| |
|
Představy a interpretace zlomků u žáků 5. ročníku základní školy
Vašíčková, Jana ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Základní částí této diplomové práce je klasifikace úloh získaných v šetření zaměřeném na zjišťování představ zlomků u žáků pátých ročníků základních škol. Předmětem experimentu, který jsem uskutečnila ve čtyřech různých třídách, je soubor čtyř úkolů. Vytvořené úlohy jsem utřídila podle několika hledisek. Jedná se především o klasifikaci tematickou, klasifikaci podle typu úloh a podle zastoupených interpretací zlomků. Snažila jsem se najít taková hlediska, která vypovídají o tom, jaké představy a znalosti o zlomcích žáci pátých tříd mají. Podle získaných výsledků myslím, že se mi tento cíl podařilo splnit. Během práce s úlohami jsem zjistila, že nashromážděný materiál je souborem velkého množství pestrých úloh, které mohou být podkladem pro další zkoumání.
|
| |
| |
| |
|
Vliv reklamy na formování stravovacích návyků u dětí
Vašíčková, Jana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda má reklama vliv na formování stravovacích návyků u dětí. Teoretická část této práce se zaměřuje na pojem reklamy jako takové, na její druhy, typy a nejúčinnější reklamní média. Popisuje efekty reklamy zaměřené na děti, tj. na pozitiva takové reklamy, ale zároveň i na možná rizika reklamy zaměřené na děti. Dále teoretická část práce obsahuje etické a právní aspekty marketingu cíleného na děti. V neposlední řadě se tato část práce zabývá zdravým životním stylem včetně stravování, které se vztahuje k reklamě cílené na děti. V praktické části následuje sekundární výzkum v oblasti vlivu reklamy na formování stravovacích návyků u dětí. Dále se v rámci praktické části zabývám vlastní výzkumnou činností. Na základě dotazníkového šetření jsem získala data od žáků základních škol, na základě těchto dat analyzuji vliv reklamy na formování jejich stravovacích návyků.
|