Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Heinrich Wilhelm Ernst
Valečková, Barbora ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Heinrich Wilhelm Ernst (1812 - 1864) je dokonce i v dnešní době znám hlavně jako autor dvou skladeb pro sólové housle - Poslední růže léta a Krále duchů op. 26. Hlavní část této práce proto mapuje Ernstův život, který byl plný tajemství - až do nedávné doby nebylo známo ani přesné datum jeho narození. Doplněna je pak o kapitolu o Ernstových nástrojích a seznamem díla dochovaného i ztraceného.
Profesor Rudolf Šťastný - houslista,pedagog
Krestová, Eva ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
KRESTOVÁ, Eva: Profesor Rudolf Šťastný: houslista, dirigent, pedagog. [Diplomová práce] / Eva Krestová - Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta; Vedoucí práce: prof. Jindřich Pazdera Akademie múzických umění v Praze, 2014. Diplomová práce se zabývá významnou českou houslovou osobnosti prof. Rudolfem Šťastným se zaměřením na jeho profesní přínos coby houslisty, dirigenta a pedagoga. Obsahem práce je seznámení se s jednotlivými profesionálními a životními etapami prof. R. Šťastného, charakteristika jeho osobnosti a pedagogické metodiky a také kapitola věnována vzpomínkám a vyjádřením blízkých lidí z jeho okolí.
Slovenské komorní orchestry
Mikšíková, Katarína ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Bakalárska práca "Slovenské komorné orchestre" sa snaží podať ucelený pohľad na zrod, prácu, hudobné smerovanie a dosiahnuté výsledky komorných orchestrov, ktoré boli a niektoré ešte sú na hudobnej scéne na Slovensku a aj v zahraničí. V prvej kapitole sa venuje Warchalovmu Slovenskému komornému orchestru, ktorý sa počas svojej existencie predstavil publiku na celom svete. Ďalej rozoberá Štátny komorný orchester Žilina - od jeho zrodu až po súčasnosť. V ďalších kapitolách sa snaží priblížiť Capellu Istropolitanu, Musicu Aeternu a orchester Bratislavskí komorní sólisti.
Tvorba Igora Stravinského pro housle
Skalický, Ondřej ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Za téma bakalářské práce jsem zvolil život a dílo Igora Stravinského, s užším zaměřením na kompozice pro housle. Větší důraz pak přikládám skladbám Koncert in D pro housle a orchestr a Italská suita, se kterými mám osobní zkušenosti. Igor Stravinskij složil většinu skladeb pro housle ve 30. letech, ve spolupráci s houslistou Samuelem Duškinem. Zcela originálních děl je mezi nimi pouze několik, častěji autor využíval hudební motivy z vlastních, dříve složených baletů, např. z děl Pták Ohnivák, Petruška, Příběh vojáka, Pulcinella, nebo Polibek víly. Skladatel Igor Stravinskij je jistě rozporuplná osobnost. Ač v podstatě pragmatik, v hudební tvorbě se vždy řídil spíše instinktem; svému niternému cítění dával většinou přednost před pouhým používáním naučených kompozičních technik. Výsledkem pak byla díla plná originality a hudebního překvapení. Chtěl bych seznámit nejen houslisty s některými zajímavými okolnostmi vzniku skladeb, o nichž je v běžně dostupných pramenech jen velmi málo informací.
Využití některých psychologických principů v rámci zvyšování efektivity cvičení hry na housle
Pustějovský, Ondřej ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Hlavním cílem této písemné práce je poukázat na některé psychologické principy (potažmo strategie), které mohou houslistům pomoci ke zvýšení efektivity cvičení. Tato písemná práce se zabývá především následujícími psychickými prvky v procesu přípravy veřejné interpretace hudebního díla na houslích: řízením pozornosti, intencionalitou a disciplinovaností. Tyto psychické prvky se prolínají všemi kapitolami. Hlavní kapitoly nesou názvy: Divergentní myšlení, Plánování, Paměť, Soustředění pozornosti v souvislosti s koordinací. Myšlenky na teoretické úrovni autor práce doplňuje praktickými příklady a obrázky, které jsou obsaženy přímo v textu. Všechny citace, jejichž původ není zcela jasný z kontextu, odkazují formou očíslování v horním indexu na použitou literaturu a prameny uvedené v poznámkách pod čarou v průběhu celého textu. Myšlenky zde obsažené jsou adresovány jak studentům, případně profesionálním houslistům, tak pedagogům.
Franz Schubert - houslová tvorba
Balda, Martin ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
V této práci se autor snaží poskytnou čtenáři ucelený pohled na život a dílo Franze Schuberta, významného skladatele počátku 19. století. V první kapitole se autor věnuje Schubertovu životu a důležitým mezníkům, jak v tvorbě, tak i v osobním životě. Souhrn veškeré Schubertovy tvorby můžeme najít v druhé kapitole, kde se také autor práce věnuje komorní tvorbě. Další kapitoly se věnují čistě houslové literatuře a stručnému formálnímu rozboru jednotlivých skladeb.
Erich Wolfgang Korngold a jeho skladby p ro housle
Valečková, Barbora ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Ještě v nedávné době byl Erich Wolfgang Korngold ( 1897 - 1957) znám hlavně jako autor filmové hudby. V současnosti se ale naplňuje jeho sen být uznáván jako skladatel hudby absolutní - jeho nejhranější skladbou se totiž stal Houslový koncert D dur. Právě problematikou vzniku a osudů tohoto díla se zabývá hlavní část práce. Doplněna je pak životopisem autora a přehledem dalších jeho skladeb, které jsou houslím věnovány.
Leoš Janáček Sonáta pro housle a klavír
Takahashi, Hiroko ; TOMÁŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Tématem předložené bakalářské práce je Sonáta pro housle a klavír skladatele Leoše Janáčka.Tato práce se stručně zabývá autorovým životopisem a jeho způsobem tvorby ( viz 1. kapitola), postavením Sonáta v rámci Janáčkových děl, pozadím jejího vzniku a vnímáním Sonáty a Janáčka coby hudebního skladatele v Japonsku ( viz 2. kapitola) a Janáčkovými ostatními skladbami pro housle ( viz 4. kapitola). Dále jsem si na základě rozboru Sonáta a poslechu nahrávek pěti různých provedení připravila vlastní interpretaci ( viz 3. kapitola), kterou jsem dne 10.března 2012 hrála na bakalářském koncertě. Domnívám se, že tato práce a interpretace Sonáta na koncertě se mohou stát zdrojem inspirace pro její případné další provedení.
Houslařství v Brně
Novotný, Lukáš ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá brněnskými houslaři. V první kapitole se věnuji historii brněnské hudební kultury. Ve druhé kapitole se zaměřuji na všeobecný vývoj nástrojářství u nás. Třetí kapitola pojednává o houslařích působících v Brně od poloviny sedmnáctého století. Na tuto kapitolu navazuje kapitola čtvrtá, ve které se věnuji brněnským houslařským rodům působícím v současnosti. Tato práce je obohacena o obrázkovou přílohu s hudebními nástroji brněnských houslařů.
Johann Sebastian Bach - Sonatas and Partitas for violin solo BWV 1001 - 1006
Chudý, Vít ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; , (oponent)
Target of this work is in helping with studying of Bach´s Sonatas and partitas. It´s devided to two parts. The first part is called History. Here I´m interresting in form of Bach´s Sonatas and partitas, Bach´s life connected with violin and violin work and also Köthen, the place of origin of Sonatas and Partitas.In the second part, called Interpretation, I look into interpretation´s guestions and problems of this work and also present concrete examples - charakteristic of selected soloists and confrontation. This subjective choice is leaded by difference of time in which the rekord was created, or by expressive differences of time in which the rekord was created, or by expressive differences in interpretation of Sonatas and partitas.The fiction of part called Interpretation is not evaluated "the top record". It´s point is in confrontation of interprets of various era and watching on process of interpretation Bach´s work.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 PAZDERA, Jiří
1 Pazdera, Jakub
5 Pazdera, Jan
3 Pazdera, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.