Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Herecká práce v projektovém divadle a v divadle s pravidelným provozem
Lurie, Michal ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Jako téma své magisterské práce jsem vybral komparaci herecké práce v projektovém divadle a v divadle běžného provozu. V jednotlivých kapitolách popisuji průběh zkoušení inscenací v těchto odlišných prostředích. Popisuji rozdíly v chodu obou subjektů a jejich vliv na hereckou práci. Ve své práci se opírám zejména o své zkušenosti nabrané během působení v projektech a inscenacích v souboru Tygr v tísni a zkušenosti z první sezóny v angažmá v libereckém Divadle F. X. Šaldy.
Autentičnost a pravdivost hereckého projevu
Pokorný, Vladimír ; NEBESKÝ, Jan (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou autentičnosti a pravdivosti hereckého projevu při tvorbě postav v různých žánrech. Autor se v první části opírá o vybranou, odbornou literaturu, jejíž prostřednictvím nás seznamuje s tím, jak je teoreticky možné autentičnosti a pravdivosti hereckého projevu dosáhnout podle různých, všeobecně uznávaných postupů při práci na tvorbě postavy. V druhé části staví tyto teoretické poznatky do konfrontace se svojí vlastní zkušeností začínajícího herce a na absolventských inscenacích se nám snaží přiblížit, jak v různých inscenacích a různých žánrech hledá autentičnost a pravdivost při práci na svých postavách, které ztvárnil v posledním roce studia v divadle Disk.
Herectví v životě a život v herectví
Müller, Richard ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o hereckých zkušenostech mladého člověka a zkoumá vlivy každodenního života na jeho život v umění, na rozvoj umění v něm. Klade otázky a na některé hledá odpovědi za pomoci odborné literatury nebo dedukce z vlastních zkušeností.
Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.
Hledání způsobu studia herectví
Šiktancová, Jaroslava ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; HUBA, Martin (oponent)
Hlavním tématem mé doktorské práce je hledání odpovědi na otázku čím, v čem a na co může studium na katedře činoherního divadla svého absolventa pro jeho profesionální život připravit. Snažila jsem se na půdorysu posledního absolventského ročníku praktickými příklady dokládat, proč a k jakým změnám jsem se na základě předešlých zkušeností rouhodla. Rozsah a především záměr mé práce je výzkumný, nemíří k vytvoření ucelené metody, ve které by jednotliví adepti herectví museli sloužit jako bytosti typizované. Patrně se tím budu chvílemi pohybovat na tenké hranici diskrétnosti a věřím, že mi případné nepřesnosti právě pro způsob společného uvažování a práce během studia studenti i moji kolegové prominou.
Ženy v dialogu
Voverková, Josefína ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Ve své práci se věnuji skrytým aspektům ženství, jejichž odhalení a pochopení vede nejen k lepšímu porozumění ženským dramatickým a literárním postavám, ale také k obohacení hereckého výrazu. Zabývám se archetypální povahou ženy, jejím statutem napříč dějinami a ženskou psýché. To vše mi slouží k hlubšímu pochopení postavy a navázání dialogu při její tvorbě
Režie jako pohyblivá role
Burianová, Zuzana ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; BURIAN, Jan (oponent)
Hlavním tématem této magisterské práce je vztah mezi funkcí režiséra a ostatních tvůrců v rámci procesu vzniku divadelní inscenace. Autorka se snaží popsat a reflektovat konkrétní příklady ze své režijní a dramaturgické praxe z let 2012-2015. V první části textu se věnuje inscenacím, u kterých se stala také spoluautorkou scénáře. Snaží se podchytit základní impuls ke vzniku jednotlivých projektů a vývoj tohoto impulsu, který si pro orientaci pojmenovává jako "formulace zadání". Ve druhé části textu se autorka podrobněji zaměřuje na spolupráci s hercem. Zajímá se o zkoumání okolností osvobození hereckého jednání, hranici mezi hereckou tvorbou a režisérovým vedením herců. Ve třetí části se zaobírá vztahem mezi režisérem, dramaturgem a scénografem.
Odstup od postavy a splynutí s postavou
Radová, Marie ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání způsobu tvorby divadelních postav studentky činoherního herectví Divadelní akademie skrze hlavní divadelní myšlenky a teorie Denise Diderota, Konstantina Sergejeviče Stanislavského a Bertolta Brechta. Téma odstup od postavy a splynutí s postavou zde chápu jako otázku rozumu a citu na divadle, konkrétně jako otázku vědomého herectví v protikladu k herectví, jež získává svou podobu působením podvědomí. Neustálé zkoušení nových postav a hledání hereckého já mě přivedly ke třem protichůdným divadelním teoriím a potřebě se s nimi konfrontovat. Herecký paradox Denise Diderota, Stanislavského Metodu a Brechtův přístup k divadlu porovnávám navzájem, a zároveň se ke všem vyjadřuji i srze optiku své vlastní herecké zkušenosti. Své divadelní zkušenosti dále rozvádím v kapitole Letovisko, druhé absolventské inscenaci v divadle Disk. Zde si také na otázky o mém hereckém projevu nejvíce odpovídám. Dalším popisovaným divadelním zážitkem je práce na inscenacích Bubnů v noci Bertolta Brechta. Zde porovnávám dvě podoby hry, kterou jsme s ročníkem činoherního herectví nazkoušeli v druhém semestru studia a o čtyři roky později se k ní vrátili a dali jí nový tvar.
Současná inscenační praxe vybraných her Tennessee Williamse
Svozil, Adam ; OTČENÁŠEK, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato práce na základě rozboru a komparace dvou soudobých inscenací her Tennessee Williamse popisuje podoby současné interpretace dramatických textů. Vybranými inscenacemi jsou Tramvaj do stanice Touha v pražském Činoherním klubu a Vieux Carré newyorkské skupiny Wooster Group. Ve své druhé části je práce věnována reflexi praktické tvorby bakalářské inscenace Tennessee Blues - přípravě textu, scénografickému řešení a zvoleným stylům herectví.
Tvorba herecké postavy (práce v DISKu a profesionálním divadle)
Anděl, Matěj ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice tvorby herecké postavy. Protože každý herec vnímá proces tvorby jinak a na roli pracuje specifickým způsobem, zaměřuji se na mnou zvolenou cestu. Jaké herecké techniky používám, s čím jsem měl problémy a jak jsem řešil jednotlivé situace. V této práci se také snažím poodhalit některá pozitiva a úskalí herecké profese, především pak ta, se kterými se může začínající herec setkat při přechodu ze studentského do profesionálního divadla. Rozdíly v práci v těchto dvou prostředích jsou totiž znatelné a nesou s sebou mnohá úskalí. Jedná se zároveň o zlomový moment v životě herce. V diplomové práci jsem vycházel především z vlastních zkušeností, zápisků z hodin a deníku, který jsem si po dobu studia vedl. Studii opírám především o svou absolventskou roli v divadle Disk v inscenaci Punkrock. Dále se zabývám svými prvními většími profesionálními zkušenostmi se souborem Masopust o.p.s., kde jsem nastudoval dvě inscenace, a to Vytrvalý princ a Čupakabra. Následně přecházím ke Klicperovu divadlu, ve kterém jsem působil rok jako host a následně nastoupil do angažmá. Z této zkušenosti jsem vybral dvě nejdůležitější inscenace Richard III. a Romeo a Julie. Tato práce je určena především studentům herectví či čerstvým absolventům, kteří by si, jak doufám, mohli z mých dosavadních zkušeností vzít některé praktické postřehy, které by jim tak mohly pomoci na jejich vlastní herecké cestě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.