Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vhled do evropského vzdělávacího systému fyzioterapie: Jak výběr alma mater ovlivňuje kvalitu života a kvalitu vzdělání studentů fyzioterapie
Schramlová, Michaela ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Špaňhelová, Šárka (oponent)
Cíl: Cílem práce je deskriptivní popis a porovnání současných vzdělávacích systému a vybraných modalit (psychické zdraví, kvalita spánku a nutriční návyky, pohybová aktivity) u studentů fyzioterapie v Evropě. Metodika: Jedná se o průřezovou, deskriptivní studii zpracovávající dva dotazníky. Respondenty prvního dotazníku byli zástupci univerzit, druhého pak studenti bakalářského programu fyzioterapie. Výsledky: Přestože 75 % studentů hodnotí svou kvalitu života pozitivně a 47 % je spokojeno se svým mentálním zdravím, 65 % ukazuje vyšší míru stresové zátěže, společně s 70,5 % popisujících zhoršenou kvalitu spánku. Minimální pohybovou aktivitu 150 min/týden popisuje 78,9 % studentů, a posilování 2x týdně se věnuje 67 %. Studenti dosahujících horších výsledků stresové zátěže/ psychického zdraví vykazovali i horší kvalitu spánku a nižší množství pohybové aktivity, signifikantně hůře na tom byly ženy. Nejlépe jsou na tom, z pohledu psychického zdraví, pohybové aktivity a kvality spánku studenti z Finska a Kosova, nejhůře naopak studenti z Itálie, Řecka a Portugalska. Studenti z Itálie zároveň udávají největší nespokojenost s organizací studijního programu a komunikace mezi vyučujícími a zároveň i nejméně vyučovaných technik (15/33). Oproti tomu studenti z Kosova vykazovali nejvyšší výsledky v rámci...
Studium fyzioterapie v Evropě: kvalita života a kvalita vzdělání studentů fyzioterapie
Schramlová, Michaela ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
Cíl: Cílem práce je získat povědomí o kvalitě života a vzdělání studentů fyzioterapie tří mezinárodních univerzit: Univerzita Karlova, Praha; Savonia University of Applied Science, Kuopio a University of Milan, Miláno. Metodika: Byla vytvořena popisná průřezová studie pomocí dotazníkového šetření. Proběhla ve dvou fázích - 1. pro zástupce, 2. pro studenty. Dotazníky byly sestaveny v angličtině kombinací již existujících. Verze pro zástupce univerzit byla vytvořena jako WORD dokument, pro studenty byla vytvořena online verze pomocí portálu SURVIO.cz. Data byla zpracována za použití průměrů, t-testu a ANOVA F-testu, Fischerova exaktního testu a Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Studenti vykazují obtíže v některých aspektech kvality života. 50 % studentů udává střední/vysokou míru stresové zátěže, častěji Italové a ženy. Pandemie Covid-19 ovlivňuje psychické zdraví a fyzickou aktivitu u 78 % A 71,7 % studentů, studenti z Finska lae toto ovlivnění nevykazují. 53,3 % studentů spí 7 a více hodin. 93,3 % studentů shledává nutriční vzdělání za důležité, ale jen 23,3 % udává současné vzdělání za dostatečné. Studie přinesla i data o kvalitě vzdělání, kdy při pandemii jsou největší problémy u praktické výuky, dle studentů z Itálie a vyšších ročníků z Prahy i u teoretické. Nejméně známé jsou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.