Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ortografie Augustova Summovníku
Šmídová, Kateřina ; Dittmann, Robert (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem grafické stránky tisku Summovník Jana Augusty, který je založen na transliteraci vybraných úseků textu. Spis byl identifikován až v roce 2012, proto nebyl dosud popsán. Protože se jedná o památku reprezentující humanistickou češtinu, hlavním cílem bylo zjistit, nakolik se v ní prolínají dobové pravopisné systémy - spřežkový a diakritický. Analýzu jsme rozdělili do několika kapitol v závislosti na zkoumaných jevech, které jsme statisticky vyhodnocovaly. Při výkladu jsme se mimo jiné opírali o dvě stěžejní gramatiky 16. století, náměšťskou mluvnici a Blahoslavovu Gramatiku. Rozbor transliterovaného textu jsme prováděli v programu Microsoft Word 2007 pomocí funkce "Najít a nahradit" s využitím nástroje "Použít zástupné znaky". Částečný přepis Summovníku může sloužit jako výchozí bod pro následné ediční zpracování.
Postkraniální skelet drobných savců ve výuce biologie
Šmídová, Kateřina ; Mourek, Jan (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi identifikace drobných hlodavců ve vývržku kalouse ušatého (Asio otus) podle pánevních kostí a postkraniálního skeletu ve výuce biologie. První část textu shrnuje teoretické poznatky, týkající se postkraniálního skeletu, lebek a sovích vývržků, z nichž pak vychází navrhované aktivity. V metodice jsou popsány způsoby sběru a preparace sovích vývržků a následné úpravy vypreparovaných osteologických fragmentů. Dále je uveden přehled a procentuální zastoupení druhů zjištěných rozborem a klíč k jejich určení. Výstupem práce jsou čtyři vyučovací jednotky. Autorka je úspěšně odzkoušela s žáky čtyřletého a osmiletého gymnázia.
Jazyk mexické mládeže z hlediska slovní zásoby
Šmídová, Kateřina ; Mištinová, Anna (vedoucí práce) ; Binková, Simona (oponent)
Cílem práce je především analyzovat příklady živého jazyka konkrétního místa, doby a konkrétních mluvčích. Jazyk každého jednotlivce je charakterizován neJvlce místem a prostředím, v němž vyrůstal. Jde jak o prostředí geografické, tak sociální. Geograficky se bude tato práce zabývat územím hlavního města Mexika, sociálním prostředím pak bude prostředí vysokoškolských studentů. Cílem práce je popsat a analyzovat diatopické rysy slovní zásoby jazyka mexické mládeže, poukázat na jevy, které se v této sféře jazyka vyskytují, tj. znaky mexické španělštiny, jež se do jazyka tamní mládeže promítají, a výskyt anglicismů a jazykových výpůjček z indiánských jazyků. Dalším cílem je představit důležité sociolingvistické prvky slovní zásoby vysokoškolské mládeže, nejvíce užívání hovorových, slangových a vulgárních výrazů. Je dbáno na to, aby struktura i obsah práce byly přehledné. Práce je rozdělena do tří hlavních oddílů. První z nich, teoretická část, studuje především teoretické poznatky související s předmětem práce, tj. slovní zásobu jazyka a vliv cizích jazyků v této oblasti. Analyzuje diatopické rysy zkoumaného jazyka, neboť jazyk mexické mládeže je nedílnou součástí mexické varianty španělštiny, vliv nativních jazyků, především nahuatlu, a vliv angličtiny. Zabývá se také sociolingvistickou analýzou jazyka,...
Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu
Šmídová, Kateřina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí s příznaky hyperaktivity
ŠMÍDOVÁ, Kateřina
Grafomotorika je soubor pohybových dovedností v grafické oblasti. Její rozvoj je závislý na celkové úrovni psychomotorického vývoje, zejména hrubé a jemné motoriky. Hyperaktivita znamená nadměrné nutkání k činnosti, nadměrné pohyby. Velmi často se proto u dětí, které mají příznaky hyperaktivity, vyskytují problémy s některou oblastí psychomotoriky. Cílem práce bylo zjistit, nakolik úroveň rozvoje grafomotoriky ovlivňuje u hyperaktivních dětí odklad školní docházky a také jak se mateřské školy věnují u těchto dětí rozvoji jemné a hrubé motoriky. Oba cíle byly splněny. Teoretická část práce se zabývá podrobným popisem problematiky, snaží se podat ucelený přehled o tématu. Výzkumná část je tvořena integrovaným výzkumem. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí řízených rozhovorů se zástupci mateřských škol. Rozhovor byl zaznamenáván písemně a následně analyzován a zpracován do tabulek. Kvantitativní část výzkumu byla postavena na sběru dat pomocí dotazníků a na následné analýze dat. Výsledky byly zpracovány do grafů. Dotazníky byly celkem dva, oba anonymní. Jeden byl určen pro pedagogické pracovníky mateřských škol, zaměřoval se na zachycení dětí s příznaky hyperaktivity a orientační posouzení úrovně jejich psychomotorického vývoje. Druhý dotazník vyplňovali rodiče dětí, které byly pedagogy uvedeny jako hyperaktivní. Zjišťoval úroveň hrubé i jemné motoriky, grafomotoriky a případný odklad (i zvažovaný) školní docházky. Byly stanoveny dvě hypotézy. Výzkum obě hypotézy potvrdil. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že nedostatky v rozvoji grafomotoriky u předškolních dětí jsou závislé na rozvoji hrubé motoriky a koordinace a že u hyperaktivních dětí jsou v těchto oblastech větší nedostatky. V předškolním věku by se proto měl psychomotorický vývoj, hlavně pohybová koordinace, hrubá a jemná motorika, cíleně podporovat a rozvíjet. Tím lze zvláště u hyperaktivních dětí předejít problémům s grafomotorikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 ŠMÍDOVÁ, Kamila
16 ŠMÍDOVÁ, Kateřina
6 ŠMÍDOVÁ, Kristýna
4 Šmidová, Kamila
4 Šmídová, Kamila
2 Šmídová, Karolína
6 Šmídová, Klára
4 Šmídová, Kristina
6 Šmídová, Kristýna
2 Šmídová, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.