Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny mediálního obrazu smrti ve fotožurnalistice
Jarolímková, Zuzana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obrazu smrti ve fotožurnalismu s praktickým zaměřením na válečnou fotografii. V průběhu práce dojde k představení lidského pohledu na smrt a její uchopení v médiích. Cílem je představit změny v mediálním uchopení smrti, včetně reakce čtenářů. Důležitým aspektem bude i vliv zobrazení smrti na vývoj událostí. V praktické části bakalářské práce bude skrze vizuální a sémiotickou analýzu na vybraném vzorku novinářské fotografie ukázaná proměna mediálního obrazu.
Subkultury v dokumentární fotografii: Modern primitivism (praktická práce)
Součková, Barbora ; Géla, František (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato praktická bakalářská práce se zaměřuje na zobrazení subkultury moderního primitivismu a tělesných modifikací v dokumentární fotografii. Jako tělesné modifikace lze označit praktiky zdobení těla, při kterých je různou měrou narušována integrita lidské kůže, většinou nevratně. Hnutí moderního primitivismu je s tělesnými modifikacemi úzce spjaté, protože ve své filozofii vychází z rituálního a spirituálního pojetí těchto zákroků a hledá v nich hlubší významy. V České republice se hnutí rozvinulo v Praze v roce 2004 se vznikem tetovacího a piercingového studia Hell a česká komunita je s ním i do současnosti úzce spjatá. Práce se zabývá definicí žánru dokumentární fotografie a žánru fotografie reportážní. Dále charakterizuje subkulturu a zaměřuje se na její zobrazení v české dokumentární a novinářské fotografii a popisuje ji na vybraných příkladech. Hlavní část této práce představuje fotokniha, která byla pro účely praktické části této práce vytvořena. Obsahuje soubor dokumentárně-reportážních fotografií, které mapují českou subkulturu a představují její vybrané členy.
Zobrazení mužského a ženského těla ve fotografiích časopisu SOFFA
Orlova, Yulie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zobrazování maskulinity a feminity na fotografiích českého slow living časopisu SOFFA. Základní výzkumnou otázkou je: Jak jsou zobrazeni muži a ženy v časopisu SOFFA. Výzkumnou metodou této práce je kvantitativní obsahová analýza s využitím kategorií zobrazení genderu Ervinga Goffmana a Mee-Uena Kanga. Na základě výzkumné otázky je stanoveno šest hypotéz, které předpokládají trendy v zobrazování feminity a maskulinity. Obsahové analýze je podrobeno 542 fotografií lidí z vybraných čísel časopisu SOFFA vybraných z let 2013 až 2017. Odborná literatura, která byla využita, jako zdroj zvyšování teoretické citlivosti je prezentována v teoretické části této diplomové práce. Závěry výzkumu potvrzují, že analyzované periodikum životního stylu rozpoznává a propaguje existující představy o feminitě a maskulinitě, zobrazuje ženu jako slabou a podřízenou, ale zároveň se snaží také rozšířit rigidní hranice stereotypů prostřednictvím tendenci k zobrazení muže jako pasivního a submisivního.
Dokumentární fotografie: Jeden rok v kapele Branko's Bridge
Verner, Jonáš ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Cílem této práce je představení života studentské kapely neotřelým pohledem. Kostru její praktické části tvoří fotografický dokument o 55 snímcích, který kapelu zabírá z perspektivy jejího člena - její pevné součásti, dává nahlédnout do zákulisí celého projektu a ukazuje klíčové okamžiky, nesnáze i radosti, se kterými se kapela setkává. Popisuje situace od každodenních úkonů po ty, které k roli amatérského hudebníka přidružila až současnost. Teoretická část práce nastiňuje dokumentární fotografii jako žánr a blíže přibližuje hudební fotografii. Součástí teoretické části práce je i rozhovor s Ondřejem Bezrem, autorem knihy Fotografie, které hrají.
Tropy a úspěšné fotografické strategie na Instagramu
Patzner, Dominik ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Práce Tropy a úspěšné fotografické strategie na Instagramu kombinuje teoretickou část s obsahovou analýzou z ní vycházející. Jejím cílem je potvrzení důkazu o opakujících se obsazích - tropech - naskrz různými instagramovými účty vybraných fotožurnalistů a interpretace výsledků analýzy jako fotografických strategií, jichž jsou tropy součástí. První kapitola popisuje, jak se disciplína fotografie proměnila s rozvojem sociálních sítí, které přinesly nové možnosti nakládání s obrazem. Dále teoretická část definuje platformu Instagramu a její současné fungování a zohledňuje dopad, jaký má tato sociální síť na vizuální stránku fotografií, které jsou na ní publikovány. Tuto tendenci pojmenovává termín instagramismus. Druhá část pojednává o tématu ikon ve fotografii a jejich současné podobě, z čehož vychází teorie tropů, které jsou pro tuto práci stěžejní, z níž vychází její výzkumná část. Zvolenou metodologií je obsahová kvantitativní analýza inspirovaná výzkumem Marty Zarzycké a Martijna Kleppeho. Hlavní výzkumná otázka zní, zda je možné, že některé tropy jsou frekventované, protože jsou součástí určité fotografické strategie. Analýza se zaměřuje na četnost výskytu tropů ve vybraném vzorku snímků a její statisticky zpracované výsledky po následné interpretaci odpovídají na hlavní výzkumnou otázku. V...
Proměny fotografie pod tíhou digitální doby
Šedivý, Tomáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - z praktické a teoretické. Praktická část je audiovizuálním dokumentem sestaveným převážně z rozhovorů s pěti osobnostmi umě- lecké, novinářské i amatérské fotografie. Odhaluje nejen jejich pohled na fotografické médium, ale i vlastní kreativní činnost s ním spojenou. Teoretická část navazuje na prak- tickou práci a dále rozvádí téma proměn fotografie, zejména fotožurnalistické praxe, a jejího vnímání společností. Naznačuje krátkou historii fotografie a internetového pro- středí, zaměřuje se však především na přechod z analogového věku k digitálním techno- logiím na přelomu tisíciletí. Popisuje trend sociálních sítí, digitálních filtrů a influencerů, skrze které v posledních letech dochází k návratu analogové fotografie do mainstreamu.
Proměny redakčních rutin v online médiích v důsledku rozšiřujícího se videoobsahu
Svobodová, Lucie Magdalena ; Géla, František (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat videoobsah na třech českých online médiích a popsat, jak se z důvodu videotvorby změnily redakční rutiny. Kvůli narůstajícímu videoobsahu na zpravodajských serverech si totiž novináři často musí osvojit schopnosti, které dříve nebyly nutné, a jejich náplň práce se tak postupně proměňuje. V redakcích produkujících videoobsah panuje vyšší míra multiskillingu, kdy její pracovníci často musí dělat více úkolů najednou. Autorka se v práci kromě zmíněných změn zaměřila i na to, jak se na proměny redakčních rutin dívají sami novináři a zda jim to vyhovuje. Mezi zkoumanými online médii byly Seznam Zprávy, Deník.cz a Blesk.cz. Metodami výzkumu byla obsahová analýza videoobsahu a polostrukturované rozhovory se žurnalisty vybraných redakcí. Výsledky ukázaly, že novinářské praktiky z důvodu rozšiřujícího se videoobsahu prošly opravdu mnoha změnami, na které si ale novináři zvykají, a některým dokonce vysoká míra multiskillingu vyhovuje.
Bedřich Kocek a česká novinářská fotografie
Sýkorová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce Bedřich Kocek a česká novinářská fotografie se zabývá životem a tvorbou Bedřicha Kocka, fotoreportéra, který třicet let působil ve významném obrazovém týdeníku Svět v obrazech. Teoretická část specifikuje žánr novinářské fotografie a její vývoj od přelomu 19. a 20. století do 80. let 20. století. Na příkladu vývoje Světa v obrazech je nastíněn mediální a politický kontext v Československu od konce druhé světové války, kdy časopis vznikl, do 80. let, kdy Bedřich Kocek povolání fotoreportéra opustil. Důležitou částí práce je kapitola o životě Bedřicha Kocka, jenž dosud nebyl podrobněji popsán, která byla zpracována na základě osobních rozhovorů s fotografem za použití metody orální historie. Pomocí kompoziční analýzy práce zkoumá fotografické dílo Bedřicha Kocka a zjišťuje společné znaky jeho snímků, které byly součástí reportáží tvořených pro Svět v obrazech.
Komentář za minutu pohledem komentátorů Hospodářských novin
Rizikyová, Markéta ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit formát Komentáře za minutu, který byl publikován na zpravodajském webu Hospodářských novin od listopadu 2014 do ledna 2017. Teoretická část práce se věnuje vydavatelství Economia v souvislosti s korporátní konvergencí, žánrovým specifikám komentáře a glosy, videu na internetu a dále stručně představí hlavní audiovizuální prostředky. Praktická část kvalitativně analyzuje data získaná metodou polostrukturovaných rozhovorů s novináři, kteří v Komentáři za minutu vystupovali coby komentátoři Hospodářských novin. Součástí diplomové práce jsou kompletní přepisy všech rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.