| |
| |
|
Aerodyanmický návrh a výpočet kluzáku "Twin Shark"
Krmela, Luděk ; Kouřil, Martin (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Obsahem práce je určení skutečných aerodynamických charakteristik klapkového profilu PW09-135 pomocí kalibračního výpočtu v CFD. Provedení CFD analýzy dílčích částí a celkové konfigurace kluzáku Twin Shark. Detailně je zkoumána kvalita obtékání trupu, přechodu křídlo-trup a jejich optimalizace. Na základě výsledků z CFD analýzy je provedeno vyšetření stability, statické zásoby a úhlu nastavení vodorovné ocasní plochy. Závěrem je zhodnocen přínos výsledků pro praxi.
|
| |
|
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
|
|
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
|
|
Návrh bezpilotního rotorového prostředku
Vacek, Maxim ; Popela, Robert (oponent) ; Janíček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamickým návrhem vrtule v prstenci. Přínosem práce je rozpracování metody výpočtu vlivu prstence na vrtuli. Práce obsahuje statisický rozbor charakteristik srovnatelných rotorových prostředku, který byl použit pro odhad základních dispozičních parametrů. Dále práce obsahuje analýzu praktické využitelnosti, přehled možného platicího zařízení, přehled vhodných pohonných a řídicích jednotek. Hlavní část se zabývá aerodynamickým výpočtem parametrů proudu a vrtule. V závěrečné části jsou spočítané základní parametry letových výkonů.
|
| |
| |
| |