Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 185 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globalizace a letecká doprava: strategie středoevropských klasických dopravců
Kořený, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kopačka, Ludvík (oponent)
Stejně jako se v důsledku globalizace mění svět, mění se i prostředí letecké dopravy. Letecké společnosti jsou nuceny se přizpůsobovat těmto změnám a volit nové strategie, které jim mají dopomoci k úspěšnému fungování. Cílem předkládané diplomové práce je, v souladu s jejím názvem, přiblížení, identifikace a vysvětlení procesů, které významnou měrou ovlivňují současnou podobu světa letecké dopravy s empirickým zaměřením na čtyři středoevropské klasické letecké společnosti. Postupně je probírána problematika globalizace a jejího vlivu na chování ekonomických aktérů, kterými letecké společnosti jsou, dále jsou osvětleny charakteristiky letecké dopravy a jejích součástí, popsáno její prostředí a chování leteckých společností a rozebrány nejnovější strategické trendy, ke kterým se klasické letecké společnosti v současnosti uchylují. Na teoretickou část navazuje část empirická, kde jsou kroky zkoumaných společností rozebrány a osvětleny. Na základě zjištěných teoretických principů fungování současných klasických (síťových) leteckých společností jsou dále formulovány hypotézy týkající se pravděpodobného chování a přijímaných strategií čtyř zkoumaných společností. To, zda stanovené hypotézy jsou zcela, popř. částečně potvrzeny, je diskutováno na konci empirické kapitoly. Klíčová slova: globalizace, letecká...
Terénní vyučování průřezových témat v geografii: environmentální výchova
Bukovinský, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce představuje jakýsi návod pro vytvoření formálně i metodicky správné terénní výuky environmentální výchovy v rámci výuky geografie. Obsahuje tři kapitoly, přičemž první dvě se věnují teoretické stránce environmentální výchovy a třetí již charakterizuje přímo konkrétní uvedení výuky do praxe. První kapitola je věnovaná teorii environmentální výchovy. Charakterizuje okruh témat, kterým se věnuje, uvádí její cíle a dokládá její důležitost pro budoucnost. Uvádí také její zasazení do kurikulárních dokumentů, a to jak domácích, tak zahraničních, přičemž je srovnává. Druhá kapitola popisuje vhodné metody a formy výuky, které lze k výuce environmentální výchovy použít. Uvádí výhody a nevýhody těchto metod a vybírá z nich tu nejvhodnější. Uvádí také seznam pomůcek potřebných pro úspěšnou realizaci terénní výuky. Třetí kapitola se již týká přímo destinací, kterých využiji k realizaci navrhované výuky. Uvádí jejich stručnou charakteristiku a důvody jejich výběru. Dále zde uvádím podrobný soupis cíl, kterých je možno pomocí mé práce v daných lokalitách dosáhnout.
Confronting of transport-geographic and socio-geographic regionalizations of Slovakia on example of Bratislava mezo-region
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Bakalárska práca sa venuje konfrontácii autorsky vytvorenej dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy s vymedzením v rámci existujúcich socio- geografických a administratívnych regionalizácií Slovenska. V úvodnej časti charakterizuje rôzne prístupy k regionalizácii a balansuje výsledky konkrétnych regionalizácii Slovenska, na základe ktorých definuje výskumné otázky pre analýzu dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy. V nasledujúcej časti je popisovaná autorská metodika vlastnej dopravnogeografickej regionalizácie založená na dopravnom spáde a analýze dopravnej obslužnosti územia vychádzajúca v hrubých rysoch z prístupov k sociogeografickým regionalizáciam. Táto metodika je následne predvedená pri definovaní dopravných mikroregiónov v zázemí Bratislavy, ktoré následne konfrontuje s existujúcim vymedzením bratislavského mezoregiónu v staršej sociogeografickej regionalizácii Slovenska a s aktuálne platným administratívne definovaným Bratislavským krajom. V záverečnej časti práce sú prezentované hlavné faktory ovplyvňujúce dopravnú obslužnosť vrátane diskusie dopadu jednotlivých faktorov podmieňujúcich nesúlad medzi jednotlivými regionalizáciami. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Región, regionalizácia, dopravnogeograficka regionalizácia, verejná doprava, dopravná obslužnosť, dopravná...
Historicko-geografické příkladové studie o rozvoji oblasti a sídel při komunikaci Praha - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
Mareš, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
- Práce si klade za cíl posoudit historickou cestu jako na významný faktor, který v různých obdobích lokalizuje ve svém bezprostředním okolí určité aktivity socioekonomického charakteru, a popsat, jak se tyto aktivity ve vazbě na dobové okolnosti a místní geografické podmínky modifikují či mění. Tedy jakým způsobem tato cesta v předindustriálním období, v období průmyslové revoluce a též v době transformační a současné ovlivnila území, nejbližší okolní krajinu, přes kterou spojuje dvě významná sídla. V předindustriálním období byla pozornost věnována dobovým podmínkám a možnostem výskytu zájezdních hostinců a velkoobchodů se zemědělskou produkcí, pro období průmyslové revoluce byla vzhledem k příznivým fyzicko-geografickým podmínkám předpokládána lokalizace potravinářských průmyslových podniků a v kapitole ze současnosti bylo snahou přiblížit suburbanizační procesy ve sledovaných obcích. V práci byly porovnávány dostupné informace získané z citovaných pramenů a rozhovorů, s cílem vytvořit ucelený obraz o sledovaném jevu v daném období a formulovat závěr k předložené hypotéze. klíčová slova - socioekonomické aktivity, geografické podmínky, cesta, dopravní komunikace, suburbanizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 185 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.