Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typologie ženských charakterů v díle George R. R. Martina Píseň ledu a ohně
Válek, Filip ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato studie se zabývá problematikou typologizace Martinových postav, které během své knižní cesty procházejí vývojem výrazně tříbícím jejich charakterové rysy, což nám dává možnost je zařadit k literárním typům. Pro pochopení výběru a typizace postav je nezbytná důsledná konfrontace s biografickými texty. Stručná biografie je naznačena v první kapitole. Ve druhé části jsou následně představeny základní principy, na kterých se tyto typologie zakládají. Práce se zabývá postavami, které jsou nejen ženskými hlavními charaktery knižní ságy, ale také prochází významným vývojem. V průběhu práce bylo vytyčeno šest nejvýraznějších ženských typů - manipulativní žena, matka, žena dychtící po trůnu, žena bořící vymykající se standardům, šílená žena a žena zmítaná osudem, která se mu vymaní. Každé této kategorii je věnována jedna kapitola se stručným uvedením problematiky a je zastoupena několika postavami, jež dané typologii odpovídají. Rovněž je zvažováno, jakým způsobem postavy v plnění daného typu postupují shodně a v jakém se liší. Jedná se o literární typy, které mohou mít platnost i v reálném světě a vyobrazují základní lidské vlastnosti, ačkoliv jsou zasazeny do zcela fikčního světa a velmi výrazně (až teatrálně) zvýrazněné. V závěru se práce věnuje shrnutí, jak spolu tyto typy souvisí, jejich spojení s...
Fanfiction ve výuce českého jazyka
Bradáčová, Barbora ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka.
Plzeňské regionální pověsti jako východisko pro tvorbu projetů v mateřské škole
Bílková, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce představuje pověst jako východisko pro tvorbu projektů v mateřské škole. Cílem práce je představit regionální pověst a její zpracování v podobě projektů jako vhodný prostředek k naplňování cílů předškolního vzdělávání. Teoretickým podkladem práce je uvedení poznatků z oblasti literární vědy, metodiky práce s literárním textem v mateřské škole, dramatické výchovy, vývojové psychologie a předškolní pedagogiky v kontextu s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Je představena pověst, její původ v lidové slovesnosti, její blízká souvislost s pohádkou a potvrzeno tak její místo v literatuře pro děti. Dále jsou v práci uvedeny úkoly, cíle a možnosti využití literárního textu v mateřské škole a představen aktuální cíl v podobě čtenářské pregramotnosti. Dále práce seznamuje s možnostmi využití příběhu, dramatické výchovy a jejích postupů při naplňování cílů předškolního vzdělávání. Následně jsou představeny vhodné metody vzdělávání se zřetelem na předškolní dítě a jeho potřeby. V závěru teoretické části je uveden projekt a projektová metoda s ohledem na užití v mateřské škole. Praktická část popisuje dvě konkrétní regionální pověsti a jejich konkrétní zpracování v podobě projektů v podmínkách a prostředí konkrétní mateřské školy. Zhodnocení projektů na základě uplatnění...
Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů
Matoušková, Vendula ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Současné časopisy pro děti předškolního věku z pohledu rodičů" přibližuje oblast čtenářské pregramotnosti zaměřenou na problematiku dětských časopisů. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu čtenářská pregramotnost a význam čtenářské pregramotnosti ve vztahu k dítěti předškolního věku. Dále přibližuje vztah dítěte ke knize ak dětskému časopisu. V empirické části je cílem prozkoumat dětské časopisy prostřednictvím analýzy dokumentů se zaměřením na obsah současné časopisecké produkce pro děti předškolního věku. Dalším cílem je prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, podle jakých kritérií si rodiče vybírají dětské časopisy a jakou roli mají při výběru časopisu samotné děti. Výsledky obsahové analýzy ukázaly, že jsou na našem trhu časopisy kvalitní a obsahově vhodné pro děti předškolního věku s minimem reklamy (Báječná školka, Raketa) i méně kvalitní časopisy (Barbie, Auta). Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina rodičů vybírá dětský časopis podle kvality textů, ale velkou roli při výběru hraje i přání dětí.
Využití kontejnerového dopravního problému při plánování rozvozu betonu
Zimová, Lucie ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce aplikuje metody lineárního programování na konkrétní data firmy Českomoravský beton a. s. Cílem práce je naplánovat rozvoz betonu ze dvou betonáren tak, aby byl maximalizován zisk. K tomu je využito matematické modelování, konkrétně modifikovaný matematický model kontejnerového dopravního problému. V textu je nejprve teoreticky popsáno matematické modelování, lineární programování, dopravní problém, kontejnerový dopravní problém a také celočíselné programování. Další část práce je věnována reálnému problému firmy Českomoravský beton a. s. Zde je nejprve podrobně popsána situace, se kterou se firma potýká a na základě toho je pak navržen matematický model. Práce nabízí několik modifikací problému a podrobný popis veškerých dosažených výsledků. Závěrem práce je srovnání dosažených výsledků se stávajícím stavem ve firmě Českomoravský beton a. s.
Korálky čtenářství - projekt podporující předčtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí
Skálová, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti. Popisuje současné projekty, které podporují čtenářskou a předčtenářskou gramotnost. Práce vyzdvihuje důležitost rodiny a mateřské školy při rozvoji předčtenářské gramotnosti a předkládá různé způsoby práce s literaturou a posluchačské preference dětí předškolního věku. V didaktické části je popsán projekt "Korálky čtenářství," který podporuje předčtenářskou a čtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní literární výchova, předčtenářská gramotnost, předškolní dítě, dítě mladšího školního věku, spolupráce školy a rodiny, projekt podporující čtenářství, práce s knihou.
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Bryndová, Adéla ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak probíhá vyučování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů, které se týkají žáka s OMJ, působení cizinců v České republice. Dále se práce také zabývá výukou žáka s OMJ na českých školách. Výzkumná část práce seznamuje s výzkumem, který byl realizován na různých školách. Kvalitativní výzkum byl prováděn na vzorku pěti vybraných žáků s odlišným mateřským jazykem, kteří navštěvují první stupeň různých základních škol. Cílem výzkumu bylo získat informace o vzdělávání žáků, a jak jejich učitelé pracují s jazykovými cíli své výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, vzdělávání, čeština jako cizí jazyk, inkluze, integrace, pozorování, kazuistika.
The role of charged residues in the activation and modulation of the TRPA1 ion channel
Zímová, Lucie ; Vlachová, Viktorie (vedoucí práce) ; Doležal, Vladimír (oponent) ; Rokyta, Richard (oponent)
Důležitým receptorem pro detekci bolestivých podnětů je iontový kanál TRPA1 exprimovaný na periferních zakončeních nociceptivních neuronů, kde slouží k převodu fyzikálních a chemických signálů z okolí na signalizaci nervové soustavy. Snaha porozumět mechanizmům aktivace TRPA1 na molekulární úrovni je vedená snahou najít vhodné přístupy k léčení chronických bolestivých stavů u člověka. Naše práce se zaměřila na C-koncovou cytoplazmatickou doménu TRPA1 receptoru, kde jsme popsali možné vazebné místo pro vápník, který je nejdůležitějším modulátorem TRPA1. Díky kombinaci homologního modelování a molekulárně dynamických simulací s elektrofyziologickým měřením se nám podařilo navrhnout hypotézu, která vysvětluje molekulární podstatu dědičného bolestivého syndromu způsobeného bodovou mutací TRPA1. K objasnění principu napěťové aktivace tohoto receptoru jsme přispěli popisem aminokyselin na proximálním C-konci a v S4-S5 oblasti transmembránové domény, které se na napěťové aktivaci podílí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh obsahu volitelného literárního semináře pro gymnázia zaměřeného na rozšíření literárně teoretických znalostí a interpretačních dovedností s využitím tvorby generace českých básníků debutujících po roce 1989
Roldánová, Šárka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Práce formou volitelného literárního semináře zpracovává učivo, jež v současnosti často zůstává na okraji zájmu učitelů i žáků, a snaží se ho tvůrčím způsobem využít tak, aby byl v žácích podporován pozitivní vztah k literatuře, zejména k poezii. V souboru několika podrobně zpracovaných příprav si klade za cíl představit současnou českou poezii a v souladu se zásadami Rámcového vzdělávacího programu práci s básnickými texty pojmout takovou formou, která v žácích bude probouzet zájem o toto odvětví literatury a přirozeně proaktivní přístup při její interpretaci. Zároveň systematicky rozšiřuje znalosti žáků v oblasti literární teorie a to s důrazem na schopnosti jejich praktické aplikace. Posledním úkolem práce je přispět k prolomení tabu, které o poezii panuje mezi učiteli, a dát jim inspiraci pro výuku tohoto učiva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zimová, Ladislava
5 Zimová, Lenka
11 Zímová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.