Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýzy Janova evangelia ve světle christologie
Osweto, Phanuel Otieno ; Kopecká, Lucie (oponent) ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce)
This thesis presents a theological engagement with the Christ of the Gospel of John.
Geological and Petrophysical Characterization of Hawaz Sandstones Reservoir in ‚H' Oil Field, Murzuq Basin, SW Libya
Sherif, Yousef M.A. ; Kobr, Miroslav (vedoucí práce) ; Čepek, Petr (oponent) ; Lukeš, Jiří (oponent)
There are several basins with oil productive formations on the North African Platform. The Murzuq basin is one of them; it is situated in the south- west part of Libya and the northern portions of Niger, representing an intracratonic sag basin. It was initiated during the Palaeozoic Pan-African orogine. The deposition of the basin started with basal barren conglomerates of Hassaouna Formation unconformably overlying the Precambrian basement and being unconformably overlained by productive Hawaz Formation. The top of the Hawaz Formation is strictly demarcated by radioactive shales (lower Silurian Tanezzuft shales). The contact between top of the sedimental cycle of upper fluvial delta to shallow marine sea deposits and Silurian marine pelagic sediments documents an important palaeoclimatic change in sedimentary environment owing to Caledonian Unconformity. Silurian pelagic marine sediments represent an extensive marine flooding in all North-African Platform area. This flooding event of sea level rise was caused by melting and dissolving of the glacial material on the surrounding mountainous area during Caledonian unconformity, while this mountainous area transformed in peneplane. The present study is based on slabbed cores, core samples, and thin section; photographic of cores, conventional core...
Rétorická výchova a vzdělávání
Královič, Petr Michael ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Špačková, Alena (oponent)
Diplomová práce Rétorická výchova a vzdělávání srovnává pojetí rétorické výchovy ve Starověkém Řecku a Římě se současným přístupem k rozvíjení komunikačních funkcí ve vzdělávacích programech základních škol a gymnázií v ČR. Práce vychází z teoretické analýzy východisek a cílů formulovaných v nejstarších klasických dílech o rétorice a v nejnovějších koncepčních dokumentech školních kurikulí. Zpracovávané téma se orientuje na diskuzi o úloze, podmínkách a možnostech intencionálního pěstování komunikační gramotnosti ve škole. Dílčí pozornost je věnována očekávaným výstupům z uplatňovaného kompetenčního modelu ve výuce primárního (základního) a sekundárního (středoškolského) vzdělávání.
Strukturalismus jako nosný pricip synchronní biblické exegeze ve vztahu k Novému zákonu
Herodek, Jiří ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit čtenáři literární směr strukturalismus a jeho metodologii aplikovanou na texty Nového zákona. Nastiňuje jednak obecnou charakteristiku, cíl a podstatu strukturalismu, ale snaží se také postihnout historické a filozofické pozadí strukturalismu a také jednotlivé směry, které na strukturalismus reagují nebo navazují: sémiotiku a poststrukturalismus. Pozornost je taktéž věnována některým významným osobnostem z různých společenských věd, které strukturalismus inspiroval popřípadě, které se podílely na jeho vytvoření. Poměrně velkou část této práce tvoří jednotlivé exegeze krátkých textů, kapitoly nebo i celých knihy Nového zákona, na které je aplikována metodika strukturalismu. Po těchto exegezích následuje na konci této práce zhodnocení přínosů a limitů strukturalismu ve vztahu k novozákonním textům.
Marie Magdalská v Bibli a křesťanské tradici
Kalvasová, Vendula ; Lukeš, Jiří (oponent) ; Melmuk, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma "Marie Magdalská v Bibli a křesťanské tradici" je rozdělena do tří částí. V první části, která je stěžejní, vychází z biblického textu, především z Nového zákona. Zde jsou podrobně rozebrány přívlastky, se kterými byla a je spojována osoba Marie Magdalské. Část druhá se zabývá vybranou nekanonickou literaturou, ve které se objevuje jméno Marie Magdalské. Na základě textů Tomášova evangelia, Filipova evangelia, Mariina evangelia, Rozhovoru se Spasitelem a Pistis Sofia jsou opět rozebrány přívlastky, které této ženě přisoudila tato literatura. Třetí část pojednává o nejnovějších výzkumech raně křesťanského období a jejich spojení s postavou Marie Magdalské. Na závěr je shrnut současný pohled na její osobu a zachycení jejího životního příběhu v literární podobě očima dnešní doby; tzn. z pohledu současných autorů.
Veřejná správa v podmínkách Evropské unie (historické a sociokulturní souvislosti)
Lukeš, Jiří ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Patočka, Jiří (oponent) ; Vodáková, Alena (oponent)
Vstup České republiky do Evropské unie představuje typ kulturní změny, která se dotýká každého občana, instituce i české společnosti jako celku. Kulturní změnu chápu jako nehodnotící kategorii sloužící k označení procesu vzniku, transformace nebo zániku konkrétních kulturních prvků, konfigurací i kulturních systémů jako celku. V případě procesu integrace naší země do struktur Evropské unie se jedná především o typ změny exogenní. Adaptace České republiky na nové politické, ekonomické a právní imperativy ovšem stimulovala také celou řadu změn endogenního typu. Vzhledem ktomu, že po dlouhá léta působím v institucích, které se zabývají veřejnou správou, vybral jsem několik oblastí, které se vstupem a členstvím souvisí a rozhodl se je ve své disertační práci podrobit kulturologické analýze. Práce je programově koncipována jako příspěvek k rozvoji aplikované kulturologie. Je proto vedená snahou nejen popsat a analyzovat změny, k nimž došlo vstupem České republiky do Evropské unie v oblasti veřejné správy, ale také postihnout mechanismy, které umožní fungování státní správy co nejvíce optimalizovat. Základní kategorií, která podle mého názoru umožňuje analyzovat daný problém komplexně a ze systémové perspektivy, je široce vymezený pojem kultury. Kulturu v této práci vymezuji z antropologické perspektivy jako...
Veřejná správa v podmínkách Evropské unie (historické a sociokulturní souvislosti)
Lukeš, Jiří ; Matějů, Martin (vedoucí práce)
Vstup České republiky do Evropské unie představuje typ kulturní změny, která se dotýká každého občana, instituce i české společnosti jako celku. Kulturní změnu chápu jako nehodnotící kategorii sloužící k označení procesu vzniku, transformace nebo zániku konkrétních kulturních prvků, konfigurací i kulturních systémů jako celku. V případě procesu integrace naší země do struktur Evropské unie se jedná především o typ změny exogenní. Adaptace České republiky na nové politické, ekonomické a právní imperativy ovšem stimulovala také celou řadu změn endogenního typu. Vzhledem ktomu, že po dlouhá léta působím v institucích, které se zabývají veřejnou správou, vybral jsem několik oblastí, které se vstupem a členstvím souvisí a rozhodl se je ve své disertační práci podrobit kulturologické analýze. Práce je programově koncipována jako příspěvek k rozvoji aplikované kulturologie. Je proto vedená snahou nejen popsat a analyzovat změny, k nimž došlo vstupem České republiky do Evropské unie v oblasti veřejné správy, ale také postihnout mechanismy, které umožní fungování státní správy co nejvíce optimalizovat. Základní kategorií, která podle mého názoru umožňuje analyzovat daný problém komplexně a ze systémové perspektivy, je široce vymezený pojem kultury. Kulturu v této práci vymezuji z antropologické perspektivy jako...
Reflexe současných elektroakustických technologií ve vokálně-instrumentální hudbě
Lukeš, Jiří ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Předkládaný text magisterské práce pojednává o technologii a jejím vlivu na kompoziční práci skladatele. Současná scéna tzv. artifiální hudby v zásadě prolíná svět akustického zvuku se světem elektroakustického zvuku, který již několik dekád představuje hlavní těžiště výzkumu na poli artificiální hudby jako takové. Neustálý vývoj a zdokonalování technologií v kontextu stále lepší dostupnosti v praxi znamená stále větší infiltraci technologických řešení do trojúhleníku skladatel - interpret - posluchač. Hlavním těžiště textu tvoří analytické sondy do současných technologických řešení a jejich následný přínos pro práci skladatele. Technologie zde může hrát roli analytickou, interpretační a zprostředkovaně i kompoziční. Získané poznatky v oblasti elektoakustických technik pak vsazuji do kontextu akustických kompozičních technik, což vede na mnoha místech k možnosti klasifikace daného zvuku prostřednictvím různých optik. Důležitou roli pro zvuk pochopitelně hraje prostor. Práce pojednává o významu slova prostor jak z hlediska architektonického řešení, tak pohledem na možnosti při tvorbě prostoru virtuálního. Předposlední kapitola dává čtenáři nahlédnout do oblasti generativní hudby prostřednictvím projektu Mystika vůní. Závěrečné shrnutí textu si klade za cíl především pojmenovat a zmapovat dnes možná východiska kompoziční práce v kontextu dnes používaných technologií.
Akordeon v orchestrálních partiturách
Lukeš, Jiří ; LOUDOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Orchestrální zvuk se vyvíjí po několik staletí. Důležitý vliv na tento fakt má bezesporu vznik nových hudebních nástrojů a jejich postupné začleňování do orchestru. Koncertní akordeon, jak jej dnes známe, není ani 100 let starým nástrojem. V posledních letech jsme svědky vzrůstajícího zájmu ze strany skladatelů o stále častější začleňování akordeonu do instrumentáře orchestru. Osobně jsem byl při nastudování a provedení několika takových skladeb. Tento fakt mne, v součinnosti s nedostatkem literatury řešící tuto problematiku, vedl k napsání této práce. Záměrně jsem vybral dvě kompozice, v kterých akordeon hraje důležitou roli, i když není pojat formou sólového koncertu, ale právě jako organická součást orchestrálního aparátu. Hlavním cílem pak bylo na vybraných místech ukázat konkrétní zvukový dopad akordeonu na zvukovou výslednici celého ansámblu, poukázat na využití jeho unikátních technických a zvukových možností. Výsledky analýzy obou kompozic pak jasně ukazují největší přínos akordeonu zejména v možnosti velké modulovatelnosti hraného zvuku, variabilitě použití související s velkým rozsahem nástroje a bohatá paleta možností při zvukových transformacích hracích technik ostatních sekcí orchestru. Závěrečná teze pak nechává do jisté míry otevřený konec, měla by motivovat skladatele k přemýšlení o technických možnostech primárně temperovaného nástroje, který je ovšem schopný intonačně vychylovat hraný zvuk, čímž může vzniknou

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 LUKEŠ, Jaroslav
1 Lukeš, J.
14 Lukeš, Jakub
8 Lukeš, Jan
5 Lukeš, Jaroslav
2 Lukeš, Julius
1 Lukeš, Jáchym
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.