Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpracování mimohudebních námětů ve skladbách pro klávesové nástroje
Živná, Tereza ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; BLAŽKOVÁ ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zpracování mimohudebních námětů v klávesové literatuře druhé poloviny sedmnáctého století v Německu se zaměřením na Johanna Kuhnaua a jeho Biblické sonáty. Cílem této práce je nastínění představy vnímání hudby ve druhé polovině sedmnáctého století v Německu a zpracování námětů mimo hudbu, které se v baroku hojně využívaly. Zaměřila jsem se na analýzu jednotlivých Biblických sonát Johanna Kuhnaua a na spojení biblického příběhu s hudbou. Poznatkem je pro mě hloubka tohoto spojení a také detailní myšlení barokních autorů.
Protestantský chorál v klávesové literatuře od roku 1517 do roku 1685
Konečná, Kristýna ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá literaturou pro klávesové nástroje od roku 1517 do roku 1685, která zpracovává melodie protestantského chorálu. Zmíněna jsou díla vokální, tedy protestantský chorál jako jednohlasý zpěv i vícehlasé zpracování protestantského chorálu a především díla instrumentální určená pro klávesové nástroje. V práci jsou uvedeny velice stručné životopisy klíčových autorů (E. N. Ammerbach, J. P. Sweelinck, S. Scheidt, D. Buxtehude, J. Pachelbel) a stručné rozbory jejich děl.
Cembalová tvorba J. A. Štěpána z arcibiskupského archivu v Kroměříži
Žďárská, Petra ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; Willi, Barbara Maria (oponent)
Disertace se zaměřuje na interpretaci sonát pro cembalo Josefa Antonína Štěpána / Joseph Anton Steffan (1726–1797), který byl významnou osobností vídeňského hudebního života 18. století. Svou tvorbou ovlivnil celou řadu současníků, včetně Josepha Haydna, Jana Křtitele Vaňhala, Leopolda Koželuha či Wolfganga Amadea Mozarta. Jeho kompoziční postupy se vymykaly dobovým konvencím: řada sonát a koncertů pro klávesové nástroje začíná pomalou introdukcí úvodní rychlé věty; experimentoval s jednovětou formou (sonáty, capriccia); roku 1778 vydal vůbec první sbírku německých písní s doprovodem klavíru ve Vídni. Jeho hudba je založena na znalosti kontrapunktu a generálbasové praxe, čerpá z italského vlivu, české lidové melodiky, galantního slohu a tzv. citového stylu. Ve svých pozdních skladbách Štěpán dospívá až k preromantismu. I přes svůj dobový věhlas byl ovšem téměř zapomenut. Disertace je rozdělena do pěti velkých kapitol. První pojednává o Štěpánově životě, který se dá vzhledem k minimálnímu množství zachovaných dokumentů velmi obtížně rekonstruovat. Druhá se zabývá Štěpánovým hudebním odkazem, kde úmyslně opomíjím jeho koncerty, jimiž se podrobně zabývají Howard Picton a Ilona Růčková. Moje disertace se zaměřuje zejména na sonáty pro sólový nástroj, zhruba do roku 1776 kdy Štěpán vydal poslední sonátu tiskem. Na rozdíl od pozdějších skladeb určených kladívkovému klavíru, lze všechny tyto skladby interpretovat přesvědčivě na cembalo. V další podkapitole mapuji rukopisné zdroje zachované v hudebním archivu Arcibiskupského zámku v Kroměříži. Třetí kapitola popisuje historický kontext: představuje město Vídeň v 18. století, konfrontuje Štěpánovu tvorbu s jeho současníky, předkládá problematiku strunných vídeňských klávesových nástrojů (terminologie, volba nástroje pro interpretaci) a také se věnuje dobovému vyučování hry na klávesové nástroje, které bylo Štěpánovým hlavním zdrojem obživy. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na nejdůležitější aspekty interpretace Štěpánových skladeb pro klávesové nástroje, jako je např. volba nástroje, přednes, tempo, dynamika a s ní související artikulace, či ozdoby. Konkrétními problémy třech sonát, které jsou přílohou mé disertace, se podrobněji zabývá poslední kapitola. Samotná kritická edice třech sonát byla připravena na objednávku Mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro 2017 (obor cembalo) a vyšla v dubnu 2017 v nakladatelství ARTA. Toto vydání bylo financováno v rámci projektu „Josef Antonín Štěpán – 4 sonáty pro cembalo (Es dur, B dur, A dur, g moll)“ podpořeného z prostředků účelové podpory na specifický vysokoškolský výzkum, kterou poskytlo MŠMT v roce 2017.
Cembalo ve tvorbě Bohuslava Martinů
Kubátová, Jarmila ; KNOBLOCHOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent)
Práce "Cembalo ve tvorbě Bohuslava Martinů" představuje významného českého skladatele, jemuž se věnuje celá první kapitola. Další kapitola seznamuje s interpretkami cembalových děl Bohuslava Martinů. Jsou zde zmíněny dvě cembalistky a současně objednavatelky skladeb pro cembalo od Bohuslava Martinů Marcelle de Lacour a Antoinette Vischer, a také dvě české cembalistky, Zuzana Růžičková a Monika Knoblochová, které nahrály kompletní cembalové dílo Bohuslava Martinů. Třetí kapitola uvádí přehled cembalové tvorby Bohuslava Martinů. U dvou skladeb, jež napsal v závěru svého života, Sonate pour Clavecin a Deux impromptus, je připojen i formální a harmonický rozbor.
Vznik a vývoj italské toccaty v baroku
Bernovský, Ondřej ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent)
Abstrakt Výraz toccata dnes označuje většinou skladbu psanou ve volné formě, která je svou povahou určena téměř výhradně sólovému klávesovému nástroji. Můžeme ji charakterizovat jako virtuózní kompozici, v níž je účinně navozen dojem improvizace. Pojetí toccaty jako hudební formy prošlo mnoha změnami: každý skladatel přidával k jejímu stylu vlastní charakteristiky, což pozdější autoři imitovali a osobitě přetvářeli. Toccata se vyvíjela v obdobích pozdní renesance a baroka a stala se významnou kompoziční formou, který využívala mnoho stylů a zastávala různé funkce.
Výuka hry na cembalo v současnosti
Žďárská, Petra ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Moje magisterská práce s názvem Výuka hry na cembalo v současnosti se zabývá aktuální situací cembalového vyučování v České republice a zahraničí. První kapitola ve stručnosti mapuje stávající situaci na školách. Hlavním cílem mé práce bylo přehledně popsat současné materiály pro výuku cembala. V druhé kapitole se proto zmiňuji o vztahu současných cembalových škol a historických pramenů. Následující kapitoly se zabývají moderními cembalovými školami: 1. Školami pro začátečníky, 2. Školami pro žáky s předcházejícím jiným hudebním vzděláním a 3. Školami pro pokročilé studenty. Zařadila jsem navíc kapitolu o nejčastěji používaných klavírních školách v ČR, které lze adaptovat pro elementární výuku cembala. Poslední kapitola se zaměřuje na doplňující materiály (stupnice, etudy, basso continuo a soudobou literaturu).
Diminuce v klávesové literatuře 16. a 17. století
Žďárská, Petra ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent)
Moje bakalářská práce pojednává o diminucích v klávesové literatuře v různých částech Evropy v 16. a 17. století. Obsah práce je rozdělen do čtyř kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola hovoří o historickém vývoji hudby pro klávesové nástroje. Druhá kapitola vymezuje anglický pojem diminuce. Třetí kapitola popisuje práci s prameny, hlavním východiskem pro hudbu Itálie a Španělska je "Trattado de glossas" (1553) Diega Ortize a pro hudbu Anglie a Nizozemí "The Division-Violist: or An Introduction to the Playing upon a Ground" (1659) Christophera Simpsona. V další kapitole se zmiňuji o vlivu rétoriky na hudbu a analyzuji skladby, které připravuji na bakalářský koncert: Jan Piertersson Sweelinck - Fantazie Chromatica a Antonio Soler - Sonáta h moll.
Vykazování finančního umístění společnosti EGAP
Žďárská, Petra ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Nováčková, Zdenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením finančního umístění (investic), a to z ekonomického (finančního) i účetního úhlu pohledu. Řeší otázku, kterou si pokládají všechny institucionální subjekty finančního trhu, tedy do jakých aktiv investovat peněžní prostředky, aby byly uloženy bezpečně, výnosně a likvidně. Kromě otázky jak investovat práce diskutuje i konkrétní aspekty účetního vykazování finančního umístění, a to jak z hlediska českých účetních předpisů, tak z hlediska Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. V praktické části se zaměřuje na skutečně realizované finanční umístění pojišťoven operujících na českém pojistném trhu.
Finanční analýza České zbrojovky
Žďárská, Petra ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce rozebírá hospodaření České zbrojovky na základě veřejně dostupných informací. Zabývá se hodnocením finančního zdraví podniku a navržením restrukturalizace.

Viz též: podobná jména autorů
5 Žďárská, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.