Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Píseň jako prostředek učení dětí s mentálním postižením
Brdičková, Anna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Daněk, Alois (oponent)
Diplomová práce na téma Píseň jako prostředek učení dětí s mentálním postižením přináší pohled na využití písní jako způsobu získávání znalostí a dovedností pro děti předškolního a mladšího školního věku. Seznamuje čtenáře s teoretickými východisky mentálního postižení a dává důraz na specifika v učení. Práce též vymezuje rozdíly mezi speciální hudební výchovou, muzikoterapií a muzikofiletikou, aby předešla časté miskoncepci, která má tendenci považovat každou práci s hudbou a lidmi s postižením za muzikoterapii. Na základě rešerše odborné literatury představuje práce edukativní potenciál písně, který spočívá zejména v rozvoji kognitivních, sluchových, řečových, orientačních, sociálních a emočních schopností a dovedností dítěte. Jako důležité se též jeví využití písní k budování pozitivní atmosféry, která zkvalitňuje podmínky k učení. V rámci výzkumu jsou zpracovány zkušenosti několika vyučujících z mateřských a základních škol, kteří písně do výuky dětí běžně zapojují. Analýza používaných písní se zaměřuje zejména na to, zda jsou písně pro děti vhodné a jaký mají edukativní potenciál (co mohou u dětí rozvíjet). Dále práce přináší několik písní zahraničních adaptovaných pro české školní prostředí a několik písní autorských, které by mohly být využité při výchově a výuce dětí.
Specifika práce sbormistra ve sboru s lidmi s postižením
Brdičková, Anna ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika práce sbormistra ve sboru s lidmi s postižením. První polovina teoretické části práce přináší obecný přehled sbormistrovských kompetencí, rozdělených do tří základních oblastí, které jsou zásadní pro jeho činnost. Druhá polovina teoretické části představuje různé druhy postižení, se kterými se může sbormistr ve své práci setkat, a uvádí nástin specifických potřeb osob při sborovém zpěvu v závislosti na druhu postižení. Praktická část práce prezentuje výzkum vedený formou rozhovorů s osmi sbormistry, kteří měli profesní zkušenost buď s vedením sboru, kde majorita zpěváků měla nějaký druh postižení, nebo měli ve svém sboru integrované osoby s postižením. Analýzou často se opakujících témat ve výpovědích sbormistrů sumarizuje jejich zkušenosti, které mohou být zdrojem inspirace dalším sbormistrům, kteří se setkávají s touto problematikou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.