Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj a změna kvality pěveckého hlasu u žen po padesátém roku jejich věku a metody vedoucí k optimalizaci jejich hlasového projevu.
Hořejší, Anna ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Filippi, Lukáš (oponent)
Pěvecký hlas je jedinečný prostředek k vyjádření lidských emocí a pocitů, pomáhá našemu duševnímu zdraví a uspokojuje potřebu seberealizace. Vlivem přirozeného stárnutí, zdravotních faktorů či životního stylu může s věkem docházet k problémům, které ovlivňují samotný hlasový projev, jako jsou změna barvy hlasu, změna hlasového rozsahu, problémy se zpěvem delších frází, dechové potíže. Tento fenomén není v odborné literatuře studován tak intenzivně jako například vývoj dětského hlasu, přesto je důležité se jím zabývat, protože je nedílnou a nevyhnutelnou součástí vývoje hlasu a jeho efekty mají negativní vliv na psychickou pohodu zpěvaček. Tato práce se zabývá studiem tohoto fenoménu. Na základě rozboru odborné literatury a provedeného dotazníkového šetření mezi amatérskými sborovými zpěvačkami, práce ověřila existenci popisovaného jevu a shrnuje informace o konkrétních problémech, jejich příčinách a dopadech na hlasový projev. Na základě informací z tohoto šetření byly provedeny podrobnější rozhovory s pěveckými pedagogy, jejichž cílem bylo získat informace o jejich osobních zkušenostech s tímto fenoménem a metody používané k minimalizaci dopadů různých příčin změny kvality hlasu v tomto období. Práce následně shrnuje získané informace formou obecných doporučení k životosprávě, obecnému zacházení s...
A cappella zpěv ve vokálních skupinách a jeho využití v hudební výchově
Vašulínová, Natálie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Filippi, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zpěvem a cappella a jeho využitím ve vokálních skupinách. Teoretická část této práce definuje pojmy a cappella, vokální skupiny a vokální hudba. Stručně popisuje historii vývoje na poli vokálních seskupení a blíže charakterizuje skupiny, které se a cappella zpěvem zabývají: The Real Group, Pentatonix, 4TET a Skety. Tento výčet uzavírá vokální skupina My, písnička, jejíž členkou je autorka této práce. Praktická část předkládané práce představuje projektové vyučování jako návrh aplikace a cappella tematiky do hudebně výchovného procesu. Výsledkem jsou metodické listy, které využívají několika písní skupiny My, písnička a slouží jako manuál pro práci s a capella repertoárem pro budoucí a stávající učitele. Praktickou část práce uzavírá dotazníkové šetření, které doplňuje celkový obraz o orientaci žáků v a cappella tematice.
Falzet jako hlavní princip při strukturaci mužského pěveckého hlasu Sonda do literatury pěvecké pedagogiky 20. století
Filippi, Lukáš ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Hilscherová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí falzetu při strukturaci mužského pěveckého hlasu. Konkrétně je sondou do české i světové pěvecké literatury 20. století a do toho, jak její autoři nahlíží na roli hlavového rejstříku při pěveckém tréninku. Kritériem pro výběr níže uvedené pěvecko-pedagogické literatury bylo, zda tyto knihy spatřují falzet jako zásadní prvek při školení mužských hlasů. Z českých pedagogů zde autor uvádí myšlenky Antonína Maříka, Jiřího Bara, Rudolfa Vaška a Přemysla Kočího. Z cizojazyčných autorů je zde zastoupen Anthony Frisell. Autor v práci uvádí myšlenky a pedagogické koncepty, které v knihách chápe jako zásadní. Práce na základě citací objasňuje názory, které jsou společné všem anebo většině výše zmíněných autorů, a naopak poukazuje na to, když se v nějaké publikaci objeví názor výrazně odlišný či radikální. Pedagogické postupy uvedených autorů pak autor srovnává s metodou výcviku hlasu přes hrudní rejstřík, kde kromě zmíněné literatury vychází z vlastních zkušeností ze studia klasického zpěvu na Pražské konzervatoři. Práce si zároveň klade za cíl shrnout a porovnat chápání pojmů jako je rejstřík, hlavový tón, fistule, falzet, voix mixte či falsetto di petto. Autor na konci práce uvádí názory uvedených autorů na roli, kterou hraje ve školení pěveckého hlasu mluva a mateřský...
Fascinace vysokým mužským hlasem: Internetová tvorba Nicka Pitery
Filippi, Lukáš ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Předmětem práce je zkoumání fenoménu fascinace vysokým mužským hlasem v současné (populární) kultuře, především ve vztahu k performanci genderové identity. Jako případová studie zde slouží internetová tvorba amerického zpěváka Nicka Pitery, jehož videa se stala virálními. Práce si všímá způsobu, jakým Pitera ve své vokální produkci využívá hlavový rejstřík, s jakými genderovými stereotypy pracuje a jakým způsobem je narušuje. Analýza těchto aspektů vychází především ze současné feministické a genderové teorie. Práce si také všímá vizuální složky Piterových videí, konkrétně toho, jakým způsobem tato složka pracuje s divákovou představou genderové identity ve vzájemném vztahu slyšeného a viděného. Zde autor vychází především z myšlenek americké genderové filozofky Judith Butler. Jako širší srovnávací kontext pro Piterovu tvorbu se nabízí mimo jiné současný zájem o historický fenomén kastrátů. Klíčová slova: gender, hlas, vysoký mužský hlas, performativita

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.