Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Studium fyzioterapie v Evropě: kvalita života a kvalita vzdělání studentů fyzioterapie
Schramlová, Michaela ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
Cíl: Cílem práce je získat povědomí o kvalitě života a vzdělání studentů fyzioterapie tří mezinárodních univerzit: Univerzita Karlova, Praha; Savonia University of Applied Science, Kuopio a University of Milan, Miláno. Metodika: Byla vytvořena popisná průřezová studie pomocí dotazníkového šetření. Proběhla ve dvou fázích - 1. pro zástupce, 2. pro studenty. Dotazníky byly sestaveny v angličtině kombinací již existujících. Verze pro zástupce univerzit byla vytvořena jako WORD dokument, pro studenty byla vytvořena online verze pomocí portálu SURVIO.cz. Data byla zpracována za použití průměrů, t-testu a ANOVA F-testu, Fischerova exaktního testu a Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Studenti vykazují obtíže v některých aspektech kvality života. 50 % studentů udává střední/vysokou míru stresové zátěže, častěji Italové a ženy. Pandemie Covid-19 ovlivňuje psychické zdraví a fyzickou aktivitu u 78 % A 71,7 % studentů, studenti z Finska lae toto ovlivnění nevykazují. 53,3 % studentů spí 7 a více hodin. 93,3 % studentů shledává nutriční vzdělání za důležité, ale jen 23,3 % udává současné vzdělání za dostatečné. Studie přinesla i data o kvalitě vzdělání, kdy při pandemii jsou největší problémy u praktické výuky, dle studentů z Itálie a vyšších ročníků z Prahy i u teoretické. Nejméně známé jsou...
Vliv třítýdenního komplexního intenzivního rehabilitačního programu v rámci následné péče u nemocných se získaným poškozením mozku
Moravčíková, Miroslava ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
V letošním roce bylo na Klinice revmatologie a rehabilitace otevřeno Oddělení následné péče, které má dle doporučení Ministerstva zdravotnictví České republiky (registrační list ošetřovacího dne) poskytovat komplexní intenzivní zdravotní péči v oborech rehabilitační a fyzikální medicína, fyzioterapie, ergoterapie, klinická logopedie a klinická psychologie v minimálním rozsahu 4 až 8 hodin denně. Cílem této studie bylo ověřit efektivitu tohoto třítýdenního komplexního intenzivního rehabilitačního programu u pacientů se získaným poškozením mozku. Do studie bylo zařazeno 7 účastníků (2 ženy, 5 mužů, ve věku 66,14 ± 19,01 let). 3 účastníci byli vyloučeni z analýz kvůli krátkému pobytu na oddělení (2 účastníci odešli na vlastní žádost, 1 účastník byl propuštěn pro dobrý zdravotní stav). Vyhodnoceni byli 4 probandi (1 žena, 3 muži, ve věku 55,5 ± 18,76 let, 3 po cévní mozkové příhodě a 1 s čtyřkomorovým hydrocefalem). Účastníci programu byli před a po ukončení třítýdenního programu podrobně testováni. Impairment byl hodnocen pomocí National Institute of Health Stroke Scale a disabilita pomocí modifikované Rankinovy škály. Funkce horní končetiny byly testovány pomocí Nine Hole Peg test (jemná motorika), Hand Grip a Pinch Gauge (svalová síla), Action Research Arm Test (hrubý úchop, stisk, jemná motorika a...
Volba povolání zdravotní sestry
Hlinovská, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce se věnuje problematice volby povolání zdravotní sestry. Cílem práce bylo zmapování sociálních a osobnostních faktorů první fáze profesní orientace. Vnější (sociální) a vnitřní (osobnostní) kategorie jsou velmi těsně provázány, vzájemně se ovlivňují, působí na ně řada situačních faktorů. Část práce si kladla za úkol zaznamenat rozdíly vybraných proměnných u dospívajících v jednotlivých ročnících studia a pokoušela se zmapovat některé rozdíly ve výsledcích a závěrech výzkumu, který byl realizován O. Gabrielovou v roce 1991. V empirickém retrospektivním zkoumání jsme se snažili vysvětlit příčinné vztahy na základě kvantitativního zpracování dat. Statistický výběrový soubor tvořilo 422 respondentů, žáků a žákyň tří zdravotnických škol, kteří ve školním roce 2003/2004 navštěvovali denní studium oboru všeobecná sestra. V rámci výzkumné metody jsme vytvořili nový výzkumný nástroj Dotazník pro žáky a žákyně stl~ední zdravotnické školy. Naše výzkumné šetření potvrdilo hlavní hypotézu, která se týkala obecnějších vazeb a zahrnovala v sobě více dílčích hypotéz. Do volby stl'ední zdravotnické školy a do volby povolání zdravotní sestry intervenují u žáků a u žákyň stl~ední zdravotnické školy vnější faktory a vn itl'n í faktory. Námi oslovené dospívající bylo možné rozdělit na dvě skupiny. První...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.