Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití gymnastické motoricko-funkční přípravy pro techniky kopů a úderů v úpolech
Malíř, Roman ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Využití gymnastické motoricko-funkční přípravy pro kopové a úderové techniky v úpolech Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program s využitím gymnastické motoricko- funkční přípravy zaměřené na rozvoj pohybových kompetencí ve vztahu k technice kopů a úderů v úpolech. Metody: Na základě zpracování literární rešerše a vlastních zkušeností byl vypracován průnik mezi gymnastikou a úpolovými aktivitami, který byl podkladem pro realizaci pohybového programu. Výsledky: Navrhovaný pohybový program je prostředkem pro zkvalitnění výuky kopových a úderových technik v úpolech. V programu jsou obsaženy čtyři subpřípravy zahrnující celkem patnáct cviků. Cvičení mají charakter gymnastických průprav se zařazením kopů nebo úderů v průběhu provádění cvičení. Program lze různě modifikovat a jeho zařazením zpestřit sportovní přípravu v úpolových sportech. Klíčová slova: gymnastika, motoricko-funkční příprava, úpoly, pohybový program
Analýza nabídky tanečních skupinových lekcí ve fitness centrech v Praze.
Novotná, Michaela ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název Analýza nabídky tanečních skupinových lekcí ve fitness centrech v Praze. Cíl Cílem práce je analýza a komparace nabídky tanečních skupinových lekcí v deseti vybraných fitness centrech v Praze. Metody K naplnění cíle práce byly použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Dále byla použita deskripce, analýza dokumentů a komparativní analýza, pomocí nichž jsme porovnali četnost nabízených tanečních lekcí. Zpracování výsledků je řešeno pomocí statistických metod v programu Microsoft Word. Výsledky Výzkum potvrdil, že se ve fitness centrech stále opakují dvě nejčastější taneční skupinové lekce, kterými jsou Zumba a aerobik. Klíčová slova tanec, skupinová lekce, aerobní činnost, fitness, pohybová aktivita
Úrazovost ve sportovní gymnastice žen
Blafková, Marie ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název práce: Úrazovost ve sportovní gymnastice žen. Cíl práce: Pomocí dotazníkové metody zjistit, jaké úrazy se nejvíce vyskytují u sportovní gymnastiky žen, jestli k nim dochází častěji během tréninku nebo v závodě a zda se trenéři zabývají regenerací svých svěřenců. Metodika: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotazníků s otevřenými otázkami. Rozesláno bylo e-mailem 15 dotazníků. Vráceno, řádně vyplněno a dále zpracováno 8 dotazníků. Výsledky práce: Výsledkem práce je zjištění, že nejčastěji dochází k úrazům během tréninkového cyklu, naopak méně často při závodech. K největšímu počtu úrazů dochází v kategorii starších žákyň, tj. asi od 9 let a za nejproblémovější nářadí uvedli trenéři kladinu. Pozitivní bylo zjištění, že ani v jednom případě trenéři neuvedli, že by kvůli zranění musela gymnastka ukončit svou sportovní kariéru. Naopak větší mezery v oblasti tréninkového procesu, téměř u všech dotazovaných oddílů, jsou v následné regeneraci. Na tu často trenérům nezbývá čas, a tak je v mnoha případech podceňována. Klíčová slova: sportovní gymnastika žen, somatotyp, regenerace, úrazy, vertebrogenní problémy, dotazník.
Strach z akrobacie u žen v akrobatickém rokenrolu v kategorii A
Hlaváčková, Radka ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Strach z akrobacie u žen v akrobatickém rokenrolu v kategorii A Cíle: Bakalářská práce se zabývá problematikou akrobatického rokenrolu ve spojení s často se objevující emocí strachu. Cílem je provést literární rešerši, která bude doplněná o zkušenosti a doporučení týkající se této oblasti. Jako zdroj informaci mi poslouží vytvořený dotazník, který bude podán v několika sportovních klubech akrobatického rokenrolu. Metody: Výzkum byl proveden formou dotazování pomocí vytvořeného nestandardizovaného dotazníku. Výzkumný soubor tvoří tanečnice akrobatického rokenrolu soutěžní kategorie A. Výsledky jsou interpretované pomocí tabulek četností a výsečových grafů prostřednictvím funkcí v Excelu. Výsledky: Na základě prostudované literatury a získaných informací prostřednictvím podaných dotazníků usuzuji, že i tanečnice akrobatického rokenrolu podléhají jisté míře strachu, avšak příčinou vzniku jejich obav jsou rozdílné podněty. Klíčová slova: akrobatický rokenrol, kategorie A, emoce, strach
Vliv psychiky na vztahy mezi tanečními partnery
Chytková, Libuše ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Vliv psychiky na vztahy mezi tanečními partnery Cíle: Bakalářská práce se zabývá problematikou tanečního sportu, zejména oblasti latinskoamerických tanců, ve spojení vlivu psychiky tanečníků na jejich partnerský vztah a následný výkon. Budu se věnovat psychickým stavům jednotlivců, jejich emocionalitou, sociální interakcí a kooperací v páru. Cílem je provést literární rešerši, kterou doplním informacemi z vytvořeného nestandardizovaného dotazníku, který poslouží jako jeden ze zdrojů informací. Dotazník bude rozeslán po tanečních klubech v České republice, včetně domácího klubu STK-Praha. Metody: Byla využita metoda dotazování prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku. Výzkumný soubor je složen z latinskoamerických tanečních párů, tedy z partnerek a partnerů, kteří jsou rozčleněni dle jejich vztahového pouta. Výsledky jsou zpracovány formou jednotlivých grafů v tabulkovém editoru Excel. Výsledky: V latinskoamerických tancích je základní funkční jednotkou taneční pár a na základě získaných informací, vedoucí pozici v páru zaujímá partner. Psychologickou přípravu zahrnuje do svého tréninku polovina z dotazovaných respondentů, pouze jeden respondent pravidelně spolupracuje se sportovním psychologem. Na základě obdržených odpovědí na otázky v nestandardizovaném dotazníku, můžeme říci, že...
Formativní vliv sportovní gymnastiky na držení těla děvčat ve věku 11 - 15 let
Šulcová, Petra ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Formativní vliv sportovní gymnastiky na držení těla děvčat ve věku 11 - 15 let Diplomová práce je zaměřena na problematiku posouzení kvality držení těla gymnastek ve věku 11 - 15 let s orientací na stav posturálního a pohybového aparátu. Jako zdroj informací o vlivu tréninkového zatížení jsme vybrali standardizované testy zaměřené na posouzení kvality držení těla dle Kleina a Thomase, Mathiasův test a pro vyšetření hybnosti testy dle Jandy, Kabelíkové, Vávrové. Podle nich můžeme posoudit vliv a vhodnost aplikovaných tělesných cvičení, prostředků a metod v tréninku sportovní gymnastiky. Práce se snaží poukázat na významný vliv tréninkového zatížení na úroveň posturálního a pohybového systému. Získané hodnoty jsou zaznamenány v příslušných formulářích. Jako hlavní výzkumnou strategii jsme zvolili kvalitativní přístup. Ke zpracování výsledků jsme využili metodu pozorování, deskripce. Jako doplňkovou metodu jsme zvolili anketní šetření. Výsledky výzkumu jsme interpretovali pomocí grafické komparace pomocí programu Microsoft office Word. Cílem práce je přispět k řešení problematiky držení těla ve sportovní gymnastice u děvčat ve věku 11 - 15 let. Z výsledků práce vyplývá, že vzhledem ke specifickému zatížení sportovní gymnastiky se převážná část zatížení promítá do horní poloviny těla, což se...
Analýza sportovního výkonu v akrobatickém rokenrolu v kategorii "A"a"B"
Škoda, Michael ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Marek, Jaroslav (oponent)
Název práce: Analýza sportovního výkonu v akrobatickém rokenrolu v kategorii A a B Cíle práce: Cílem práce je komplexně zhodnotit sportovní výkon v akrobatickém rokenrolu s důrazem kladeným na kategorie A a B. Provést komparaci těchto dvou kategorií. Metoda: V práci je použita metoda obsahové analýzy a komparace. Metoda obsahové analýzy byla použita v teoretické části práce, jako analýza dostupných literárních zdrojů zabývající se problematikou sportovního výkonu. Metoda komparace byla použita v části analyticko-praktické, při srovnání obou kategorií. Výsledky: Na základě obsahové analýzy literárních zdrojů, v teoretické části, jsme mohli aplikovat tyto teoretické, obecné poznatky o sportovním výkonu, pro specifické potřeby sportovního výkonu pro akrobatický rokenrol. Komparací kategorie A a B jsme došli ke specifickým rozdílům, které odlišují tyto taneční kategorie z hlediska nároků kladených na výkon tanečníků. Klíčová slova: výkon, výkonnost, struktura, akrobatický rokenrol, akrobacie, kategorie A, kategorie B
Taneční terapie
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Taneční terapie Cíle: Hlavním cílem bylo zjistit úroveň znalostí v oboru taneční terapie u běžné populace a profesionalizace u tanečních terapeutů. Metody: Ke zjištění potřebných informací ke stanoveným cílům byly sestaveny dva nestandardizované dotazníky. Tyto dotazníky byly rozeslány 15 odborným institucí a 25 osobám běžné populace. První dotazník obsahuje 13 otevřených otázek, ve kterých taneční terapeuti volně sdělovali své názory a postoje. V dotazníku pro běžnou populaci jsou 3 zavřené a jedna otevřená otázka. Výsledky: Taneční terapie se od svého vzniku stále vyvíjí. Pokrok je nevíce viděn ve struktuře a obsahu programu, na kterém se podílejí především samy klienti. Terapie se odborně posunuje do vědecké oblasti. Další pozitivní vývoj se týká klientů, kteří docházejí na lekce taneční terapie. Terapeuti vidí zlepšení v navazování kontaktů, sebepojetí, vnímání svého těla a bezpečnou ventilaci emocí. Taneční asociace se snaží zprostředkovat informace pro veřejnou populaci, aby pojem taneční terapie byla známa a v širším měřítku využívaná Klíčová slova: emoce, vyjádření pocitů, pohyb, sebereailzace, spolupráce, vnímání, odborné vedení
Cheerleading - metodický materiál pokročilých stunts
Horáková, Denisa ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Cheerleading - Metodický materiál pokročilých stunts Cíle: Poskytnout ucelený přehled informací týkajících se sportovního odvětví cheerleading. Vytvořit soubor doporučení obsahu a procesu nácviku pokročilých stunts. Metody: Pro vytvoření kapitoly teoretická východiska jsme provedli obsahovou analýzu dostupných zdrojů. Soubor doporučení obsahu procesu nácviku pokročilých stunts byl vytvořen komparací dostupné literatury, která se zabývá problematikou pokročilých stunts. Dále jsme použili metodu pozorování, na základě které jsme zvolili konkrétní stunts do metodického materiálu. Výsledky: Ucelený přehled informací týkajících se cheerleadingu. Kompletní přehled úchopů, nástupů a sestupů. Didaktická doporučení pro nácvik pokročilých stunts formou metodických listů a jejich fotodokumentace. Klíčová slova: Roztleskávání, roztleskávačka, cheerleader, metodika, didaktika, zvedací figury

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.