jaké mají děti reálné možnosti v kontaktu s přírodou, jakou roli hraje při formování jejich vztahu k přírodě české školství a jaká je struktura jejich prázdninového období.

Viz též: podobná jména autorů
5 FRANĚK, Miroslav
1 Franek, Marian
5 Franek, Miroslav
10 Franěk, Martin
11 Franěk, Michal
3 Franěk, Milan
10 Fránek, Martin
1 Fránek, Matěj
11 Fránek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.