Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začínající učitel ve funkci třídního učitele
Steiningerová, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začínajících třídních učitelů 1. stupně základní školy a jejich uváděním do praxe. Cílem práce je analyzovat, jaké profesní kompetence potřebuje absolvent Učitelství pro 1. stupeň ZŠ pro funkci třídního učitele v rovině teoretických zdůvodňování a v rovině praktických znalostí a dovedností. Pojednat a argumentovat koncepci přípravy na třídnictví v pregraduální přípravě. Zkoumá osobnost učitele a jeho proměny v rámci historického kontextu. Přibližuje historický vývoj vzdělávání učitelů a jeho současnou situaci v České republice. Zabývá se modelem profesního standartu, představuje profesní kompetence primární školy a standart učitelů. Na třídního učitele nahlíží z různých úhlů pohledu. Zabývá se jeho náplní práce, činnostmi, které má vykonávat, jeho povinnostmi a kompetencemi. Definuje pojem profesní etika a etický kodex učitele. Tento dokument stanovuje profesní normy, hodnoty a odpovědnost, kterou přijímá každý pedagog ve svém povolání. Hlavním úkolem praktické části bylo porovnání výsledků dotazníku a rozhovorů s analýzou mých zkušeností z pohledu profesních kompetencí a kompetencí třídního učitele. V této části byly využity výzkumné metody, rozhovor, dotazník a analýza svých zkušeností. Podařilo se vysledovat, které činnosti z náplně práce učitele dělají...
Problematika kázně se zaměřením na 1. stupeň ZŠ.
Fast, David ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá problematikou kázně z pohledu filosofie, psychologie, sociologie, pedagogiky, a zohledňuje také právní aspekt, který se opírá především o školní řád. Dále se autor zabývá vnitřními a vnějšími činiteli, které kázeň ovlivňují. Sem patří celá řada faktorů, např. autorita učitele nebo prostředí a klima třídy. Práce se dále snaží odpovědět na otázky, jaké jsou nejčastější kázeňské problémy, se kterými se lze setkat na našich základních školách, se zaměřením na děti mladšího školního věku, ale zároveň také nabízí výčet jednotlivých přístupů, forem a metod, které se nejčastěji užívají pro zvládání dané kázeňské problematiky nebo jsou dokonce prevencí nekázně. Autor také přibližuje specifika kázně na málotřídních školách, přičemž vychází z vlastních zkušeností. Zabývá se také tématem spolupráce rodiny a školy. Zvláštní kapitola je věnována dramatické výchově, jejího pozitivního vlivu na pochopení učiva, které se předává pomocí metod a technik dramatické výchovy. Děti byly také dlouhodobě pozorovány při práci s třídními pravidly. Ve výzkumu byli osloveni pedagogové, včetně ředitelů, kteří hovořili o svých zkušenostech s kázní na školách, zaznamenávali četnost výskytu konkrétních kázeňských přestupků a navrhovali řešení nekázně, zatímco rodiče popisovali,...
"Dvanáctiletí" - obsahová analýza studentských esejů
Nechutná, Gabriela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je profesní vidění studentů učitelství a jejich pohled na problémy dospívajících dětí. Na základě rešerše odborné literatury jsou nejdříve v teoretické části vymezeny pojmy pubescent a faktory ovlivňující dospívání a problematika profesní vidění. Výzkumná část práce se pak zabývá obsahovou analýzou esejů o filmu Michaela Cuesta "Dvanáctiletí" (Twelve and Holding; 2005), kterou zpracovávali studenti 1. ročníku kombinovaného studia, oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy (dále jen "studenti") jako součást výuky předmětu Úvod do pedagogiky na Katedře primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Tyto eseje jsou předmětem výzkumu, jehož cílem bylo popsat a utřídit, jaké problémy dětí ve filmu jsou studenti na počátku studia s to postřehnout a jak o nich uvažují. KLÍČOVÁ SLOVA pubescent, vývojová psychologie, profesní vidění, esej, filmová výchova
Historie královéhradeckého elementárního školství se zvláštním zaměřením na základní školu v Chlumci nad Cidlinou
Hlaváčková, Šárka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá historií elementárního školství v královéhradeckém regionu. Největší pozornost je však koncentrována na Základní školu v Chlumci nad Cidlinou. Historie konkrétní školy v Chlumci nad Cidlinou je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky 1. stupně chlumecké školy, jehož cílem bude seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2009/2010.
Československá škola a její učitel v letech 1948- 1989
Mošanská, Barbora ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce je historického charakteru. Metodologicky se opírá o historicko srovnávací analýzu, analýzu pramenů a metody orální historie. Diplomová práce se zabývá studiem běžného života učitelů na základních školách v letech 1948-1989 v Československu. Využije studia a analýzy textů vycházejících z legislativních zdrojů, charakteristiky školní učitelské každodennosti v odborných i učitelských časopisech a v další odborné literatuře. Práce využívá také vzpomínek pamětníků, kteří dobu mezi léty 1948-1989 bezprostředně zažili a v této době v základních školách působili. Vzpomínky budou konfrontovány s fakty získanými studiem tištěných pramenů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se práce zabývá historickým kontextem doby, popisuje samotnou školu a učitele ve škole v době socialismu. Jak to na školách chodilo a co bylo učitelovým úkolem. Teoretická část popisuje například školské zákony, komunistickou výchovu, školní řád, učební osnovy. V praktické části pak práce využívá k rozhovoru s učiteli - pamětníky orální metodu. Chce zjistit názory, postoje a zkušenosti učitelů. Dále se zabývá srovnáváním faktů získaných z odborné literatury a bezprostředních zkušeností učitelů. Zda se fakta a zkušenosti učitelů shodují. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel-pamětník,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Uhlířová, Jarmila
7 Uhlířová, Jaromíra
2 Uhlířová, Jaroslava
2 Uhlířová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.