Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití nelineární teorie nosné čáry při aerodynamickém návrhu kluzáku
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce naznačuje jakým způsobem je možné použít modifikovanou teorii nosné čáry ři předběžném aerodynamickém návrhu kluzáku. Je ukázáno, že lze dosáhnout poměrně přesných výsledků, při menší výpočetní náročnosti ve srovnání s CFD metodami. .
Aerodynamická optimalizace karoserie automobilu
Kubíček, Martin ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření optimalizační metodiky pro problematiku CFD, případně pak jiné výpočtově náročné programy. Optimalizační metoda je následně aplikována na zjednodušený model auta, kde zlepšuje jeho aerodynamické vlastnosti.
Aerodyanmický návrh a výpočet kluzáku "Twin Shark"
Krmela, Luděk ; Kouřil, Martin (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Obsahem práce je určení skutečných aerodynamických charakteristik klapkového profilu PW09-135 pomocí kalibračního výpočtu v CFD. Provedení CFD analýzy dílčích částí a celkové konfigurace kluzáku Twin Shark. Detailně je zkoumána kvalita obtékání trupu, přechodu křídlo-trup a jejich optimalizace. Na základě výsledků z CFD analýzy je provedeno vyšetření stability, statické zásoby a úhlu nastavení vodorovné ocasní plochy. Závěrem je zhodnocen přínos výsledků pro praxi.
Konstrukční návrh letounu Avia BH534 v ultralehkém provedení
Kozelský, Martin ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na získání podkladů pro realizaci nosných ploch ultralehké repliky dvouplošníku letounu Avia BH534. V úvodní části této práce je porovnána replika letounu s předlohou, další části popisují základní aerodynamické charakteristiky letounu, konstrukci nosných ploch a pevnostní výpočet nosných ploch.
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Návrh bezpilotního rotorového prostředku
Vacek, Maxim ; Popela, Robert (oponent) ; Janíček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamickým návrhem vrtule v prstenci. Přínosem práce je rozpracování metody výpočtu vlivu prstence na vrtuli. Práce obsahuje statisický rozbor charakteristik srovnatelných rotorových prostředku, který byl použit pro odhad základních dispozičních parametrů. Dále práce obsahuje analýzu praktické využitelnosti, přehled možného platicího zařízení, přehled vhodných pohonných a řídicích jednotek. Hlavní část se zabývá aerodynamickým výpočtem parametrů proudu a vrtule. V závěrečné části jsou spočítané základní parametry letových výkonů.
Určení aerodynamických charakteristik VOP letounu CFD metodou
Šrůtek, Michal ; Pištěcký, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet zatížení ocasních ploch při manévru pomocí CFD programu Fluent V6 a porovnání s výpočtem panelovou metodou v programu AVL.
Analýza teplotního a rychlostního pole za výstupní tryskou jednoproudového motoru
Hradil, Jiří ; Ing.Martin Babák,Ph.D. (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nalezení vhodné úpravy výstupní trysky jednoproudového motoru, na základě analýzy teplotního a rychlostního pole provedené pomocí CFD programu Fluent V6.
Aerodynamická optimalizace návrhu trupu letounu EV 007 Sportstar
Lajza, Ondřej ; Ing.Martin Drštička (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aerodynamickou optimalizaci trupu a přechodu křídlo-trup letounu EV 007 kategorie LSA s využitím programu Fluent.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.