Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gustav Voborník jako šéf baletu Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni v letech 1968 - 1981
Beková, Eliška ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na působení spolehlivého tanečníka a především zdatného choreografa Gustava Voborníka v Divadle J. K. Tyla v Plzni v letech 1968 - 1981. Základním pilířem práce je zmapování devatenácti baletních inscenací, které za svého života v plzeňském divadle uvedl. Po stručném úvodu věnovanému problematice zdrojů k vybranému tématu následuje biografie Gustava Voborníka zaměřená na jeho interpretační i inscenátorské zkušenosti a také na jeho přípravu inscenací a práci s tanečníky. Pro úplnost pohledu na uměleckou práci Gustava Voborníka tato část obsahuje i samostatné části věnující se nejvýznamnějším souborům, které formovaly jeho tvůrčí osobnost: Československý státní soubor písní a tanců a Armádní umělecký soubor Víta Nejedlého. Poslední kapitolou před samotným přehledem baletních inscenací v choreografii Gustava Voborníka uvedených v plzeňském divadle je krátká kapitola věnovaná jeho pohledu na folklor, protože lidové tance a kultura vůbec je východiskem mnoha jeho choreografií a druhá polovina 20. století je charakteristická pro zásadní změnu ve vnímání i provozování folklorních tradic. Nejrozsáhlejší část práce ještě doplňuje shrnutí pohybové spolupráce Gustava Voborníka s činohrou, operetou a operou. Poslední tři kapitoly se věnují choreografické a pedagogické činnosti...
Zpracování metodiky správného držení těla a její ověření v hodinách dramatické výchovy v rámci ŠVP.
Beková, Eliška ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce "Zpracování metodiky správného držení těla a její ověření v hodinách dramatické výchovy v rámci školního vzdělávacího programu" propojuje správné držení těla s výukou dramatické výchovy. V oblasti držení těla však nikoliv jako teoretické pojednání o tom, co je známo snad každému učiteli a co dokládá tato citace stará přes čtyři desítky let: "Příznivý vliv správného držení těla na zdravý růst a vývoj všech orgánů a na rozvoj jejich funkcí uvádí lékařská literatura a denně potvrzuje životní zkušenost."1 Práce si klade za cíl zkoumat problematiku skrze praxi a to konkrétně propojením s - dnes již etablovaným předmětem a rovněž způsobem výuky v ostatních předmětech - dramatickou výchovou. Teoretickou část rozděluji na dvě oblasti: správné držení těla a dramatickou výchovu. Obojí nejprve definuji a zasazuji do kontextu, poté se věnuji vybraným aspektům, které jsou pro tuto práci relevantní. V praktické části vymezuji okolnosti a podmínky vytváření a ověřování metodiky správného držení těla ověřované v hodinách dramatické výchovy. Celek pak propojuje ověřování metodiky, nazkoušení pohádky Princezna na hrášku a básní Malá pohádka o řepě a Perníková chaloupka v rámci širšího kontextu. Součástí chronologického postupu ověřovacích hodin a jejich reflexí je i jedenáct cviků cílených na správné...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.