Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hranice mezi terapií a supervizí v modelu TSTS
Kubicová Černá, Hedvika ; Brnula, Peter (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Bc. Hedvika Kubicová Černá Fakulta humanitních studií Práce se zaměřuje na hranice aplikace transformační systemické terapie v Přehledová část popisuje všeobecná východiska Modelu Satirové a základ teorie psychoterapie a teorie supervize. Zabývá se obecnou rovinou hranic terapie a supervize. ologická část zahrnuje popis použité zakotvené teorie, která sloužila k získání dat od informantů, supervizorů, kteří pracují podle modelu TSTS. Dále bylo použito doplňkové dotazníkové kvantitativní šetření určené ke zjištění, jak supervizanti, kteří mají zkušenost s terapií, vnímají hranice terapie a supervize. Analytická část přináší nejprve vhled do způsobů, jak supervizoři vzdělaní v Modelu růstu chápou odlišení hranic terapie a supervize a jakým způsobem používají techniky štění, co supervizanti očekávají, že v supervizi mohou získat, a naopak, které způsoby práce odmítají a považují za přesah hranic. Otázky byly zaměřeny zejména na specifika technik, které používá Model Satirové. Cílem bylo popsat, které techniky a způsoby práce původně pocházející z terapie lze v supervizi použít a jakým způsobem s nimi je třeba zacházet, aby nedošlo při zaměření na osobnost terapeuta k osobní práci v supervizi. Klíčová slova: - Transformační systemická terapie - Model růstu - e (model) Satirové - Satirovská terapie (pro účely...
Profil klienta internátního oddělení Střediska výchovné péče Klíčov od roku 2005
Černá, Hedvika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klienty internátního oddělení střediska výchovné péče Klíčov (SVP Klíčov) v rozmezí 15 let, a to od roku 2005 do roku 2020. Cílem práce je zmapovat vývoj profilu klienta tohoto zařízení s ohledem na možné změny v základních atributech poruch chování. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Začátek teoretické části je věnován popisu střediska výchovné péče, jeho historii, a formám nabízených služeb. Dále se práce zabývá poruchami chování a jejich základní charakteristikou. Další úsek této práce je zaměřen na jednotlivé vývojové etapy dítěte s ohledem na možný rozvoj poruch chování. Praktická část práce je již věnována profilu klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Zvolenou metodou pro získání potřebných dat bylo porovnání výročních zpráv a statistik z SVP Klíčov za sledované období. Zpracováním zjištěných dat bylo vytvořeno několik profilů klienta internátního oddělení SVP Klíčov. Popsané profily odrážejí vývoj klienta v závislosti na rozvoji kulturních a společenských norem. Rozdíly v profilu klienta jsou následně přiblíženy ve čtyřech kazuistikách. Z dat sebraných pro tuto práci vyplynulo, že problémy ve škole jsou stále nejčastější příčinou umístění dítěte do programu internátních oddělení SVP Klíčov. Nepodařilo se však s přesností určit,...
Hranice mezi terapií a supervizí v modelu TSTS
Kubicová Černá, Hedvika ; Brnula, Peter (vedoucí práce) ; Havrdová, Zuzana (oponent)
Bc. Hedvika Kubicová Černá Fakulta humanitních studií Práce se zaměřuje na hranice aplikace transformační systemické terapie v Přehledová část popisuje všeobecná východiska Modelu Satirové a základ teorie psychoterapie a teorie supervize. Zabývá se obecnou rovinou hranic terapie a supervize. ologická část zahrnuje popis použité zakotvené teorie, která sloužila k získání dat od informantů, supervizorů, kteří pracují podle modelu TSTS. Dále bylo použito doplňkové dotazníkové kvantitativní šetření určené ke zjištění, jak supervizanti, kteří mají zkušenost s terapií, vnímají hranice terapie a supervize. Analytická část přináší nejprve vhled do způsobů, jak supervizoři vzdělaní v Modelu růstu chápou odlišení hranic terapie a supervize a jakým způsobem používají techniky štění, co supervizanti očekávají, že v supervizi mohou získat, a naopak, které způsoby práce odmítají a považují za přesah hranic. Otázky byly zaměřeny zejména na specifika technik, které používá Model Satirové. Cílem bylo popsat, které techniky a způsoby práce původně pocházející z terapie lze v supervizi použít a jakým způsobem s nimi je třeba zacházet, aby nedošlo při zaměření na osobnost terapeuta k osobní práci v supervizi. Klíčová slova: - Transformační systemická terapie - Model růstu - e (model) Satirové - Satirovská terapie (pro účely...
Ludmila Jiřincová a její ilustrace české poezie 19. a 20. století
Černá, Hedvika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce pojednává o životě a umělecké tvorbě Ludmily Jiřincové, české ilustrátorky, malířky, grafičky a pedagožky. Práce se zabývá její ilustrační tvorbou k české poezii 19. a 20. století, především ilustracemi k dílům Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Práce se skládá ze tří oddílů. První popisuje kulturně-historické pozadí života Ludmily Jiřincové. Zahrnuje období téměř celého 20. století, kdy Ludmila Jiřincová žila. Druhá kapitola představuje tvorbu Ludmily Jiřincové v oblasti české poezie 19. a 20. století. Jsou zde přiblíženy techniky a formy ilustrací a také vývoj a historie ilustrace. Dále je zde představena ilustrační tvorba Ludmily Jiřincové k básním Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Ve třetí kapitole je vysvětlena účast Ludmily Jiřincové na scéně českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století. Tato část zachycuje přínos Ludmily Jiřincové pro celé české umění. Zmiňuje i její výstavy, ať už autorské či spoluautorské. Klíčová slova Ludmila Jiřincová, ilustrace, grafika, umění, poezie, básně, knihy.

Viz též: podobná jména autorů
29 ČERNÁ, Hana
4 ČERNÁ, Helena
29 Černá, Hana
4 Černá, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.