Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pády seniorů v domácím prostředí a jejich prevence
Trojáková, Iveta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Pády seniorů v domácím prostředí a jejich prevence Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit míru informovanosti seniorů o preventivních opatřeních, která mohou zabránit pádu a pomocí dotazníkového šetření analyzovat jak informace o nebezpečí pádu v domácím prostředí ovlivnila snahu seniorů o úpravu svého domova. Metoda: V diplomové práci jsem použila metodu kvantitativní analýzy. Data jsem získala pomocí dotazníkového šetření. Dotazovaní respondenti jsou senioři ve věku 65 a více let. Celkem bylo dotazováno 130 respondentů, pro účely této práce byly rozděleny na dvě skupiny podle věku. První skupina jsou senioři ve věku 65 - 74 let, druhá skupina je zastoupena seniory ve věkovém rozmezí 75 a více let. Dotazník obsahoval 23 otázek a byl rozdělen na 6 oblastí. První tři otázky se týkaly osobních údajů a sociálního zázemí seniorů. Další tři otázky zjišťují pád v anamnéze a zbylé otázky jsou zaměřeny na bezpečnost domova, informovanost seniorů o preventivních opatřeních a následné chování respondentů ve vztahu k pasivnímu zvýšení bezpečnosti domova. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníku jsou graficky znázorněny a porovnány s dostupnou literaturou či jinými studiemi. Výsledky potvrdily, že nejrizikovější místnosti v bytě, z hlediska pádu, je koupelna. Převážná většina seniorů po prožitém pádu...
Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji
Migdauová, Alena ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji Cíle: Cílem práce je analýza současného stavu integrace žáků s tělesným postižením do hodin školní tělesné výchovy a zkušeností škol s tímto procesem v Praze a Středočeském kraji. Metody: Pro splnění zvoleného cíle byla použita anketa vytvořená odborníky v oboru aplikovaných pohybových aktivit na UP v Olomouci. Strukturované i nestrukturované otázky umožnily popsat strukturu skupiny integrovaných žáků a zjišťovaly především důvody uvolňování žáků s tělesným postižením z výuky tělesné výchovy, stav podmínek škol pro zařazování žáků s tělesným postižením do výuky tohoto předmětu a formy podpory, které jsou z pohledu škol pro integraci do tělesné výchovy nezbytné. Výsledky: Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy ve školách v Praze a Středočeském kraji probíhá, přestože se uskutečňuje v ne zcela uspokojivých podmínkách a týká se především žáků s lehčím typem tělesného postižení. Výsledky poukazují na nedostatek odborných kompetencí integrujících pedagogů a jejich asistentů a upozorňují na potřebu zvýšení pedagogické podpory v oblasti pohybových aktivit žáků s tělesným postižením. Klíčová slova: integrovaná tělesná výchova, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora integrace
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Využití floatingu v regeneraci
Mišinec, Martin ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Využití floatingu v regeneraci Cíle práce: Zhodnotit, jaké aspekty mají vliv na výsledný prožitek procedury Floating porovnáním výsledků anket dvou skupin klientů. Zjistit, jaký vliv má prostředí pracoviště, přístup obsluhy a způsob poskytování služeb na psychický stav klienta, na navození příjemné relaxační atmosféry a celkový prožitek z procedury. Vyhodnocením vyplněných anket objevit nedostatky, které následným eliminováním mohou pomoci vytvořit optimální prostředí k proceduře Floating. Metoda: Tato diplomová práce má charakter kvalitativního empirického výzkumu. Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných anket s uzavřenými a otevřenými otázkami. Sledovaným souborem je skupina dvaceti osob, 10 osob s první návštěvou a 10 pravidelně navštěvujících. Výsledky: Výzkumem byly zjištěny hlavní aspekty, které mají vliv na psychiku a prožitek osob. Bylo zjištěno, že na prožitek této procedury má velký vliv osobní a profesionální přístup obsluhy, způsob poskytování služeb a prostředí, ve kterém se procedura nalézá. Zjistili jsme, že je rozdíl mezi dlouhodobým navštěvováním a první návštěvou především ve vnímání procedury a navykání si tomuto prostředí, které má spojitost s fyzickým a psychickým uvolněním a následně pak s relaxovaným stavem osob....
Využití canisterapie u seniorů žijících v domově důchodců
Prošková, Martina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
2 ABSTRAKT Název práce: Využití canisterapie u seniorů v domově důchodců Cíl: Cílem mé práce bylo sledovat vliv canisterapie a jejích metod na kvalitu života seniorů žijících v geriatrickém zařízení. Kvalitativní šetření bylo zaměřeno především na změny v oblasti sociability a sociálních dovedností, kognitivní oblast zejména stimulaci vnímání, trénink paměti, pozornosti a vliv na celkovou adaptaci v novém prostředí domova důchodců. Metody: Výzkum má povahu kvalitativní, metodou výzkumu se stalo vzhledem k mé přímé účasti na něm participační pozorování, v kombinaci s nestrukturovanými rozhovory. Výsledky: Pomocí rozhovorů a kazuistik byl přiblížen proces canisterapie a jejích metod u seniorů žijících v domově důchodců. Výsledky poukazují na pozitivní působení zejména v oblastech sociability a sociálních dovedností, kognitivní oblast a celkovou adaptaci v novém prostředí domova důchodců. Klíčová slova: canisterapie, geriatrie, seniorský věk, domov důchodců
Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie
Fuková, Běla ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie Cíle: Hlavním cílem této práce je sledovat vliv integrace na pozorovaného Josefa K. a jeho okolí a to jak v průběhu čtrnáctidenního dětského letního tábora zaměřeného na dramatickou tvorbu tak v průběhu celoročně konaného dramatického kroužku. Metody: V mé práci jsem použila extrospektivní metodu nepřímého, otevřeného pozorování jednoho konkrétního dítěte, a to jak krátkodobého - po dobu konání čtrnáctidenního letního tábora, tak dlouhodobého - v kroužku dramatické výchovy konaném jedenkrát týdně. Další metodou sběru dat byly individuální a skupinové rozhovory s ostatními účastníky tábora rozdělenými do ohniskových skupin podle věku (skupiny 5-7 let, 8-10 let, 11-13 let, 14-16 let, praktikanti, vedoucí), a s ohniskovou skupinou tvořenou členy dramatického kroužku. Získané informace jsem zapisovala do záznamových archů. Výsledky: Pozorovaný jedinec se díky volnočasovým aktivitám, které navštěvuje spolu se zdravými dětmi, seznamuje s běžným životem a umí se v něm orientovat. Je si plně vědom toho, že má komunikační omezení a dokáže rozpoznat, kdy mu okolí rozumí a kdy ne. Ostatní účastníci kroužku či tábora vnímají jeho přítomnost jako klad a možnost rozvoje vlastní empatie a přirozené...
Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii
Minaříková, Lucie ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
4 ABSTRAKT Název práce: Srovnání přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Cíl práce: Komparace pojetí výchovně-vzdělávacího procesu u dětí s poruchami autistického spektra v České republice a Anglii Metoda: Komparace dvou vybraných specializovaných zařízení poskytujících vzdělání studentům s poruchami autistického spektra. Za určující kategorie pro výběr vhodných zařízení ke komparaci byla symptomatika studentů a specializace zařízení. Za klíčové předměty srovnávací studie byly zvoleny výchovně-vzdělávací strategie, kapacita a organizace zařízení, personální a finanční zajištění a také prostor, věnovaný pohybové výchově. Zkoumaná kritéria byla zhodnocena na základě informací zjištěných pomocí participačního pozorování, rozhovorů s učiteli a jejich asistenty, rodiči, zaměstnanci a vedením obou zařízení, dále pak s odborníky, kteří se v dané problematice orientují a na základě studia dostupné dokumentace. Výsledky: Výsledkem komparace je zjištění, že výchovně-vzdělávací strategie, využívané u žáků s PAS v České republice jsou do značné míry srovnatelné se strategiemi, propagovanými v Anglii. Tato skutečnost je do značné míry ovlivněna tím, že se Česká republika, díky mezinárodní spolupráci, inspirovala v řadě kroků právě modelem Velké Británie....
Ověření individuálního přístupu při relaxaci u dětí s ADHD
Országová, Hana ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Ověření individuálního přístupu k dětem s ADHD Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda individuální, pravidelný, pohybově relaxační program bude mít pozitivní vliv na děti ve věku 9 - 14 let trpící syndromem ADHD. Metody: Pro výzkum byly vybrány děti s diagnózou ADHD. Diagnóza byla stanovena jak lékařem, tak školním psychologem. Děti byly hodnoceny dle dvou psychologických testů - Trail Making Test a test Číselný čtverec. Dále byli dotazováni pedagogové a rodiče, přičemž byla použita Mezinárodní klasifikace nemocí . Po vyšetření byla pravidelně dvakrát v týdnu prováděná relaxační cvičení a hry a to po dobu sedmi měsíců a ne déle, než 30 minut. Po uplynutí sedmi měsíců byla provedena stejná diagnostika a sepsána případová studie. Výsledky: Z testů vyplynulo, že uvedená relaxační cvičení nezlepšila projevy hyperaktivity, impulsivity ani nepozornosti. Přesto dle mého názoru měla na děti pozitivní vliv . Klíčová slova: Hyperkinetický syndrom, ADHD, relaxační cvičení, impulsivita, nepozornost, hyperaktivita.
Vliv trigger pointu v akromiální porci deltového svalu na radiální epikondylalgii humeru
Cibulková, Iva ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Kyralová, Marie (oponent)
Název: Vliv trigger pointu v akromiální porci deltového svalu na radiální epikondylalgii humeru Cíl práce: v teoretické části popis anatomie a kineziologie ramenního kloubu včetně svalstva pletence ramenního. Popis humeroskapulárního rytmu a dynamické stabilizace lopatky, základních kinematických řetězců horní končetiny. V praktické části byl zkoumán výskyt trigger pointu(TrP) v akromiální porci deltového svalu. Následně bylo prováděno vyšetření a hodnocení bolesti v oblasti radiálního epikondylu před a po odstranění TrP pomocí metody fyzikální terapie - kombinované terapie. Metoda: jednalo se o vnitroskupinový experiment. Bylo provedeno vyšetření pacientů s radiální epikondylalgií pomocí kombinované terapie na přístroji Phyaction a následně odstranění TrP v akromiální porci deltového svalu. Bolest byla hodnocena na vizuální analogové škále. Získané údaje byly zpracovány a použity pro závěry práce. Výsledky: bylo potvrzeno, že při bolesti v oblasti radiálního epikondylu humeru je přítomen TrP v akromiální porci deltového svalu. Potvrdilo se významné snížení intenzity bolesti v oblasti radiálního epikondylu při odstranění TrP v oblasti akromiální porce deltového svalu pomocí kombinované terapie. Ukázalo se také, že snížení intenzity bolesti přetrvává i po sedmi dnech od poslední aplikace kombinované...
Edukační program pro jedince po totální endoprotéze kyčelního kloubu
Bochová, Vlasta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název: Edukační program pro jedince po totální endoprotéze kyčelního kloubu Cíl práce: vytvoření edukačního programu pro jedince po totální endoprotéze kyčelního kloubu a ověření jeho funkčnosti v praxi. Metoda: Byl sestaven edukační program pro jedince po totální endoprotéze kyčelního kloubu, který byl aplikován na pacientech ortopedického oddělení Nemocnice s poliklinikou v Semilech. Strukturovanými rozhovory a pozorováním jsem sledovala ovlivnění psychického stavu, rekonvalescenci jedinců a délku hospitalizace pomocí tohoto edukačního programu. Výsledky: Zjistila jsem, že informovanost pacienta před operací kladně ovlivňuje jeho psychický stav a přístup k léčebné rehabilitaci. Také spolupráce byla o něco jednodušší. Na základě zjištěných výsledků bylo prokázáno, že edukovanost jednotlivců ovlivňuje jejich pooperační rekonvalescenci, psychický stav a délku hospitalizace. Klíčová slova: kyčelní kloub, totální náhrada kyčelního kloubu, endoprotéza, předoperační, časná a následná léčebná rehabilitace, edukační program.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.