Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krajina 3.0
Přikrylová, Monika ; Kekel, Roman (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh navazuje na předdiplomní semestrální práci, ve které jsem se zabývala tématem data center - životním stylem postaveným na oběhu dat. Rostoucí potřeby obyvatel měst, spojené s neustálou konektivitou, se odrážejí v transformaci krajiny obsazované gigantickými datovými centry. Ty ve zpětné smyčce rekonfigurují prostředí měst, které využívají jejich instantní a “neomezený” výpočetní výkon. Krajina se stává strojovnou digitálního městského života. Diplomová práce rozvíjí sociální a environmentální otázky “kontinuity mezi městem a vesnicí”, jako problém soběstačnosti a vědomí energetické náročnosti současného městského životního stylu. V práci se zaměřuji na jeden z vedlejších produktů data center. Tím je odpadní teplo, které má negativní vliv na kvalitu a životnost elektronických komponentů - je nežádoucí. Provozovatelé data center našli cestu, jak odvrátit pozornost od debaty o energetické náročnosti velkých dat. Přetvořili odpad, na žádanou komoditu. Nahrazují konvenční formy vytápění a vytvářejí systém, nově založený na dodávkách odpadního tepla. Stávají se důležitými dodavateli tepelné energie. Fenomén recyklace tepla neutralizuje vnější kritiku velkých dat tím, že na nich dělá městský život doslova závislým. Udržitelná budoucnost provozování datových center, se odehrává převážně bez kritické debaty. Naopak potvrzuje produkci dat jako proces, který doslova pohání každodenní život. Tato nová vlna zeleného technooptimismu a s ním spojených realizací, je zahalena v diskurzu inovací, šetrnosti k životnímu prostředí a chytrého zpracování dat. Diplomová práce se zabývá fenoménem komodifikace odpadního tepla konkrétního data centra, a jeho potenciálem pro symbolickou i materiální transformaci městského prostředí. Kritický rozměr této transformace, umožňuje návštěvníkům Zábrdovic zažít doslova na vlastní kůži manipulaci klimatu konkrétní lokace - nové městské tržnice v Brně. V souvislosti s recyklací odpadního tepla vyvstávají další otázky. Co se bude dít, když se velké datové toky stanou surovinou, která nahradí starší formy dodávek energie v urbanizovaném světě? Jaký to bude mít dopad na městské vytápění, ekonomický a symbolický význam provozovatelů data center?
Lázně +
Kekel, Roman ; Zaicek, Martin (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
"Představte si, že hledáte záchytný bod, který objevujete a vzápětí ztrácíte." Objekty funkcionalistické architektury jsou dekonstruovány prostřednictvím nové vrstvy a proměňují jejich „funkční“ prostory. To co vidíme a očekáváme, už není to, co ve výsledku dostáváme: Přebudování zažitých sekvencí, narušení jejich uspořádání, vytváření prostorových zkratek, nebo naopak dlouhých perspektivních sekvencí, které je nutné projít k dosažení cíle znamenají nové objevovaní (psychologického) prostoru. V návrhu nejde pouze o prostor samotný ale o pohyb pozorovatele, který v něm nalézá celou plejádu zkušeností jako je vlnění, naklánění, pocit rozpaků, izolace, dezorientace... nikdy nevíte co přijde dále. Stejný úsek lze procházet pět, nebo padesát minut, opuštěný, nebo sdílený s množstvím lidí. Může poskytovat pocity absolutního štěstí, ale může přinést i klaustrofobické chvíle. Jedná se o způsob jak zakoušet rozdílné vnímání prostoru a času. Cílem je ztratit z obzoru stereotyp každodennosti a nabýt intenzivního vědomí svého fyzického i psychického „bytí“ ve světě.
Dva tisíce osmdesát čtyři
Truncová, Eva ; Sotelo, MArch Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Projekt navazuje na předdiplomní práci tematizující otázku kontroly a dohledu ve veřejném prostoru. Tendence absolutní transparence, přehlednosti a kontroly nad prostorem, domněle implikující bezpečí jsou přítomny ve většině nově vznikajících souborů staveb a budov a strategiích územního plánování. Ať už se to děje vědomě, nebo to vyplývá ze současných trendů a požadavků na veřejný prostor a město, které málokdo zpochybňuje, prostor je vystavěn tak, aby tyto nároky na přehlednost a jednoduchou kontrolovatelnost splňoval. Druhým způsobem kontroly, který taktéž přinesla moderna, je kontrola vnitřního klimatu prostřednictvím “mechanického managementu prostředí” respektive prostřednictvím využitím energie fosilních paliv k vytápění, chlazení a větrání. Současné požadavky na komfort vnitřního prostředí předpokládají konstantně, plně a homogenně temperované prostředí bez ohledu na vnější klima nebo roční dobu. Oba režimy kontroly prostupují všemi měřítky městského prostředí a mají přímý vliv na jeho organizaci, formu a především na režimy jeho užívání. Developerské firmy a jimi pověření architekti opakují prověřené obchodní modely a formy bez většího ohledu na kontext místa a začleňují tuto “logiku kontroly” do svých staveb a jejich okolí. Bytové soubory jsou plánovány a vystavovány jako jeden celek s rigidní strukturou a jen minimální možností jejich pozdější alterace. Doména kontroly prostřednictvím transparence prostupuje z veřejného prostoru až ke dveřím jednotky bytu. V interiéru se sociální kontrola mění na totální kontrolu vnitřního klimatu bytu, kde se stírají hranice mezi jednotlivými ročními obdobími a dnem a nocí. Návrh hledá alternativní způsoby plánování území a samotného navrhování budov. Projekt se zabývá otázkou vztahu mezi budovou, jejím okolím a platnými regulacemi, normami a energetické efektivnosti společně s myšlenkou adaptivního bydlení.
Lázně +
Svoboda, Marek ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Lázně jsou koncipovány na principu jeviště a hlediště, kde se návštěvník stává buď aktérem, nebo pozorovatelem; hercem, nebo divákem. Fragmentováním jednotlivých „dějství“ aktivních činností prostřednictvím pečlivě naprogramovaných míst pozorování a průhledů dochází k potřebnému vytvoření napětí mezi aktérem a pozorovatelem. „Příběh“ je odkrýván postupně a k jeho pochopení je nutný pohyb navrženým prostorem a střídání jednotlivých „hledišť“. Dosažení komplexního vjemu diváka je spojeno s nutností procházení prostorem lázní. Dějství se opakuje. Z diváka se stává herec a z herce divák. Tělo je v pohybu a duševní pochody jsou odrazem pozorování pohybových akcí.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Peklanský, Matúš ; Vojtíšek, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Ako už samotný názov projektu kto chce málo, má moc napovedá, že sa jedná o návrh ktorý preferuje minimum so získaním maxima. Konkrétne sa jedná o bývanie pre mladých ľudí ktorí majú záujem žiť vo vlastnom, no preferujú bývať v rodinnom dome viac ako v byte. Bývanie pre ľudí momentálne neprechovávajúcich dostatočné financie na výstavbu typického rodinného domu - absolventi hľadajúci alternatívu pred zadlžovaním sa hypotékami na bývanie. Zároveň ľudia nie schopní výstavby vlastného rodinného domu, ako riešenia dočasného ekonomického nedostatku. Ľudia mysliaci do budúcnosťi svojho bývania nie len čo sa týka finančných investícii ale hlavne investécii Návrh je inšpirovaný a vychádza z lokality Komína, vníma, rešpektuje a posúva ďalej charakter oblasti. Ponúka start-up mikro bývanie ktoré je budované vlastnou stavebnou činnosťou budúcich rezidentov, a zároveň je schopné rastu, so zlepšujúcou sa ekonomickou situáciou jeho majiteľov. Samotný proces budovania je založený na participácií architekta s rezidentmi.
KNIHOVNA plus - Multifunkční objekt s knihovnou
Marečková, Kateřina ; Foretník, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Tématem návrhu je nové centrum architektury pro Brno s integrovanou oborovou knihovnou, kde je však místo knížky hledán prostor. Knihy jsou uloženy v robotickém zakladači, pomocí kterého jsou doručovány do všech pater bez ohledu na konkrétní provoz. To umožňuje uživateli zcela svobodný pohyb po budově, bez jakékoliv závislosti na lokaci knihy. Prostory jsou záměrně koncipovány iracionálně. Vznikají tak nečekané souvislosti, průhledy, fragmentace. Stěny slouží jako dělící linie a zároveň jako hranice různých vizuálních dojmů v rámci jednoho materiálu, který je na nich použit. V kombinaci s odlišnými texturami podlah se mění atmosféra prostorů, který stěna vytyčuje. Materiály jsou vystaveny různým kontextům, které mění jejich charakter.
Příběh vězení
Štefková, Dominika ; Petermann, Tomáš (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na předdiplomní projekt o stigmatizaci budov a nahlížení společnosti na objekty, které za sebou nemají zrovna nejpříjemnější minulost. Zabývá se otázkou nového využití chátrajícího objektu bývalé věznice v Uherském Hradišti. Projekt hledá smysluplný program a architektonické řešení, které by vrátilo objekt k životu a začlenilo jej zpět do městské struktury. a Zároveň si klade za cíl nezastírat pochmurnou minulost tohoto areálu a nesmazat historickou stopu vězeňství 19. a 20. století Diplomová práce navazuje na předdiplomní projekt o stigmatizaci budov a nahlížení společnosti na objekty, které za sebou nemají zrovna nejpříjemnější minulost. Zabývá se otázkou nového využití chátrajícího objektu bývalé věznice v Uherském Hradišti. Projekt hledá smysluplný program a architektonické řešení, které by vrátilo objekt k životu a začlenilo jej zpět do městské struktury. Zároveň si klade za cíl nezastírat pochmurnou minulost tohoto areálu a nesmazat historickou stopu vězeňství 19. a 20. století. Do objektu přemisťuje Slovácké divadlo působící v Uherském Hradišti. Slovácké divadlo sídlí v pronajatém prostoru bývalé Sokolovny. Velkou nevýhodou stávajícího divadla jsou malé prostory pro jeho zázemí. Dílny a sklady se zde nenachází vůbec. Navíc stávající budova divadla se nachází těsně u rušné silnice a nemá tak prostory, kde by se lidé mohli po divadle zdržet. Na symbolické úrovni je divadlo programem, který umožňuje městu vyrovnat se s problematickou minulostí vězeňské budovy živou formou. Návrh vězeňskou budovu nekonzervuje, „nemuzealizuje“. Nebojí se radikálních zásahů a bourání, což umožňuje nejen sladit provoz divadla s historickou budovou, ale zároveň principiálně uzavřený objekt kompletně zpřístupnit a ztransparentnit. Ze společnosti vědomě a skrze architektonický design vyčlenění objekt, který se stává svým vlastním opakem — společenským centrem přístupným všem. Společenským svědomím a zrcadlem není vězení, ale divadlo. Přestavba se ale zároveň nesnaží vězeňskou minulost vymazat. Zbylé fragmenty budov jsou ponechány v jejich surovosti s jasně čitelnou stopou samotek a fasádou ve stylu „Architecture terrible“.
Archiv+
Netrefová, Klára ; Ponešová, Barbora (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá konceptem, postdigitální manufaktury. Dominantní je především nezvyklá kombinace dvou asketických materiálů a to cihly a betonu. Budova má ambice se stát katalyzátorem dění s veřejném prostoru města Brna.
Na hory !
Kurajda, Matej ; Matějka, Daniel (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Definovanie nového konceptu NP zakládám na osobnom prežití ľudského zlyhania při ochraně prírody a dávam mu možnosť stráviť čas v hlubších miestach tejto horskej krajiny, kde sú najväčšie negatívne dopady ťažby lesa. Projekt nedefinuje iba nové pravidla, ale proces v ktorého počiatkoch sa z turismu malebných výhľadov a klulis stává antiturismus, antipanoráma a depresevný zážitok zo zničenej krajiny. Postupne s obnovou krajiny sa však obnovuje i náš vztah k nej v rámci jej hlbokého poznania.
Naše cizí místa
Jelínková, Anna ; Štojdl, Václav (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Projekt navazuje na předdiplomní práci, která se zaměřovala na proluky a „prázdné“ prostory v centru města Chrudim. K pochopení proluk využívá koncepci Terrain vague Ignasi de Sol-Moralese, jež zpochybňuje prázdnotu takovýchto prostor. Perspektivou ekonomické výtěžnosti prázdné prostory sice leží mimo systémové okruhy města, ale zároveň rozhodně nejsou bez obsahu. Příkladem může být městská divočina v podobě náletů a R-ekosystémů, které se zde uchycují, nebo různé nesystémové aktivity, pro které jinde nezbylo místo. Svojí ambivalencí mezi prázdnem a obsahem pak taková místa ztělesňují možnost systémové alternativy, která ještě prozatím nebyla definována. Diplomní projekt se pak zabývá myšlenkou, zda lze principy vágnosti uplatnit při hledání alternativních forem bydlení a společného soužití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křístek, J.
5 Křístek, Jakub
1 Křístek, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.